שני זוגות נשואים לכולם. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

שני זוגות נשואים שחיים ברביעיה: "לא יודעים של מי הילדים"

21.2.2023 / 13:53

שני זוגות נשואים שחיים ומגדלים את משפחותיהם יחד - ומחליפים ביניהם בני זוג מדברים על החיים כרביעייה פוליאמורית. אליסיה וטיילר רוג'רס ושון וטאיה הארטלס חיים יחד באותו בית, ומחליפים חדרי שינה כל לילה

אליסיה וטיילר רוג'רס כבר היו הורים לשני ילדים, כיום בני 7 ו-8, כשהחלו במערכת יחסים רומנטית עם זוג החברים הנשואים שלהם - שון וטאיה הארטלס.

שני הזוגות מארה"ב, עברו לגור יחד כרביעייה פוליאמורית בשנת 2020, ובשנה שלאחר מכן, אליסיה וטאיה ילדו תינוקות בהפרש של שבעה חודשים זו מזו. בגלל הסידור הייחודי הזה, אף אחת מהנשים לא יודעת מי האב הביולוגי של הילדים, ואומרות כי יעזרו לילדים לגלות את האמת בהמשך הדרך אם אי פעם ירצו - "רצינו לעשות כל שביכולתנו כדי לוודא שכולם ירגישו הורים של כולם", אומרת טאיה "כרגע הגנטיקה שלהם לא תשנה כלום".

המשפחה בת שמונה הנפשות, מתגוררת כיום בלבנון וצברה קהל עוקבים עצום ברשתות החברתיות - משתפת באופן קבוע סרטונים המתעדים כיצד פועל המערך החריג הזה מאחורי דלתיים סגורות.

קנס על מפגש אסור, ותקציב "בגידות": הצצה להסכם נישואים פתוחים
הלכה לבדוק את מועדון המין שבעלה מבקר בו - והחלה לעבוד שם
סוגייה כבדת משקל: "אם הדייט שמן מהתמונות - מותר להעיר לו?"
תקוע במקום שאליו הסקסיות הולכת כדי למות? כך תצא מהפרנד-זון

שני זוגות נשואים לכולם. אינסטגרם, צילום מסך
הרביעייה הפוליאמורית/צילום מסך, אינסטגרם

"לא התכוונו להתאהב... אבל הנה אנחנו", הסבירו הארבעה "כשנפגשנו, חיפשנו משהו פשוט ופיזי, אבל כשכולנו הכרנו קצת אחד את השני, פשוט התחלנו להתאהב". באחד הסרטונים, הגברים הסבירו שהם מחליפים מיטות כל לילה שני, ואינם במערכת יחסים זה עם זה - רק עם הנשים, ובסרטון אחר שיתפו הרביעייה את סידורי השינה החריגים שלהם.

הקבוצה מזדהה כ"מרובע סגור", כלומר הם "בדרך כלל לא מקיימים יחסים מחוץ לרביעייה", ומתארת את הדינמיקה שלהם די רגילה": "יש לנו שני חדרי הורים בקצוות המנוגדים של הבית", הם אמרו, והגברים עוברים בין חדרים כל לילה." חלק מהעוקבים תיארו את המצב כ"מבלבל", בעוד שאחרים חשבו שהוא נשמע דווקא אידיאלי".

הזוגות הפתוחים אינם חסינים מפני רגשות קשים במערכת היחסים המרובעת שלהם והיו גלויים לגבי המאבקים המשותפים שניהלו. "בהתחלה, לפני שביססנו אמון, היו לנו כמה בעיות עם קנאה", הסבירו בפוסט אינסטגרם אחד. "אבל כולנו מאחדים כוחות כדי לתמוך במי שצריך, מה גם שיש ארבעה אנשים שונים עם ארבע עוצמות שונות בכל הנוגע לסיפוק צרכים, וזה באמת יכול לעזור במקרים מסוימים."

למרות שצברו קהל עוקבים של 120,000 בטיקטוק ועוד 30,000 באינסטגרם, הרביעייה מודה שהם מקבלים גם הערות מגעילות על מערכת היחסים הלא שגרתית שלהם. הארבעה הואשמו שהם "הורים רעים" על ידי חלקם, אם כי לדבריהם, הילדים חשו בנוח מאוד עם השינוי בדינמיקה המשפחתית שלהם.

שני זוגות נשואים לכולם. אינסטגרם, צילום מסך
שני זוגות נשואים לכולם/צילום מסך, אינסטגרם

"הילדים שלנו כבר ידעו שאנחנו יוצאים עם שון וטאיה", סיפרה אליסיה "אמרנו להם: 'לאמא יש חבר ולאבא יש חברה ואנחנו הולכים לעבור לגור ביחד. וכולנו הולכים להיות משפחה גדולה.".

הארבעה חשפו כי בעבר נתקלו ביחס קשה מצד כמה חברים קרובים ובני משפחה, אך רוב המעגל הפנימי שלהם תמך בהחלטתם. "הרבה אנשים לא באמת מבינים פוליאמוריה וחושבים שהיא סוטה או לא מוסרית בדרך כלשהי. זה נכון שזה לא תמיד היה קל - לקח לי זמן להודות שיש לי רגשות כלפי מישהו אחר - ואנחנו בהחלט מקנאים לפעמים, אבל עכשיו זה כל כך טבעי לכולנו ואני מרגישה ממש אסירת תודה שיש לי כמה בני זוג לגדל איתם ילדים", אמרה. "למה שלא ארצה יותר אהבה ותמיכה ויותר ידיים מסביב? אלה חיים מבולגנים, קדחתניים, משוגעים, ונפלאים ואני לא יכולה לחשוב על דבר טוב יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully