לוטוס. ShutterStock
ShutterStock

יש דבר כזה "יותר מדי סקס", וזה הסימן שצריך להפחית

עודכן לאחרונה: 28.8.2022 / 13:25

על פחות מדי סקס שמענו, אבל אנשים לרוב לא מתלוננים על קיום "יותר מדי" יחסי מין. זה אולי לא נשמע כמו בעיה אמיתית, אבל מחקרים מגלים כמה תוצאות מפתיעות. האם אפשרי לקיים יותר מדי יחסי מין? המומחים מסבירים

על פחות מדי סקס שמענו לא מעט - על יותר מדי סקס יש הרבה פחות תלונות, אבל מסתבר שיש דבר כזה - בסקר שנערך לאחרונה בקרב יותר מ-1,000 בריטים, התגלו תוצאות מפתיעות למדי על הרגליהם המיניים של תושבי הממלכה.

על פי המחקר, 52% אמרו שהם מקיימים יחסי מין פעם בשבוע, 16% אמרו שהם מקיימים יחסי מין פעם בחודש ו-12% אמרו שהם מקיימים יחסי מין כל יום.

אכן תמונות קשות, ואף עגומות. על פי המחקר שפורסם ב- Archives of Sexual Behaviour, אנשים עושים סקס בממוצע 54 פעמים בשנה, שזה בערך אחת לשבוע, עם כמה תוספות של רצון טוב. רוב הזוגות סובלים ממחסור קשה בסקס, לעומת אחוז קטן שעושים הרבה ממנו.

אבל האם יכול להיות דבר כזה "יותר מדי סקס", האם יש להגזמה השלכות, והאם הגזמה כזו תשפיע על נשים ועל גברים בצורה שונה?

מסיונרית. ShutterStock
מסיונרית/ShutterStock

נשים

עבור נשים, אחת ההשלכות הפיזיות העיקריות של קיום יחסי מין רבים מדי היא נפיחות יתר של הנרתיק והשפתיים. מומחית לבריאות נשים ומחברת הספר ה-he-ology, ד"ר שרי רוס, אמרה: "הרבה מדי גירוי מיני גורם לנרתיק ולשפתיים להתמלא בדם, מה שיכול להוביל לנפיחות מוגזמת ולכאב שמלווה את המגע המיני."

גם מפגשי סקס ארוכים עלולים להשפיע על יכולת הסיכוך הטבעית של הנרתיק, לגרום ליובש, והיובש יגרום לפציעות ושפשופים. "אם את מסיימת עם נרתיק נפוח ו/או כואב לאחר מגע מיני, עדיף להימנע ולנוח עד שהתופעות הללו נעלמות", אמרה ד"ר רבקה ברייטמן, עוזרת פרופסור למיילדות, גינקולוגיה ורפואת רבייה. "ואם הנפיחות נראית מוגזמת, נסו שקית קרח להקלה מסוימת", הוסיפה.

גברים

גם עבור גברים זה הסימן להפסיק - אי נוחות דומה עלולה להיגרם גם לאיבר המין הזכרי מקיום יותר מדי סקס. "הפין יכול לחוות כאב, נפיחות ושפשוף אחרי מפגשים מיניים ארוכים מדי", אומר ד"ר רוס, "ועלול אף להתקשות במתן שתן".

במקרים מסוימים, תופעות הלוואי של יותר מדי יחסי מין יכולה להגיב למצב שדורש טיפול רפואי - מצד שני, אם הסקס השאיר אתכם עם תחושה של סיפוק בלבד, כמובן שאתם יכולים להמשיך כמה שרוצים. כדי למנוע תופעות לוואי בלתי נעימות מראש, גם אפשר לנקוט בפעולות: "כל עוד יש סיכה נכונה והפוגות בהסכמה בין הפרטנרים, אינכם בסכנה", אומר ד"ר רוס "תקשורת היא חיונית בזוגיות - במיוחד בזמן אינטימיות פיזית - הקשב לגוף בכל עת, גם הוא חשוב מאד".

"אם משהו לא מרגיש טוב" מוסיף ברייטמן "בין אם זו הפעם הראשונה שאתם מקיימים יחסי מין השבוע, או הסיבוב השלישי תוך 24 שעות - עצרו, דונו על כך עם בני הזוג, עשו את ההתאמות הנדרשות, ואם אתם מרגישים שהזגמזתם, קחו הפסקה ליום או יומיים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully