סבתא מחזיקה צעצוע מין. ShutterStock
ShutterStock

הדייט של סבתא: "אני סוכן מוסד לשעבר, ולא הייתי רוצה לסכן אותך"

גלית יהב

עודכן לאחרונה: 13.2.2023 / 12:06

כשבני 60 ומעלה מצטרפים לאפליקציית היכרויות, יש כמה דברים חשובים שהם צריכים לדעת. לרגל השקת אפליקציית ההיכרויות שושק'ה מבית מוטק'ה, קבלו את כל מה שחשוב לדעת לפני שקופצים למים

25 שנים הייתי נשואה, והתגרשתי, אחרי 4 שנים של "מגורים" באתרי היכרויות מצאתי את דורון, וכבר 8 שנים אנחנו בזוגיות הכי טפו-טפו-טפו שאפשר.

אני לא מספרת את זה כדי להשוויץ, אלא כדי להראות שזה אפשרי למצוא אהבה גדולה וזוגיות נהדרת באפליקציות להיכרויות, גם בגיל 60 פלוס, אבל כדי לָבֹר אֶת הַבָּר מִן הַתֶּבֶן, יש לאכול לפני כן די הרבה קש, ולהיפגש עם כל מיני סוגי אנשים, שבזכותם אנחנו לומדים מה אנחנו באמת צריכים.

בתקופה שעוד גרתי באתרי היכרויות, פגשתי את ההוא שכבר בדייט הראשון סיפר לי שהוא פנסיונר של המוסד, ואפילו שהוא בפנסיה, הוא עושה עבורם, מידי פעם, כל מיני שליחויות בחו"ל. הייתי די טרייה באתרי ההיכרויות, ואף אחד עוד לא סיפר לי על המתחזים האלה, שמספרים שהם עובדים בשירות הביטחון, וכך הם נעלמים וחוזרים, חוזרים ונעלמים, ומספרים שהם היו בשליחות המדינה. אז האמנתי לו.

באותה פגישה הוא גם סיפר לי שהוא גר עכשיו עם הבן שלו, ושלא נעים לו לשוחח מהבית בגלל זה, כך שאת השיחות איתי הוא יקיים רק כשהוא למטה, עם הכלב.

האינטואיציה, בכל כוחה, ניסתה לרמוז לי להעיף אותו לקיבינימט, אבל אני, באופן חד וחלק, התעלמתי מכל הרמזים. היו לו עוד כל מיני סיפורים מוזרים והזויים, שגרמו לאינטואיציה הנאמנה שלי להשמיע את ה"גלינג-גלינג" של ההתראות, ובכל פעם מחדש בחרתי לנפנף אותה כלאחר יד.

כמה מפגשים לאחר מכן הוא אמר לי ככה: "כשאנחנו הולכים ביחד, אם אני רואה מישהו שאני מכיר, אני חייב להתרחק ממך, כי את יודעת, אני סוכן מוסד לשעבר, ולא הייתי רוצה לסכן אותך".

הסתכלתי עליו בחוסר אמון, תוך שאני חוטפת בראש את כל כובדו של פעמון האינטואיציה, שפשוט נחת עלי. בִּחְיָאת, תמימה-תמימה, אבל אני לא עד כדי כך מטומטמת, יה נשוי אחד.

שתי נשים מבוגרות שותות קפה. ShutterStock
"אל תשאלי, הוא שלח לי, איך קוראים לזה? דיק פיק"/ShutterStock

מה הכי חשוב לדעת להתנהלות בטוחה ויעילה באתרי היכרויות?

המתחזים הם אלופי האלופים בלספר סיפורים הזויים, באופן הכי הגיוני ומשכנע, וצריך לפתוח את העיניים, במיוחד את העין השלישית, ולשים לב לתירוצים תמוהים, ולהתנהגויות שאינן מקובלות, ולא מוכרות לנו מההיסטוריה האישית שלנו.

רצוי לשתף בחשדות שלנו, ולספר עליהן לחברים טובים. לא רק לספר, אלא גם להקשיב לתגובותיהם, ולהפנים אותן מה שיותר מהר.

ישנן אפליקציות להיכרויות, שמקיימות סדנאות הדרכה בזום, ללא עלות, להתנהלות זהירה ובטוחה ברשת, וכדאי להשתתף בהן. בשושק'ה הושם דגש מיוחד על עניין הבטיחות, עם מנגנון אבטחה ייחודי לאימות וזיהוי פרופילים ומשתמשים.

אם באמת רוצים למצוא זוגיות, צריך להתגבר על ביישנות ועל פחדים, לוותר על הצורך בשליטה בעניינים, ולתת לעצמנו לפעול בשטח פתוח, מבלי שיש לנו מושג מה מחכה לנו מאחורי הסיבוב.

כן, אפליקציית היכרויות מיועדת לאמיצים, שמוכנים להיחשף עם תמונותיהם וסיפורם, ומי שלא מסוגל לכך, כנראה עדיין לא מוכן להיכנס לעולם הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
זוג מבוגרים יושבים מול מחשב. ShutterStock
תהיו בטוחים שיש אהבה בעולם/ShutterStock

לתת או לא לתת את מספר הטלפון?
לא כדאי להתחיל להתכתב, ובטח לא לתת את מספר הטלפון שלנו, למי שלא כותב על עצמו דבר בפרופיל ההיכרויות שלו, או למי שלא טרח להעלות תמונה של עצמו. מי יודע, אולי הוא מתחזה? אולי הוא נשוי? וגם אם יש תמונה - לא לתת מיד את מספר הטלפון, אלא רק לאחר התכתבות קצרה באתר או באפליקציה, כי לפעמים, כבר בשלב ההתכתבות מגלים שאין טעם להמשיך לשיחת הטלפון.

לְמה צריך לשים לב, כשקוראים פרופילי היכרויות?
כשקוראים את פרופיל ההיכרויות של "הצד השני", כדאי לשים לב מה הוא גורם לנו להרגיש, מהי התחושה שלנו בבטן. התחושה הראשונה שמופיעה עם קריאת הפרופיל חשובה מאד להבנה אם כן או לא. הרבה פעמים האינטואיציה שמופיעה אצלנו בזמן קריאת פרופיל היא נכונה ומדוייקת, וכדאי להקשיב לה.

איך לדעת למי לפנות או למי לענות?
חשוב שנגדיר במדויק ובקפדנות איזה אדם אנחנו מחפשים: אילו ערכים חייבים להיות לו/לה, על אילו תכונות לא נתפשר, כמה חשובים לנו עניינים כמו עישון, השכלה, המראה החיצוני ועוד. יש דברים שיהיו קריטיים עבורנו, ויש אחרים שנוכל להתפשר עליהם. כדאי להיפגש רק עם אנשים שקיימת חפיפה מלאה בינם לבין התכונות או הערכים שהחלטנו שהפרטנר שלנו חייב אותם.

הדבר שבלעדיו לא יקרה נס האהבה
ביטחון (או כמו שאומרת אופירה אסייג: ב-בי-ט-חון!). צריך להיות בטוחים שהאדם הזה, עם כל התכונות האלה, כבר נולד, קיים, והוא ממש בדרך אלינו. ה"ביטחון" הזה הוא מאד חשוב, כי בלעדיו לא יקרה נס האהבה.

באפליקצייה שושק'ה מבית מוטק'ה, מתקיימות סדנאות הדרכה בזום, ללא עלות, לכתיבה ולקריאה "בין השורות" של פרופילי היכרויות, במיוחד לבני 60+.

הכותבת היא גלית יהב, מנהלת הרשת החברתית ותחום ההיכרויות במוטק'ה - האתר הגדול והוותיק בארץ לגיל השלישי. בעלת תואר שני בלימודי משפחה, במסלול גרונטולוגיה, יועצת משפחתית וזוגית לגיל המבוגר, מנחה בזום את "הכרנו בזום של מוטק'ה" - מפגשי ייעוץ והכוונה קבוצתיים, הכוללים סדנאות הדרכה על התנהלות יעילה וזהירה באפליקציות היכרויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully