דניאל עמית מעיין אדם. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

גם חכמה וגם צודקת: מעיין אדם לא צריכה להתנצל בפני אף אחד

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 6.2.2023 / 16:14

מעיין אדם בסך הכל עשתה את ה"מעיין אדם" והשיגה לעוקבות שלה, שוב, את ההנחה הכי גדולה. אבל החטא הכי גדול שלה הוא לא ההנחות שהיא משיגה אלא זה שהיא לרגע לא מתנצלת על ההישגים שלה

דניאל עמית על המאבק במעיין אדם/(באדיבות 90FM)

אתמול התחיל כמו עוד יום שגרתי בסטורי של מעיין אדם. טיזר לשת"פ חדש, יח"צ לתוכנית היומית החדשה שלה, קצת הריון, קצת דחקות על עצמה ולקראת ערב - בשורה: הנחה מיוחדת, יוצאת דופן וראשונה מסוגה, שהיא נלחמה לקבל והיא מתרגשת וגאה שהצליחה. יכול להיות שזה לא נאמר בדיוק במילים האלה, אבל מי שעוקב/ת אחרי אדם יודעת שזה רוח הדברים, הטיקט שבאמצעותו היא ממתגת את עצמה: אני זו שתמיד תמצאו אצלה את ההנחה הכי גדולה, ואם המותג לא ילך את האקסטרה מייל לקראתי ולקראת העוקבות שלי, לא יהיה בינינו שיתוף פעולה.

עכשיו, חשוב לציין שאף מילה בפסקה לעיל לא נכתבה בציניות. וזה קטע, כי אנחנו כל כך רגילים לקרוא ולשמוע דעות שבזות למעיין אדם ומזלזלות בה, שאפילו כשאני קוראת את מה שכתבתי בעצמי עכשיו, הטון המלגלג מצטרף אוטומטית למילים, בלי שבכלל התכוונתי.

אז לא.
לכל איש מכירות יש את הקטע שלו, הדבר שבאמצעותו הוא מצליח לסחוף אנשים לקנייה. אצל אחד זאת יכולה להיות יכולת לעורר אמפתיה וחיבור רגשי, אצל השני זאת יכולה להיות יכולת לזהות את הצרכים שלכם ולדבר בדיוק על מה שכואב לכם, ואצל השלישי זאת תהיה ההבטחה שאיתו תקבלו את המחיר הכי שווה. רמי לוי עשה על זה רשת, גם הסטוקים למיניהם. מה רע?

דניאל עמית. אינסטגרם, צילום מסך
דניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מסתבר שכשמעיין אדם עושה את זה, זה מפר את אחוות המשפיעניות (שלא קיימת בצורה דומה בין רשתות מזון, הלבשה או מוצרי בית - אולי בגלל שגברים שולטים בהן? מהם אף אחד לא מצפה לאחווה) ופוגע בפרנסה של אחיותיה למקצוע. כך, לפחות, לפי דניאל עמית.

אם ב-19:00 בערב עלה הסטורי של מעיין על ההנחה החדשה, ב-20:00 כבר התפרסם הסטורי של דניאל, שכתבה שלא ייתכן שמותגים יתעדפו משפיענית אחת על פני אחיותיה ויעניקו לה הטבה ייחודית, ולו הקטנה ביותר. היא, לדבריה, לעולם לא תבקש דבר כזה, למרות שיש לה את האפשרות (איך משפיעניות אוהבות להגיד "ואני יכולה לעשות את זה, אבל בגלל הערכים שלי החלטתי שלא"), כי זה מקטין את החברים שלה לתחום.

הסטורי שהניע את כל הסיפור נכתב בהתחלה בכלליות, בלי שמות, אבל סמיכות האירועים הבהירה במי מדובר. וחוץ מזה, רגע אחר כך, כשסוויסה שאל את העוקבים בסטורי שלו למי דניאל מתכוונת, היא עצמה ענתה: "מעיין אדם נשמה, אין מה להתבלבל".

למחאה של דניאל הצטרפו מיד שלל משפיעניות אחרות שטענו שהיא צודקת, שזאת סחיטה של המותגים ושאי אפשר לבוא אחר כך ולהגיד על עצמך שהמכירות שלך הכי גבוהות, כי יש לך יתרון ברור על פני האחרות. ואני חושבת שיש כאן משהו אחר.

ביף מעיין אדם ודניאל עמית. אינסטגרם סטורי, צילום מסך
ביף מעיין אדם ודניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם סטורי

כאמור, לכל איש מכירות יש את הקטע שלו, ובהתאם - לכל משפיענית יש את האופן שבו היא משפיעה על העוקבים שלה לקנות דרך הקודים שהיא מעלה. המחיר הוא לא השיקול היחידי בקנייה, וכמו שאני אבחר לפעמים ללכת לסופר שהוא לא הזול ביותר, רק בגלל שהוא יותר קרוב, או בגלל שחוויית הקנייה שם יותר נעימה לי, ככה תמיד יהיו עוקבים שיגידו שהם מעדיפים לקנות מהמשפיענית שהם אוהבים ומתחברים אליה, כדי לפרגן לה.

זאת, אגב, טקטיקת מכירה בפני עצמה. להיות אהיב, לפתח חיבור אישי עם העוקבים שלך, שלא לדבר על להצהיר על עצמך כעל אדם מוסרי שלא יקטין לעולם את חבריו למקצוע ולכן ראוי לפירגון. זה מיתוג בדיוק כמו ש"אני תמיד אלחם להשיג לכם" זה מיתוג.

הבעיה האמיתית כאן היא המותגים. כי אנחנו, העוקבים - שלא לומר "המושפעים" - לא מטומטמים. אם המותגים מתעצלים ופשוט מפזרים באותו זמן את אותן הנחות לכמה משפיעניות שונות, כשרובנו עוקבים ועוקבות אחרי כולן, הם אלה ששמים להן מקלות בגלגלים, לא זה שלאחת מהן יש הנחה יותר גדולה. איך אני אמורה להשתכנע בזה שגילית מוצר מדהים ואת עפה עליו, כשרגע אחר כך אני רואה שבמקרה, שלוש משפיעניות נוספות גילו אותו בדיוק עכשיו? ואז, כשהאותנטיות היא כבר לא פקטור, בטח שאני אלך למי שיציע לי את המחיר הכי זול.

ואגב, כשלכולן יש בדיוק את אותה הנחה, בדיוק באותו זמן, ועם - תסלחו לי - אותם נאומים זהים על המוצר, איך אפשר למדוד למי מהמשפיעניות יש את כוח המכירה הכי חזק? זה שאני אחליט לקנות ממשפיענית א' ולא ממשפיענית ב' יהיה אקראי לגמרי, כי מכולן אני מקבלת בדיוק את אותו דבר. אולי קניתי מדנית רק בגלל ששני סטוריז לפני כן כבר התחלתי להשתכנע מדניאל, אבל אף אחת מהן לא עשתה מספיק בשביל שאחזור עכשיו אחורה לקנות דווקא דרכה? אם כבר יש משהו שמעיד על כוח מכירה זה כמה המותג מוכן לתת אקסטרה רק בשביל למשוך אליו את הקהל שלך. ואם כבר יש משהו שיגרום לעוקבים ללכת במיוחד דווקא לקוד שאת פרסמת זאת התחושה שאת עושה יותר למענן. זה שגם את מרוויחה מזה - מדהים. הרווחת את זה ביושר וזה בטח לא בא על חשבוני.

ביף מעיין אדם ודניאל עמית. אינסטגרם סטורי, צילום מסך
ביף מעיין אדם ודניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם סטורי

זה, למעשה, כל מה שמעיין אדם עושה, וזו התנהלות לגיטימית ויותר מזה - חכמה. כדי להצליח את לא צריכה לצופף שורות עם המתחרים שלך. זו לא אחווה. אחווה היא לא לדרוס אחד את השני, לא להזיק אחד לשני בכוונה, אבל להוריד מחירים, לתת יותר תמורת אותו מחיר? אלה כבר שיקולים של כל עסק בפני עצמו. דווקא להציג את זה שהיא מרוויחה מהקודים האלה כאילו זה על הגב של העוקבות שלה, זה לא הוגן בעיניי. אבל אני חושבת שגם דניאל, שהרושם שלי ממנה הוא שהיא ממש מתוקה, הגיבה ממקום הרבה יותר עמוק ולא מוסבר, ולא מתוך טענה ברורה כנגד מעיין אדם עצמה.

לדעתי, מה שבאמת מעצבן את דניאל ואת המשפיעניות שהצטרפו אליה זה לא שמעיין השיגה הנחה יותר גדולה, אלא זה שהיא מרשה לעצמה לנפנף בזה, ועושה את זה בכל הזדמנות שהיא רק יכולה.
אפשר להגיד הרבה דברים על מעיין אדם, אבל בדבר אחד היא השראה: האישה לא מתנצלת על שום דבר. לא על הקוביות בבטן שלה, לא על הכסף שהיא מרוויחה, לא על היכולת שלה להיות אשת עסקים ממולחת ולא על ההצלחה שלה. ולרובנו קשה לבלוע את זה.

זה לא אומר שום דבר על דניאל עמית או על כל מי שמצדדת בה. זה משהו שקיים אצלנו בתת מודע והוא מעיד אך ורק על החינוך שקיבלנו. גם אני מתעצבנת לא פעם על מעיין אדם, יש בה משהו שמפעיל אותי ואני לא תמיד יודעת מה, ובכל זאת היא אחת הראשונות בסטורי שלי.

ביף מעיין אדם ודניאל עמית. אינסטגרם סטורי, צילום מסך
ביף מעיין אדם ודניאל עמית/צילום מסך, אינסטגרם סטורי

לפני שבוע דיברתי עליה עם חברה, והגעתי סופסוף למסקנה: מה שמעצבן אותנו זה פשוט שהיא עפה על עצמה ושאין בה אפילו גרם אחד של התנצלות. אני לא כזאת, רוב הנשים שאני מכירה לא כאלה - כי ככה חינכו אותנו. תמיד להצניע, תמיד להקטין, תמיד להתנצל על המקום שאנחנו תופסות, על התכונות המוצלחות שלנו ועל ההישגים שלנו. אז כשבאה אישה שלא מתנצלת, במקום שנלמד להתנהג יותר כמוה, זה מכווץ אותנו. זה מרגיש שהיא לוקחת מאיתנו, כשבעצם היא בסך הכל לוקחת לעצמה, כמו שכל אחת מאיתנו צריכה.

אנחנו, כנשים, לא אמורות אפילו להתחרות זו בזו, כי תחרות פירושה לתפוס מקום ויש בה צדדים לוחמניים ודורסניים. אם אנחנו מתנהגות ככה, אנחנו שק של נחשים ולא פשוט בנות אדם שמנסות להוציא את המיטב מעצמן. מאיתנו מצופה לגלות אחווה אחת לשנייה, דבר שבחיים לא נצפה מאיש עסקים. אבל בפועל, מתחת לפני השטח, אנחנו לא מפסיקות להתחרות אחת בשנייה, בינינו לבין עצמנו, רק מעצם התחושה שאין לכולנו מקום. תחשבו כמה משחרר זה יהיה אם פשוט נרשה לעצמנו להתחרות, על אמת, בגלוי. בצורה הוגנת, עם יכולת לקבל הפסד, אבל בלי להתנצל על זה שאנחנו רוצות להיות הטובות ביותר. כמה מקום כל אחת מאיתנו תקבל, בלי קשר לדירוג שנקבל בסוף התחרות.

אין שום דבר רע בזה שמעיין אדם מתעקשת לקבל את ההנחה הכי גדולה. אולי אם עוד משפיעניות יעשו את זה, כל מותג יבחר לו את המשפיענית המובילה ואז תחזור להיות משמעות למונח "שגרירה". אני לא יודעת. מה שבטוח זה שמעיין אדם לא צריכה להתנצל על זה שהיא מנסה לקדם את עצמה, והיא יודעת את זה. וזה מה שעוד יותר שורף לכולנו. אבל זאת כבר לא הבעיה שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully