בנימין נתניהו מקבל את המנדט להרכבת הממשלה, בית הנשיא, ירושלים, 13 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
ראובן קסטרו

סודות המיגנוט: 3 טריקים פשוטים להפעלת הכריזמה בדייט

הילה עופר

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 12:27

מה באמת גורם לנו להימשך לאנשים? מה הדבר שגורם לתחושה הזאת ש"בא לנו" על האדם השני? המפתח הוא באחת התכונות המסתוריות והאניגמטיות שיש - כריזמה. החדשות הטובות - היא נרכשת

שאלה - מה באמת מייצר משיכה אצל אנשים? מה באמת גורם לתחושה הזאת ש"בא לנו" על האדם השני? אני טוענת שזה קשור לאחת התכונות המסתוריות והאניגמטיות שיש: כריזמה. ה-"סופר כריזמטיים", מכירים כאלה?

מה הופך אותם לכריזמטיים? מה הופך אותם למגנט, לאנשים שכל הצעה שלהם מתקבלת בהתלהבות, כולם תמיד רוצים בקרבתם, אלה שפשוט כיף להיות לידם ואיתם, ושהרעיונות שלהם מעולים תמיד - וגם אם לא, הם מצליחים לשכנע אותך שכן.

מסתבר שעשו על זה מחקר, וגילו שבאמצעות התנהגויות ספציפיות אפשר להרים ולהוריד את רמת הכריזמה שלנו בעיני הזולת. המשתתפים במחקר קיבלו הנחיות להתנהגויות מדוייקות שמשדרות כריזמה וקשורות בשפת גוף, קשר עין, הקשבה ועוד, וזה לא נבדק רק באופן סובייקטיבי לפי מה שהמשתתפים במחקר "הרגישו" אלא שרמת ההורמונים שלהם אף נוטרה לאורך הניסוי.

אופרה וינפרי זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
סתם לדוגמה, קחו את אופרה/GettyImages

מסקנות: כריזמה זה דבר שניתן לפיתוח

הגילוי היה ממש מדהים - ככל שהם אימצו יותר מהתנהגויות האלה, עלה הביטחון שהם הרגישו, והמשיכה שאחרים חשו כלפיהם. בנוסף התגלה אצלם יותר טסטוסטרון בדם, הורמון שאחראי בין היתר על תחושת ביטחון עצמי, ורמת הקורטיזול (שאחראי על הסטרס) היתה נמוכה. זה עבד גם להפך: ככל שציוני הכריזמה צנחו, ואיתם עלתה רמת הקורטיזול הורמון הסטרס, שאחראי בין היתר על קבלת החלטות גרועות.

אפשר לפתח יכולות כריזמטיות ולהשתמש בהן אפילו כבר בדייט הבא בוולנטיינס.

בתור מומחית להופעה תקשורתית ופרזנטציה עסקית, הייתן חושבות שיש לי את התכונות הללו מלידה, אבל האמת היא שלא תמיד הייתי כזו. למעשה בילדותי, הייתי מה"אנשים השקופים", ולא משנה כמה ניגשו וניסו לדבר איתי, נשארתי סגורה ומופנמת, נטולת קשרים חברתיים, ומנודה - לא היה לי מושג איך לתקשר עם אנשים ובטח שלא את האומץ לעמוד ולדבר מולם, וככה, כשאני בשפל המדרגה, קיבלתי החלטה שאין לי מה להפסיד והחלטתי לעשות כל מה שאני יכולה כדי ללמוד איך "לקום ולדבר".

זה לא היה פשוט, עברתי דרך מורכבת מאוד שלפני כמה שנים ואחרי כמה מאות אנשים שעברו את התהליך הפכה את "לקום ולדבר" לחברה גדולה ובינלאומית, שמלמדת בדיוק את מה שלמדתי בעצמי.
אני מאמינה שלכל אחד מאיתנו יש את הזכות והחובה לבוא לידי ביטוי, וליהנות מזה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

כח, חום ונוכחות: שלושה מרכיבים לכריזמה

מסתבר שיש 3 מרכיבים עיקריים לכריזמה - כח, חום ונוכחות, וחייבים את שלושתם כדי להיות מגנט של אנשים. נסו להיזכר בפגישה שהיתה לכם עם מישהו ופתאום נזכרתם תוך כדי הפגישה, ששכחתם לשלוח מייל חשוב. מה שקורה ברגע כזה, הוא עיכוב קטנטן בהבעת הפנים. ליתר דיוק, עיכוב של 17 עד 32 אלפיות השניה. נשמע זניח, נכון? במציאות, זה הרסני. אנשים לצערנו יודעים לקרוא את זה, ומקבלים אינפורמציה ברמה של תחושת בטן. ההגדרה של נוכחות, זאת היכולת להיות ממוקדים לחלוטין במי שאנחנו נמצאים איתו ברמה שהצד השני מרגיש שהוא היחיד בחדר, ומיקוד מלא במי שנמצא מולנו מתרחש על ידי הקשבה פעילה שמתחילה ביצירת קשר עין - לא נוקב, ומצד שני גם לא מרצד. מעין מבט רך אבל יציב שאני קוראת לו " לנוח בעיניים של הצד השני".

נוכחות
בהקשר של דייטים רומנטיים, חשוב לדעת שלקשר העין העמוק והמיוחד הזה, יש השלכות. במחקר נוסף בו לקחו שני זרים וביקשו מהם להסתכל בעיניים אחד של השני. המשתתפים דיווחו על חיבה שהולכת וגוברת, כמה מהם אפילו דיווחו על תחושות של תשוקה אחד לשני. קשר עין ארוך מפריש אצלנו חומר דמוי אדרנלין (שנקרא P.E.A פניל-אתיל-אלמין) אותו הורמון שאחראי גם למה שאנחנו מכנים "אהבה ממבט ראשון", וזה מאוד אפקטיבי.

כוח
מי מכם אוהב כוח? מי לא אוהב כוח? איך זה יכול להיות שאנחנו אוהבים כוח ואנחנו שונאים כוח?
אנחנו שונאים כח כי אנשים לא תמיד משתמשים בכח מהסיבות הנכונות - אנחנו אוהבים כח כי אנחנו מזהים שיש רגעים מסויימים שאנחנו זקוקים לכח, אבל איך משדרים כח גם אם לא בהכרח מרגישים אותו?

בכל מה שקשור לביטחון עצמי, אנשים יקבלו מה שתשדרו להם כי ככה עובד המוח האנושי. כשאנחנו רואים אנשים עם ביטחון, אנחנו מניחים שיש להם במה להיות בטוחים. בשביל להרגיש את זה, אני מזמינה אתכם לעשות תרגיל: דמיינו שאתם מומחים בעלי שם, ובדיוק סיימתם אירוע חגיגי שמפרט את ההישגים שלכם בשנה האחרונה. הרימו את הידיים למעלה ונסו לגעת בתקרה. אצבעות לצדדים, ולהוריד ידיים. סובבו כתפיים לאחור. קחו הרבה מאוד אויר ותוציאו אותו.

הניחו ידיים על המותניים, משקל שווה על שתי הרגליים, לא להישען על רגל אחת, ורק לנשום נשימות עמוקות, דמיינו שאתם במסיבת עתונאים, בדיוק סיימתם לדבר ואתם רואים את כל הקהל האדיר הזה שהגיע עבורכם, מוחא לכם כפיים. סרקו אותו מימין לשמאל, לאט לאט, תסתכלו על כל האנשים האלה שמעריצים אתכם, שימו לב לנשימות.

אופירה אסייג. ניר פקין, באדיבות המשפחה
ב ב י ט ח ו ן/באדיבות המשפחה, ניר פקין

ועכשיו, נסו לאפיין - האם אתם מרגישים איזשהו שינוי פיזי בגוף? כנראה שכן. כשאנשים מגדילים את תנוחות הגוף שלהם, כלומר, תופסים יותר מקום במרחב, התנוחה עצמה גורמת להפרשה של הורמונים שאחראיים לתחושת האסרטיביות. אנחנו שולטים באופן כימי במוח שלנו. וזה מעגל - ככל שאנחנו תופסים יותר מקום עם התנוחות הפיזיות שלנו, כך יופרשו אצלנו יותר הורמונים שתומכים בתחושה, הם ישפיעו על שפת הגוף שלכם, שתיתן לכם עוד בוסט הורמונלי וכן הלאה. כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא להתניע את המעגל הזה.

חום
הדבר החשוב שצריך לדעת לגבי חום, שאי אפשר לזייף אותו. חום תלוי בהמון פרמטרים של שפת גוף שבשום דרךאי ן לנו את היכולת הקוגניטיבית לשלוט בהם באופן מודע. אשתף אתכם במחקר מדהים - כשהצליחו לנבא בדיוק של 87% תוצאות של שיחות מכירה, במו"מ ופיץ' מול משקיעים, בלי להקשיב לאף מילה אחת של תוכן. רק באמצעות ניתוח של הקול והבעות הפנים של האדם שהעביר אותה.

העיניים שלכם, הם אחד המרכיבים החזקים ביותר שיעידו על חום. המרכיב השני, הוא הקול שלכם. הקול הוא קריטי.. קול כריזמטי הוא קול מגוון. אנחנו רוצים ללמוד לשנות ולגוון את הקול שלנו ולשדר חום על ידי מחשבות חיוביות כלפי הצד השני.

מאנשים שמחוברים לעצמם, יודעים מה הם רוצים ולא מתביישים להגיד את זה מתפרצת עוצמה אדירה שיכולה לשבור חומות ולהביא אותם לאן שירצו בחיים. אם כבר התחברתם לעצמכם, ואתם יודעים מה אתם רוצים להשיג, יש לכם את הכוח להבין את זה, להרגיש את זה, להגיד את זה, ולהתנהג את זה. אבל אם אין לכם יכולת אמפטית וכישורי תקשורת בינאישית, לא יילכו אחריכם, לכן השילוב בין שלושתם הוא קלף מנצח לפיתוח כריזמה עוצמתית.

אז ראינו שאפשר לפתח כריזמה. עם זאת חשוב להבין, שתהליך של בנייה וחיזוק כריזמה לטווח ארוך, יכול לקרות רק דרך תהליך שמשלב השראה, מסגרת מחייבת, תירגול ומחויבות הדדית שלך ושל המאמנ/ת שתבחר לעבוד איתה.

הכותבת היא הילה עופר, מנטורית בינלאומית להופעה תקשורתית ופרזנטציה אישית, שיטת "לקום ולדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully