זוג קצת מגעיל. ShutterStock
ShutterStock

ידיים קטנות וגר עם אמא? תתפלאו, אבל אלה הדיל-ברייקרים האמיתיים שלנו

18.1.2023 / 12:51

חשבת שקשה לך עם גבר קמצן, שיש לו ידיים קטנות וגר עם אמא? תתפלאי - הדיל ברייקרים האמיתיים הם הרבה יותר רציניים - מחקר חדש בדק מה באמת חשוב לנו ביחסים והגיע למסקנה שאנחנו הרבה פחות שטחיים ממה שנראה

שמענו כבר הרבה תלונות מכל קצווי הג'נדר וההגדרות העצמיות - קמצנות, ידיים קטנות, מקצוע לא מספק, קשר קרוב מדי עם אמא, קשר קרוב מדי עם הספה בסלון (והשלט) - יו ניים איט. אבל מחקר חדש מגלה שאנחנו קצת פחות שטחיים ושטחיות מאיך שזה נראה - הדיל ברייקרים האמיתיים שלנו, הם אחרים לגמרי.

מחקר חדש בדק מתוך רשימה ארוכה של דיל ברייקרים וסינן מתוכם את השישה החזקים ביותר: אלו חלק מהבעיות שנבדקו: חוסר אטרקטיביות, אורח חיים לא בריא, תכונות אישיות לא רצויות, אמונות דתיות שונות, מעמד חברתי מוגבל, אוצר מילים וולגרי, מראה גרוע, אינטימיות מוגזמת, חוסר אינטליגנציה, נרקיסיזם, חוסר הומור ודימוי עצמי נמוך, קמצנות, היגיינה לקויה, גישה בעייתית, ועוד.

פעוט עם ידיים מלוכלכות. ShutterStock
ידיים של עולל/ShutterStock

מה הדיל ברייקר שלך?

מופקרות
גסות רוח
אדישות וחוסר רגישות
נידיות, נזקקות
חוסר מוטיבציה
נטייה להתמכרות
1892 משתתפים

כדי להבין טוב יותר הבדלים אינדיבידואליים בדיל ברייקרים נשקלו ארבעה משתנים. ראשית, הבדלים בין המינים שהעדפותיהם בזוגיות לעיתים לא סימטריות. נשים מפגינות שיעורים גבוהים יותר של השקעה בצאצאים, ולכן נוטות לשמור על סטנדרטים גבוהים יותר, ומוכנות פחות לקיים יחסי מין מזדמנים מאשר גברים.

לעומת זאת, גברים נוטים להיות שונים מנשים בפסיכולוגיית ההזדווגות לטווח הקצר שלהם, נכונים יותר לקיים יחסי מין מזדמנים וסובלים פחות מחרטות אחרי מעשה, כך שהסטנדרטים שלהם לדיל ברייקרים משתנים בהקשרי זוגיות לעומת למשל, מין מזדמן, בעוד שהסטנדרטים של נשים נשארים עקביים יחסית ללא קשר להקשר היחסים.

רוב מחקרי היחסים מתמקדים במה שהכי חשוב לאנשים במערכות היחסים שלהם -"דיל מייקרים", אך לעיתים רחוקות בדיל ברייקרים. עם זאת, מסתבר שהם חשובים לא פחות (אם לא יותר), שכן הם מעורבים ישירות בפסילה הראשונית בעת בדיקת בן זוג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אמא ובן בקשר קרוב מדי. ShutterStock
די אימוש, את מדגדגת אותי/ShutterStock

תוצאות

המשתתפים במחקר היו בני 18-55, כולם בוגרי תואר ראשון באוניברסיטה בדרום מערב ארצות הברית, ומתוכם 95 אחוז הטרוסקסואלים ו-50 אחוז במערכות יחסים מחויבות.

כל משתתף דירג את רשימת הדיל ברייקרים שקיבל כדי ליצור דירוג, וכך הופיעו ששת הדיל ברייקרים העיקריים במערכות יחסים ארוכות טווח וקצרות טווח: "גס רוח", "מכור", "נזקק", "מופקר", " אדיש", ו"חסר מוטיבציה". כאשר אלה שנמצאים במערכות יחסים ארוכות טווח דירגו גבוה יותר "אדישות" ו"גסות רוח", לעומת אנשים במערכות יחסים קצרות טווח, שדירגו נזקקות כתכונה הגרועה ביותר.

קמצן. ShutterStock
קמצנות כרונית/ShutterStock

המשתנה השני שנבדק הוא גיל המשתתפים, ונמצא כי לאנשים מבוגרים נוטים להיות יותר דיל ברייקרים מאנשים צעירים יותר. ההבדלים בין המינים מתעצמים כשהגיל עולה, מכיוון שבניגוד לגברים, נשים מאבדות את יכולת ההתרבות מוקדם יותר.

המשתנה השלישי שנשקל הוא נכונותם של אנשים לקיים יחסי מין מזדמנים, ועד כמה הם בעלי ערך הם רואים את עצמם כשותפים רומנטיים/מיניים. אנשים משוחררים מינית הם בעלי סטנדרטים נמוכים יותר אצל בני הזוג לטווח קצר, והשפעה זו משמעותית יותר אצל גברים מאשר אצל נשים. אנשים שרואים את עצמם בעלי ערך גבוה יידחו בני זוג מכיוון שהם תופסים את עצמם כבעלי סבירות גובהה למצוא בן זוג אחר, איכותי יותר, כלומר, לתופסים את עצמם כבעלי ערך גבוה בשוק ההיכרויות עשויות להיות דיל ברייקרים נוקשים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully