בכי אחרי סקס. ShutterStock
ShutterStock

בוכה אחרי אורגזמה? ככה תדעי אם זה טוב או רע

1.2.2023 / 10:01

אם את חווה רגשות עוצמתיים אחרי סקס, זה אומר שהסקס היה טוב - אם את בוכה כדי לשחרר לחץ, זה אומר שהאורגזמה היתה טובה. אבל אם את סתם עצובה אחרי כל פעם, יש לזה סיבה שדורשת בדיקה. הד"ר מסבירה

אחרי כל אפ מגיע דאון, נוהגים לומר, ומסתבר שיש בזה משהו מדעי.
פסיכולוגים מדווחים על עלייה במספר האנשים שחווים תחושות של חרדה ועצב קיצוניים לאחר קיום יחסי מין, ויש לזה אפילו שם - דיספוריה פוסט-קויטלית - הידועה בכינויה "בלוז פוסט-סקס". אמנם זו תופעה שמתרחשת לאחר מין בהסכמה, אך פסיכולוגים רבים מציינים כי היא שכיחה בקרב נפגעי תקיפה מינית.

ד"ר לורי בת' ביזבי ראתה גם שלל מטופלים הסובלים מ-PCD שמבולבלים באשר לסיבה בגללה הם מוצפים ברגשות שליליים, מכיוון שלא היו להם חוויות מיניות טראומטיות בעברם.

"אני חושדת שזה קשור לעובדה שאנשים תמיד מצפים ליותר ממה שהם מקבלים מהחוויות המיניות שלהם", אמרה המטפלת המינית ל"פוסט". "אנשים רבים מצפים לרמה גבוהה יותר של סיפוק ואינטימיות כדי להפיג מתחים בתחומים אחרים בחייהם, אבל בפועל זה לא קורה הרבה."

בכי אחרי סקס. ShutterStock
אנשים תמיד מצפים ליותר ממה שהם מקבלים מהחוויות המיניות שלהם/ShutterStock

ד"ר ביזבי מדגישה שיש הבדל בין PCD לגל כללי של רגשות שיכול להתרחש בתום סשן סקס עוצמתי -
"אנשים יכולים לבכות או לצחוק אחרי חוויות אינטנסיביות מענגות כי הבכי או הצחוק שניהם מתפקדים כמושחרור אוויר משסתום לחץ", הסבירה. "זה קורה במיוחד אם החוויה הייתה מאוד אינטנסיבית פיזית כמו אורגזמה חזקה או אורגזמות מרובות, ובמקרה כזה זה לא בדיוק בלוז".

עם זאת, PCD אמיתי שהופך לכרוני, יכול להוביל לבעיות חמורות, כולל הימנעות מוחלטת מאינטימיות.
אם אתם סובלים לעתים קרובות מחרדה ודיכאון בעקבות סקס, ישנן מספר דרכים להקל על הרגשות הבעייתיים.

"לפני קיום יחסי מין, היו ברורים עם עצמכם לגבי הסיבה - דעו מדוע אתם מקיימים יחסי מין דווקא עם האדם הזה, ברגע זה, ואל תעשו כלום עד שלא ברורה לכם התשובה", הצהירה. "אם מרגישים אשמה או בושה, עצרו הכל ובדקו את עצמכם לפני קיום יחסי מין - דברו על זה - או עם בן הזוג, עם חבר או עם איש מקצוע."

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אילוסטרציה. ShutterStock
"אל תצפו שאינטימיות פיזית תפתור בעיות רגשיות"/ShutterStock

לדברי הד"ר, זוגות רבים משתמשים במין מתוך רצון וכוונה להסיח את הדעת או לנסות לפתור בעיות אחרות - דבר שהוא לבדו גם יכול לגרום ל-PCD:

"אל תצפו שאינטימיות פיזית תפתור בעיות רגשיות", הזהירה. "אינטימיות פיזית מגבירה את הקשר, עוזרת להתחבר אבל בעיות רבות צריכות גם דיון, עיבוד, ומשא ומתן כדי להיפתר."

בנוסף, המטפלת אומרת שתמיד יש אפשרות, בעיקר עבור נשים, אבל גם עבור גברים - שבעיות הורמונליות תורמות לתחושה המלנכולית של ה-PCD."היתה לי לקוחה בת 52 שהגיעה אלי כי בכתה בכל פעם שקיימה יחסי מין עם בעלה", נזכרה ביזבי. "זה הפך להיות כל כך גרוע שהיא נמנעה ממין כתוצאה מכך. הסימפטומים שלה התחילו בסביבות [גיל] 50, במקביל לתסמיני גיל המעבר.

"לתסמיני גיל המעבר היו גם השפעה שלילית על חיי המין שלה. זה לקח כמה חודשים של עבודה כדי להתיר את הסימפטומים הגופניים מהרגשיים ולהתמודד עם הבעיות הרגשיות, כך שהיא הייתה מסוגלת לרצות לקיים שוב יחסי מין", אמרה ביזבי.

Sheee חושבת שתמיד טוב שיש עתיד לצפות לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully