בגידה. ShutterStock
ShutterStock

קנס על מפגש אסור, ותקציב "בגידות": הצצה להסכם נישואים פתוחים

רענן גל

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 18:01

קנס של 100 שקל על שליחת הודעת ווטסאפ שלא בהסכמה או בידיעה, ותקציב שמוקדש לקיום קשר נוסף תופעת הנישואים הפתוחים דורשת פיתוח הסכמים משפטיים שמתאימים לה - עו"ד רענן גל, מומחה לדיני משפחה, כותב כאלה, וככה הם נראים

בפסק דין שניתן לפני כשבועיים בבית הדין הרבני ברחובות נדחתה תביעת כתובה שהגישה אישה נגד בעלה בנפרד, לאחר שהתברר שבני הזוג קיימו ביחד מפגשים מיניים עם גברים זרים. למרות שהאישה טענה שכל כוונתה הייתה לרצות את בעלה, והדיינים התרשמו שבני הזוג שיתפו פעולה מרצון, הם קבעו שבשל "מעשה הזנות", האישה אינה זכאית לכתובה. בפסק הדין הובהר כי שמאחר שהאישה הודתה בקיום המפגשים היא אינה זכאית לכתובה, לתוספת כתובה, למזונות אישה ולפיצוי כספי.

"זה לא משנה אם נישואים פתוחים מרעננים את חיי הנישואין או שהם מגדילים את סיכויי הפרידה של בני הזוג" מסביר עו"ד רענן גל, מומחה לדיני משפחה "עדיף להיערך מראש למקרה של פקיעת הקשר וגם לקבוע בצורה מאוד מדויקת ומוגדרת את ההסכמות שלכם ואת הסנקציות על ההפרה שלהם במהלך החיים המשותפים. בחלק מההסכמים שאני כותב אני מוסיף סעיפים לגבי כמות המפגשים שמותר לקיים עם צד שלישי, לוח זמנים שלא פוגע בתפקוד חיי המשפחה. חובת חשיפה של הצד השלישי לבן הזוג בהתקיים נסיבות מסוימות".

תקוע במקום שאליו הסקסיות הולכת כדי למות? כך תצא מהפרנד-זון
הולכת לכותל עם מחשוף? תחליטי קודם איזה אסירה את רוצה להיות
"הציצים שלי גדלו כי שתיתי את הבירה של אבא שלי עירומה"

חוזה נישואים פתוחים. באדיבות המצולמים
בהסכם כזה, כל אחד מבני הזוג מוותר על זכותו על סודיות ופרטיות/באדיבות המצולמים

בהסכמים מהסוג הזה מופיעות גם סנקציות שיכולות לעזור במקרה שהצד השני שוכח את עצמו: "כל המערכת הזוגית שלנו בנויה מהסכמות שמעוגנות בהסכמים. יש לנו הסכם ממון והסכם חיים משותפים, הסכם שלום בית ולחלופין גירושין, למה שלא נערוך חוזה שיעגן את ההסכמות שלנו במסגרת פתיחת הנישואין?"

נקבע גם מנגנון שמאפשר פיקוח על הצד השני. במקרה של דרישה יעמיד הצד הנדרש את המחשב ו/או הטלפון הנייד ו/או כל אמצעי אחר לרשות הצד השני לצורך בדיקה ואימות הנתונים תוך ויתור על טענות סודיות ופרטיות. למשל - הסנקציה על שליחת הודעת ווטסאפ בתנאים מסויימים תזכה את בן הזוג ב- 100 ש"ח, אבל מפגש אסור יזכה את בן הזוג בפיצוי מוסכם 10,000 ש"ח או בפיצוי אחר בהתאם להסכמות שבין הצדדים.

בהסכם כזה, כל אחד מבני הזוג מוותר על זכותו על סודיות ופרטיות, וכל צד החושד כי בן זוגו הפר את האמור בהסכם זה יוכל לעתור במעמד צד אחד לקבלת צווים כראות עיניו לצורך ביצוע הבדיקות כמו קבלת מידע מחברות הסולולר. בנוסף קיים גם איסור על גילוי לצדדים שלישיים ובעיקר איסור על גילוי לילדים עם הסנקציה להגדרה של "הורה מנכר".

עו"ד רענן גל. אילן ספירא,
עו"ד רענן גל/אילן ספירא

גם קשר קבוע של אחד מבני הזוג עם צד שלישי מקבל ביטוי בהסכם. החל מחובת הסכמה בכתב של בן הזוג, ועד לסכום המדויק אותו מקציבים בני הזוג לטובת קיום הקשר הנוסף בכדי שלא תהיה זליגה משמעותית מהאפשרות לחסוך במסגרת התא המשפחתי ושהכל יישאר בהתאם להכנסות הצדדים.

בהסכם גם נקבע בצורה מפורשת כי כל האמור בהסכם אינו מהווה בגידה כמשמעותה ועל כן בני הזוג יהיו חייבים בכל החובות ויהיו זכאים לכל הזכויות הנובעות מקשר הנישואין ביניהם.

באשר לשאלת האכיפה של הסכם כזה מסביר עו"ד גל כי בעייתיות צפויה להתעורר בבית הדין הרבני בו קיים הבדל בהתייחסות של בית הדין בין גבר ואישה כאשר ברור כי לגישתם חל על אישה נשואה איסור חמור לשכב עם גבר אחר, ואם היא עושה כך הרי ש"אבדה כתובתה". תנאי בבסיס הכתובה מבטיח כי מיניותה של האישה תוקדש מעתה לבעלה בלבד, ואישה ששכבה עם גבר אחר, אפילו בהסכמתו של בעלה, "נאסרת לבעלה ולבועלה". על פי ההלכה היהודית היא מחויבת בגירושין, ועלולה לאבד את מזונותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully