פופו. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

"יש לנו יתרון על הישראליות": משפיעניות הביוטי הערביות נחשפות

אבי רחמים

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:06

העולם הערבי הולך ונפתח בפני המערב, דובאי היא מעצמה של ביוטי, אופנה ולייף סטייל, הפקות אופנה רבות משתמשות באלמנטים אתניים של התרבות הערבית - את המשפיעניות הערביות עם עשרות אלפי העוקבים שחיות ממש כאן איתנו, אנחנו לא מכירות. אז תכירו

התרבות הערבית הולכת ומתפשטת ברחבי העולם, מה שמשפיע באופן ישיר על עולם האופנה המערבי. גם בישראל אנחנו רואים את ההשפעות של העולם הערבי על עולם האופנה והביוטי הישראלי, שלר לדבר על טורקיה, שהפכה לבירת טיפולי קוסמטיקה אסתטיים כמו השתלות שיער, ואיחוד האמירויות, שמאז שפתחה את שעריה לתיירות המערבית הפכה לשם נרדף ליוקרה ואופנה עילית.

מעצבי אופנה ואנשי ביוטי ערבים הצטרפו מזמן למכתיבי הטרנדים הבינלאומיים, ואפילו אצלנו ניכרת עליה בנסיעות למדינות ערב לטובת טיפולים קוסמטיים וטיולי קניות, אבל דווקא כאן, במדינה מעורבת שמייצרת אופנה ותרבות ביוטי ערבית מקומית, אנחנו כמעט ולא רואים נוכחות ערבית במרכז עולם האופנה והביוטי.

פרוע, סקסי, אדיר ונפלא: מחליקות ימינה על אוהד בוזגלו?
בגלל ה"רפורמה" - עליה של 34% בפניות לקבלת תעודת זוגיות
שני זוגות נשואים שחיים ברביעיה: "לא יודעים של מי הילדים"

אמנם רנואר נסעו למרוקו לצלם את קטלוג האופנה שלהם, על רקע המדבר עם גמלים וגלביות ושאר אבזרים אתנים, אבל אף אחד מחבריי ההפקה על הסט לא היה ערבי. בעוד הפקות שער במגזיני אופנה מקומיים מתהדרים באלמנטים ערביים מרחבי העולם אבל לא נראו על אף סט שמלה של מעצב ערבי ישראלי כמעט אף פעם.

מצד שני, הרשתות החברתיות מכתיבות את הטון של עולם האופנה והביוטי, והן נותנות לנו הצצה לכוכבי רשת ואנשי ביוטי מוכשרים שמייצגים אותנו במדינות ערב ובאירופה, ונמצאים ממש כאן, מתחת לאף שלנו, בלי שנדע על קיומם.

מעצבת השיער נדיה נוגידאת מכפר ליד צומת גולני, עוסקת בעיצוב שיער למעלה מ-15 שנים, והפכה בשנים האחרונות למוקד עליה לרגל בקרב החברה הערבית בישראל. נדיה נחשבת כמובילת טרנדים בתחום השיער.

"אני נוסעת בכל העולם כדי ללמוד ולהכיר עוד ממה שקורה מסביב לעולם" היא מספרת "הייתי בהשתלמויות והדרכות באיסטנבול, דובאי וגם בלונדון, ברלין ומוסקבה. גם קהל הלקוחות שלי מאוד טרנדיים, מאוד מעודכנים במה שקשור לאופנה ברחבי העולם, ומפתחים כל אחד את טעמו האישי. המדיה החברתית פתחה את עולם הביוטי לכל המגזרים ולכל הגילאים, וכולם יכולים להתעדכן ולהשפיע על מה שקורה בעולם הזה."

נדיה. אינסטגרם, צילום מסך
השתלמויות והדרכות באיסטנבול, דובאי וגם בלונדון, ברלין ומוסקבה. נדיה/צילום מסך, אינסטגרם

על אף ההצלחה לה היא זוכה בקרב הציבור הערבי, נדיה לא מוצאת את עצמה משתלבת במיינסטרים הישראלי: "בארץ אני עדיין לא מוצאת קולגות מהמגזר הערבי בהפקות ברמה הארצית. כל העולם מקבל השראות מעולם האופנה הערבי, אבל אצלנו יש עוד דרך לעבור"

את חושבת שיש פער בין אנשי ביוטי יהודיים לאנשי ביוטי ערביים?
"בזמן האחרון יש התפתחות בכל מה שקשור לשיתופי פעולה בין חברות לבין המגזר הערבי, אנחנו בדרך למקומות שלא היינו בהם ואף אחד לא ציפה שנהיה בהם, יש המון בלוגריות ערביות שמוזמנות לסיקור בכל העולם, ויש אנשי ביוטי שמכתיבים טרנדים, אבל עדיין קיים פער משמעותי בין המגזרים, וחלק ניכר ממנו נובע מציבור הלקוחות אליו מכוונות החברות."

גם כוכבת הרשת פופו הפכה לשם בולט בעולם הביוטי הישראלי, ומתחזקת חשבון אינסטגרם עם עשרות אלפי מנויים שעוקבים בדריכות אחרי כל השיתופים שלה, וביניהם גם קהל עוקבים יהודי שמחכה לקוד קופון ממותגי האופנה והביוטי הישראליים והבינלאומיים שהיא מסקרת.

גם פופו בהחלט מודעת לפער שקיים בין אנשי הביוטי היהודים והערבים, לטענתה היא לא מתעסקת בו: "תשעים אחוזים מקהל העוקבים שלי הוא ערבי, כי אני מגישה תוכן בערבית באופן קבוע." היא מספרת, "לא אתנגד להיחשף גם לקהל יהודי, אבל אני מרגישה שאני נמצאת במקום מאוד ייחודי כרגע. אין הרבה משפעיניות ערביות ישראליות שמנגישות תוכן שמיועד ופונה לקהל הערבי - החברה שלי והקהל שלי צמאים לזה, ובחברה היהודית לא חסר משפיעניות רשת"

את עובדת עם חברות בישראל?
"אני עובדת עם לא מעט מותגי ביוטי ואופנה באופן קבוע. כרגע עושה פרויקט חדש עם סמאשבוקס ישראל ועשיתי לא מעט פרויקטים עם חברות כמו ג'ייד, גילטי, דיל קוסמטיקס ועוד. התחלתי את כל הדבר הזה כדי להגיש את התחום הזה לחברה הערבית בישראל."

למרות הפער, אנשי הביוטי מהחברה הערבית לא מתארים קיפוח ולא מרגישים אאוטסיידרים, ואפילו יש להם יתרון על פני משפיעניות ישראליות. מסתבר שאם נרצה או לא, ההתפתחות של עולם הביוטי והלייף סטייל במדינות ערב משפיע נותן לאנשי הביוטי הערבים מישראל יתרון בינלאומי:

"השפה נותנת לנו יתרון. יש הרבה אנשי ביוטי ערבים שעברו לגור בטורקיה ובדובאי והם עובדים שם בהצלחה רבה" מוסיפה נדיה "וההתפתחות של העולם הערבי משפיעה לאט לאט גם על ההתנהלות פה בישראל. בשנים האחרונות נבחרתי לשגרירה מטעם חברת אינדולה ישראל ואנחנו עוברים דרך מרשימה ששמה את אומנות השיער של מעצבי השיער הערבים בישראל, בשורה אחת לצד מעצבי השיער מכל המגזרים".

"זה נכון" מסכימה פופו "יש שינוי גם ביחס של התעשייה הישראלית לאנשי ביוטי מהחברה הערבית, ובהחלט יש לי יתרון - אני דוברת עברית כשפת אם, מה שמקל על התקשרות ושיתופי הפעולה עם חברות בישראל, ודוברת ערבית, מה שמאפשר לי לבנות יחסים וליצור קשרים עם קהל מהעולם הערבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully