גבר עם דובי. ShutterStock
ShutterStock

לא סקסי בכלל - האם את יוצאת עם ילד מגודל?

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 14:53

האם בן זוגך הוא גבר שמתנהג כמו ילד? לא פלא שאת לא מרגישה שבא לך סקס לאחרונה. מסתבר שתופעת ה-Man-Child היא לא רק בראש שלך - עובדה, ומדענים אפילו חקרו את זה

דבר ראשון - האם הסיטואציה הזאת נראית קצת מוכרת?
הוא יושב על הספה וצופה בטלוויזיה. בת זוגו (את), אישה שגם חזרה לא מזמן מהעבודה, מכינה ארוחת ערב, תוך שאת מסמנת לעצמך מנטלית את רשימת המטלות שלך. כמה קלוריות אכלת היום, מתי מתחילה המהדורה והאם יש לך זמן להתקלח לפניה, מציינת לעצמך ששכחת להחזיר לאסוס איזו חולצה שקנית לו וקטנה עליו, וכותבת בקבוצה שלך עם עצמך לזכור להזמין תור לרופא עור לידה כי נדמה לך שאולי מתחילה לה פריחה מוזרה וכולם יודעים שאי אפשר להזמין תור לרופא עור מהיום להיום, לא משנה מה הקופה שלך אומרת בפרסומת.

הוא מסתובב על הספה, מסתכל עלייך, ואומר: "מאמי, מה את מכינה לארוחת ערב?"

"חותכת סלט (אתה לא רואה/שומע?) ומחממת מרק (אתה לא מריח?)"

אלה המילים הכמעט אחרונות שתחליפו ביניכם בערב הזה. לא כי קרה משהו, סתם כי ראיתם טלויזיה, ובזמן שהוא לא היה מרוכז בה הוא גלל בטלפון שלו. הכל בסדר ביניכם - זו עוד ערב רגיל, אבל אז, מאוחר יותר, במיטה, כשאת מסובבת את הגב אליו והולכת לישון אחרי שנתת לו נשיקת לילה טוב, הוא מתפלא שאת לא מעוניינת לעשות סקס כרגע, למרות שהוא התחכך בך מאחורנית (טכניקת הפיתוי העצלה של הגבר הנשוי).


אז נכון שהאנשים בתרחיש הזה הם זוג סטרייטים, אישה וגבר - אבל באותה המידה אלה היו יכולים להיות אישה והילד שלה (לא כולל ההתחככות) - הדינמיקה מאוד דומה - אדם אחד מספק טיפול פיזי ורגשי, עושה את כל העבודה השחורה והשני מקבל את הטיפול הזה כמובן מאליו, תוך גילוי מועט בלבד של הכרת תודה או הדדיות. אם הכל נשמע לך יותר מדי מוכר (וכנראה גם מביא לך עצבים), זה בגלל שבן הזוג שלך הוא לא רק "גבר שלא עוזר בבית" - הוא מה שנקרא Man-Child, וזו תופעה מוכרת.

הגבר-ילד הוא אמיתי

תופעת הגבר-ילד מתארת ​​את טשטוש התפקידים הזה, בין בן זוג לילד - נשים מתארות את בני זוגן הגברים כ"תלויים" בהן, או בטרמינולוגיה שבה הם משתמשות כדי לתאר את אחד מילדיהן, וזה גבירותי, פשוט לא בריא לזוגיות שלכן.

בעיה נוספת היא שכשאשה מתחילה להרגיש שבן הזוג שלה הוא ילד נוסף בבית, רק שעיר יותר, אל תהיו מופתעים בכלל כשהחשק המיני שלה כלפיו יורד והולך בהתמדה. כי אין דבר פחות סקסי ממטופל נצחי, שלא רק לא משקיע בחיזור, אלא גם מפליץ לידך.

מחקר בדק האם זה עשוי להסביר מדוע נשים רבות שחיות עם גברים מדווחות על תשוקה מינית נמוכה, נושא שלא נחקר מעולם בעבר. ערכנו שני מחקרים עם יותר מ-1,000 נשים מרחבי העולם, שכולן נמצאות במערכות יחסים עם גברים, ולהן ילדים מתחת לגיל 12.

ביקשנו מהנשים לדרג את הסכמתן באמירות כמו, "לפעמים אני מרגישה כאילו בן זוגי הוא כמו ילד נוסף שאני צריכה לדאוג לו". שאלנו אותם גם לגבי חלוקת העבודה במשק הבית בזוגיות שלהם, ואז עברנו לברר מה רמת החשק המיני שלהם לבן הזוג.

נחשו מה גילינו

החוקרת אמילי האריס, פוסט-דוקטורנטית בפסיכולוגיה, יו"ר מחקר בנוירואנדוקרינולוגיה חברתית, מיניות ומגדר/מין, טוענת כאשר נשים ביצעו יותר עבודת בית מאשר בן זוגן, נטו יותר לתפוס את בן זוגן כתלויים בהן, ותפיסת בן זוג כתלוי הייתה קשורה קשר הדוק לתשוקה מינית נמוכה יותר כלפי אותו בן זוג

תמונת המצב די עגומה, אבל גם אם תופעת הגבר-ילד לא מוכרת לך (נו באמת), התפוצה הרחבה שבה היא כן מתקיימת משקפת אי-שוויון מגדרי רחב יותר במערכות יחסים.

האם יש מקבילה של גבר-ילד במערכות יחסים חד-מיניות?
המחקר שלנו היה אך ורק על מערכות יחסים בין נשים וגברים, עם ילדים. יהיה מעניין לחקור אם תופעת הגבר-ילד קיימת במערכות יחסים חד-מיניות או מגוונות בין המינים, קיימת האפשרות כי במערכות יחסים בין שתי נשים, גברים או אנשים לא בינאריים, העבודה במשק הבית מתנהלת אוטומטית בצורה הוגנת יותר. כתוצאה מכך, סביר להניח שדינמיקת ה"אם-ילד" תופיע פחות.

אפשרות נוספת היא שאדם אחד בזוגיות (ללא קשר לזהות המגדרית) פשוט לוקח על עצמו תפקיד נשי יותר. אם זה היה המקרה, אולי תופעת הגבר-ילד תימצא במגוון רחב יותר של מערכות יחסים, ואולי בכל אחד מסתתר "גבר-ילד" שרק מחכה להתיישב על הספה ולשאול שאלות מעצבנות.

בכל מקרה אולי שווה לבדוק, כי מחקר כזה עשוי לעזור לחקור סוגים שונים של דינמיקה מערכות יחסים בצורה רחבה יותר, שעשוי לעזור להבין איך תשוקה מינית עשויה להיראות במערכות יחסים שבהן התפקידים מנוהלים בצורה הוגנת, שמתחדשת לפי הצורך, מה קורה כאשר עבודת משק בית מתוגמלת כמו עבודה בתשלום, או מה קורה למיניות כששני בני הזוג יכולים לסמוך זה על זה לצרכי היומיום והחיים. במילים אחרות, ככל שאנו קרובים יותר לשוויון בטיפול פעיל אחד בשני, כך אנו עשויים להיות קרובים יותר ליכולת לחוש תשוקה מינית אל בני הזוג שלנו.

"יש בתוכי ביצים של גבר": ה"אינטרסקסית" חשפה איך נראים חיי המין שלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully