אישה מאוכזבת יושבת בקצה המיטה ליד גבר ישן. Lisa-S, ShutterStock
ShutterStock/Lisa-S

מאוכזבת? זה מה ששפת הגוף שלך אומרת על האהבה שלך

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 21:58

מחפשת זוגיות? את צריכה להבין מה הגוף שלך מספר עלייך כלפי חוץ. רוצה להרשים כבר בדייט הראשון? הכיוון שאליו את נשענת יכול להשפיע על התוצאה. שני פרץ קריב עם טיפים ושיטות לייצור קרבה באמצעות שפת הגוף

לצד המילים שאנחנו אומרות ואומרים, לגוף יש שפה בלתי מילולית משלו, שמתקשרת מתחת לפני השטח ומעבירה מסרים ישירות למוח על ידי מחוות פיזיות ותנועות גוף. באופן מעניין, יש הבדלים משמעותיים בשפת הגוף של גברים לעומת נשים. הפסיכולוגיה החברתית מלמדת אותנו שזהו תוצר של תהליך חברות - מגיל צעיר אנחנו מתאימים את שפת הגוף לנורמות המגדריות שמותאמות לנו ומצופות מאיתנו. למשל, הסטראוטיפים המיוחסים לנשים הבאים לביטוי בשפת הגוף הם אדיבות, חברותיות, שיתוף פעולה, לעומת אלו של גברים - אסרטיביות, עוצמה, כוח, לקיחת פוקוס, ונקיטת עמדה.

השפעת הגוף על התשדורת החיצונית כל כך גדולה, שחייבים לדעת לפחות את היסודות. הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לך להשתמש בשפת הגוף מתוך מודעות וליצור את הקשרים המדויקים בכל מפגש:

ידיים על המותניים. ShutterStock
פאוור פוזינג. גל גדות כוונדוומן/ShutterStock

גוף זקוף לעומת גוף שפוף

אחד הדברים הכי חשובים לזכור כשאנחנו נכנסות למפגש עם אדם חדש, זה להחזיק את הגוף שלנו עם נוכחות. גם אם זה מרגיש לא בנוח, משכי כתפיים לאחור והרפי אותן - זה מיד יאותת פנימה לתחושת הערך העצמי, וכלפי חוץ תשדרי נוכחות. כאשר אנחנו מרגישות חלשות שפת הגוף שלנו מתכנסת ומתכווצת, הידיים מכסות את החזה, הכתפיים כפופות, הסנטר והראש מוטים מטה או הצידה, לעיתים גם משקל הגוף נוטה לצד אחד. לעומת זאת שפת הגוף שלנו מתרחבת, הידיים נפתחות, הסנטר מעט למעלה, שפתיים מחייכות, משקל מאוזן במרכז בין שתי רגליים כאשר אנחנו מרגישות דומיננטיות ומנצחות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

power posing

החוקרת אמי קאדי טבעה את המונח power posing והיא ממליצה לנו באופן קבוע לתרגל יומיומית 2 דקות עם ידיים על המותניים (או בתנוחת וי הניצחון) חיוך גדול, סנטר למעלה. התנועה הזו מחברת אותנו לתחושה של ערך עצמי ומסוגלות ואפילו משפיעה על רמת האושר. גם אם לא נעשה את זה כל יום, נוכל להשתמש בזה שתי דקות עם עצמנו, כדי להכניס בטחון לפני פגישה מכרעת בעבודה או בהתרגשות לפני דייט חשוב. התנועה החיצונית מניעה תנועה פנימית שעוזרת לנו להופיע במיטבנו בזמן אמת.

ידיים ב-וי. ShutterStock
תנוחת "וי" הניצחון/ShutterStock

חיבור של 'ראפור'

"ראפור", פירושה בצרפתית כימיה או קרבה, והיא כמו אפקט של מראה שנוצר באופן טבעי כשיש תחושה של מכנה משותף בתקשורת בין אנשים. אפשר לזמן את כוח הראפור גם כדי ליצור הזדהות ותחושת קרבה. רצוי שלא לעשות זאת בצורה מוגזמת וממש להעתיק כל מחוות גוף, אבל אפשר לשקף אלמטים מסויימים בלי "ללבוש" על עצמנו לחלוטין את שפת גוף של המין השני כי אז זה מאבד מהאותנטיות. לדוגמא, אם הפרטנר שלנו נשען קדימה את יכולה להצטרף למחווה ולעשות את אותה תנועה מולו. לחילופין, את יכולה גם להוביל - להישען מעט קדימה ולחכות שהפרטנר יצטרף אלייך. זה עובד!

למדי את הגוף לקבל מחמאות

שמת לב מה קורה לגוף שלך כשמישהו מחמיא לך? זה מעניין, אבל נשים נוטות יותר מגברים "להדוף" מחמאות באמצעות היד, בתנועה שכאילו משליכה את המחמאה חזרה אל המחמיא, או אפילו ממש חוסמת ומשדרת "לא, איזה שטויות". אם ככה את מגיבה תרגלי עם הגוף שלך קבלה מלאה של מחמאה. יש השפעה מיטבה גם עלייך וגם על נותן המחמאה כשאת לא הודפת אותה אלא נשארת פתוחה ואומרת בחיוך "תודה" אפשר אפילו גם "להביא את המחמאה אל הלב" באמצעות הידיים.

ידיים על הלב. ShutterStock
ידיים על הלב/ShutterStock

כריזמה

בעידן שכל כך רווי בהסחות דעת, אחד הדברים המשמעותיים בדייטים במערכות יחסים הוא היכולת לשמור על נוכחות והקשבה פעילה. הדרך לעשות זאת היא להשתמש היטב בקשר עין ומאור פנים. חוקרת הכריזמה אוליביה פוקס קביין מסבירה שהנוכחות שלנו בשיחה הופכת אותנו למושכים יותר. לכן רצוי מאד להימנע מהתעסקות בטלפון, הסתכלות לצדדים או צלילה למחשבות, ודווקא להגביר נוכחות בכאן ועכשיו, להשתיק את הטלפון או אפילו להפוך אותו מה שישדר לצד השני: הנה אני כאן נוכחת ומוכנה להקשיב.

ידיים דוחפות. ShutterStock
ידיים דוחפות/ShutterStock

אם חשוב לנו לייצר חיבור, וקרבה, ניתן לגוף ולמרחב לעשות בעבורנו את העבודה: נפנה חפצים שמפרידים, נשמור על ידיים גלויות, קשר עין, חיוך ומאור פנים. כך שפת הגוף שלנו גם מעצבת את דמותנו פנימה וגם משפיעה על מערכות היחסים שלנו. נאמר במשלי "כמים הפנים לפנים כן לב האדם לאדם" כמו שהפנים שלנו משתקפות במים, כך הלב משתקף אצל האדם שמולנו, ושפת הגוף מכריעה ומשחקת תפקיד חשוב ביצירת קירבה, שיתופי פעולה, ומערכות יחסים מעולות.

הכותבת שני פרץ קריב היא מרצה ומנחה להופעה מול קהל והתפתחות אישית מייסדת כנס INSPIRE
הכנס הדיגיטלי הגדול בישראל לנשים מרצות, מנחות ודוברות מעוררות השראה שיתקיים ב26-28 בדצמבר הרשמה לשידורים החיים ללא עלות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully