מוזיאון הווגינה. פייסבוק, צילום מסך
צילום מסך/פייסבוק

נוח, זה לא: ככה נראתה "התחבושת ההגיינית" הראשונה

7.2.2023 / 9:14

מוזיאון הווגינה בלונדון נסגר בפברואר הזה כי בעל הבית רצה להשכיר את הנכס למישהו אחר (סיפור אמיתי) - הנה הזדמנות אחרונה לראות איך עבדה תחבושת הגיינית במאה ה-19, ועד שנות ה-80

במורד סמטה אחורית ברובע לונדוני נמצא מוזיאון הווגינה הראשון בעולם, לשעבר. למרבה הצער, הוא סגר את דלתותיו ב-1 בפברואר) לאחר שמקימיו אולצו על ידי הבעלים לפנות את הנכס.

המוזיאון כשמו כן הוא, מציג לראווה אברי מין ברמת פירוט גבוהה, אם כי אומנותית - הקירות מכוסים שיער ערווה, ותמונות בהשראת הגניקולוגיה שאפשר לראות כבר מהחלון, ממלאות את המקום, אבל גם בלי הסימנים הללו יהיה קשה לפספס את הבית הגדול שעליו מונף השלט "מוזיאון הווגינה" על הקיר הלבן ליד הדלת. כשנכנסים מתקבלים על ידי הצוות החביב וטמפון מאסיבי מעוטר נצנצים אדומים שמסמלים דם וסת, שמרמזים על הבאות.

כמו רוב המוזיאונים, גם למוזיאון הווגינה יש אלמנט אינטראקטיבי, שמתבטא בעיקר בשרבוטים מקריים של אברי מין ואפירמציות חיוביות על שפתיים גדולות מדי לצד איור של פות נוטפת, משל היו קירות המוזיאון שולחן כתיבה מושחת של טינאייג'רים, רק שכאן קוראים לזה "גרפיטי", והמשטח הזה הוא סוג של מצע לאקטיביסטים, יותר מאשר רגע של שעמום בשירותים של הבנות.

בצד ימים של המוזיאון אפשר למצוא יצירות שמתארות היסטוריה של תקופות שונות, כמו למשל רקיחות קדומות להקלה על כאבי בטן, ולצידן כדור אייביפרון וטבלת שוקולד.

המצרים הקדמונים רקחו תערובת להקלה על כאבי מחזור שגורמת למנה של איבופרופן ושוקולד להיראות מאד נעימה וטעימה: "שתייה של תמצית פרי חרוב, עשבים וחלב פרה" נכתב בבירור על שריד כתוב של הוראות גניקולוג מ-1800 לפני הספירה "להרתיח, לצנן, לערבב יחד, לשתות בארבעה בקרים".

יאק.

מסתבר שהמצרים הקדמונים גם האמינו ששפשוף דם וסת על החזה הוא התרופה היעילה ביותר לשדיים נפולים - אז אולי מסיכות המחזור לא כל כך מוזרות אחרי הכל. מוזיאון הווגינות אינו מקדש של פמיניסטיות - נהפוך הוא - מדובר במקום בעל יתרונות חינוכיים רבים.

מוזיאון הווגינה. פייסבוק, צילום מסך
רגע, אני לובשת את הקונסטרוקציה המוזרה הזאת ומגיעה לעבודה/צילום מסך, פייסבוק

ההתמודדות של נשים עם נרתיק זב דם לא תמיד הייתה פשוטה כמו ללבוש תחתונים מרופדים או תחבושת הגיינית, שלא לדבר על טמפון - פעם נשים היו משתמשות ב'חגורה הגיינית', שנראית יותר כמו משהו בין סינר מטבח, לנרתיק לטלפון - חגורה מוזרה שהיא קונסטרוקציה של בדים שנקשרו זה לזה כמו סינר. נשים לבשו את הדבר הזה מתחת לבגדים כדי לוודא שהתחבושת הרלוונטית היחידה - זו שבין רגליה של האישה, לא זזה מהמקום וחושפת חלילה את התועבה.

כן כן, זה אמיתי, וכאילו זה לא מספיק, ככה זה היה מהמאה ה-19 עד שנות ה-70, ועד שהומצאה הגרסה הדביקה בשנות ה-80.

Sheee רוצה לדקור את עצמה בעין רק מהמחשבה על הכביסה שהייתה צריכה להיעשות ביד, ליד הנהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully