חשפניות בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
פלאש 90/יונתן זינדל

"חשפנות זו אומנות": התפשטו בכנסת כמחאה על סגירת המועדונים

עודכן לאחרונה: 24.1.2023 / 16:37

בוועדה לקידום מעמד האישה הוחלט כי שני מועדוני חשפנות בתל אביב יסגרו עד סוף החודש הבא. במהלך הדיון יצרה מנכ"לית איגוד החשפניות מהומה שהצריכה את התערבות סדרני המשמר שהרחיקו אותה אל מחוץ לכנסת

הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי התכנסה היום (ג') לישיבה בנושא "חזרתם לפעילות של מועדוני החשפנות וריקודי ה"לאפ דאנס" בניגוד לחוק". יו"ר הוועדה ח"כ פנינה תמנו-שטה פתחה את דיון הוועדה ואמרה: "על פי המטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, כיום פועלים בתל אביב שלושה מועדוני חשפנות - מועדון השנדו, מועדון הבונצ'יצ'י ומועדון הבורסה/הוולווט. לצערי, פורסמו לאחרונה עדויות על פעילות חוזרת של מקומות בהן מתקיימת פרקטיקה של ניצול נשים, ולמעשה קיום פעולות המוגדרות כיום כזנות, בכסות של מועדוני חשפנות. חשוב להבין, עבור נערות ונשים במצוקה, הרבה פעמים המקומות הללו מהווים שער כניסה לעולם של ניצול מיני מחפיר".

בדיון דרשה יו"ר הוועדה ח"כ תמנו-שטה מהמשטרה להגביר אכיפה ופעילות סמויה וגלויה על מנת שהתופעה תיפסק: "תפעילו בלשים ומצלמות נסתרות".

פסק דין שאמור להיכנס לתוקף ב-29 לינואר ואז אפשר לאכוף את הצו לסגירת אחד מהמועדונים, וצו סגירה למועדון השני החל מה-14 לפברואר

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמר כי: "המועדונים הללו הם צעד ראשון לזנות. נשים שמגיעות לשם מגיעות ממצב כלכלי חברתי קשה. אנחנו לא יכולים כבית מחוקקים להפקיר את הדבר הזה ולהשאיר אותו על הכתפיים והיכולות של הרשות המקומית. אם אין עוגן חוקתי שמגבה את העשייה שלה אנחנו נלך אחורה".

חשפניות בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
חשפניות בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך הדיון לנה דיוואיין, שורדת זנות נתנה עדות מצמררת, וחשפה כיצד נפלטה אל עולם הזנות כבר מגיל צעיר: "בבגרותי עבדתי ברוב מועדוני החשפנות. אני מכבדת את הזכות של נשים על גופן ומכירה את הקולות השונים בשטח. גם אני דיברתי כך כשהייתי חשפנית. הרבה יותר קל להודות בבחירה של חיים בשוליים מאשר להודות שאני קורבן. בניגוד לבתי הבושת מועדוני החשפנות נמצאים במקומות מזמינים עם מסר שנשים ניתנות לקנייה. הנשים שנפגעו מינית בילדותן והוסללו למעגל הזנות, כמוני, הן הרוב".

אפרת רובינשטיין מנכ"לית איגוד החשפניות, ענתה בשמן: "היום נשים פריבילגיות הולכות להילחם בנשים פחות פריווילגיות על מקום עבודתן. יש מחוץ לכנסת עוד 30 נשים שרוצות להמשיך להתפרנס ולא הורשו להיכנס. אתם לא נותנים לנשים שעובדות בתחום לספר לכם את האמת. אנו, היושבות פה, רואות בעבודה אומנות וביטוי עצמי. יש מעשה רדיפה כפייתי נגדנו. אנחנו נשים במדינת ישראל. אחת הנשים פה מימנה לימודי מדעי המחשב. הוותיקות הצליחו לקנות דירות ולהיחלץ מבני זוג אלימים. אין לנו דוברות ולובי ממומן".

שני נרדימון קרימינולגית שיקומית: "עבדתי וניהלתי תוכנית לצעירים בזנות ושם נחשפתי לעולם החשפנות מתפקיד המטפלת. כל המחקרים מוכיחים שאיפה שאפשר לגעת יש את הפיתוי להיכנס לזנות. מה שדוחף את הפיתוי לזנות זה 'כמה כסף אני עושה'. חלק מהבנות לא יחצו את הגבולות האלה ולא יכנסו לזנות אבל רוב הבנות מגמישות את הגבולות ויש תחרות. יש מועדונים ששמרו שלא יהיה מגע ויש כאלה שפחות. כל מי שאני ראיינתי עשו אקטים מיניים בחדרים פרטיים. במועדונים פגשתי נערות בודדות שהיו קטינות. 93 אחוז סובלות מפגיעות מבני זוג כיום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשפניות בכנסת. יונתן זינדל, פלאש 90
חשפניות בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ מטי צרפתי חושב כש "כחברה יש עיסוקים שעדיף שלא יתקיימו. אחד התפקידים שלנו זה למנוע החפצת נשים ולא כל עבודה נכון שהיא תהיה קיימת. כמחוקקים צריך לקדם חקיקה כי כרגע החוק עמום. אם אני שואלת את עצמי האם אני רוצה שאחד מילדי יהיה חשפן או צרכן במועדון כזה? אני עונה לעצמי שלא". ח"כ יואב סגלוביץ: "לא כל דבר צריך טיפול באכיפה פלילית, השאלה בבסיס הדיון היא עד כמה המדינה מתערבת ואם כן מה הדרכים הנכונות והמידתיות להתערבות".

חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם מסכימה: "המועדונים הם הדלת הראשית לעולם הזנות. הנשים בזנות מגיעים מסיפורי חיים קשים והן מנוצלות. חשפנות היא חלק מפשע מאורגן. כולנו זוכרים את מועדון הפוסיקט שלשמחתנו נסגר. בקומה העליונה היה מועדון חשפנות אבל למטה היו גם היו חדרים פרטיים וזנות ממש מול העיניים שלנו".

עו"ד עילית מידן מפרקליטות המדינה: "בסרטונים ראינו מעשי זנות מיניים שהתרחשו במועדונים לפני תיקון ההנחיה. ידענו שחוק העונשין לא מגדיר מעשה זנות והתיקון נועד להסדיר מתוך הפסיקה מהו מעשה זנות וניסינו לזקק כפרקליטות האם מתרחש מול עינינו מעשה זנות. ההנחיה שמעשה זנות הוא מגע מיני תמורת תשלום. הלאפ דאנס הוא תת מקרה במעשה זנות וחשפנות לא אסורה בחוק ואם אין מגע זה לא מעשה זנות".

לקראת סוף הדיון ולאחר שהוזהרה מספר רב של פעמים על ידי היו"ר כי היא מפריעה, התבקשה מנכ"לית איגוד החשפניות לצאת מחוץ לחדר הוועדה. משסירבה לעשות כן, היא הורחקה על ידי סדרניות הכנסת תוך שהיא צועקת ומפעילה כוח כנגדן.

יו"ר הוועדה ח"כ תמנו שטה סיכמה את הדיון: "ככל שהמערכות מכוונות אנו מצליחים להתמודד עם תופעות כאלו. אם יש התרופפות אז רואים שמי שעבריין מצליח לפעול ולשדל לזנות. אני שואלת מה נעשה? תפעילו בלשים ומצלמות נסתרות. זה לא אמור להישאר דקה אחת פתוח. אנחנו מדינה קטנה ויודעים לספור את המועדונים על יד אחת. כשהמשטרה רוצה היא יכולה להקים מדור ספציפי. אני מבקשת שתפעלו באופן אקטיבי ויזום".

(נמסר ע"י דוברות הוועדה)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully