זוג במיטה אחרי סקס. oneinchpunch, ShutterStock
ShutterStock/oneinchpunch

"גל", "הר געש" או "מפולת"? גלי איזה סוג אורגזמה את חווה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 11:41

מדענים גילו שלנשים יכולים להיות שלושה סוגי ארגזמה שונים, שכל אחד מהם מאופיין בכיווצים פיזיים במיקומים ועצמות שונות - ה"גל", "הר הגעש" או ה"מפולת"? גלי איזה סוג אורגזמה את חווה

נכון שתמיד אומרים שדברים טובים באים בשלשות? אז הנה עוד אחד כזה - אורגזמות נשיות, שלפי הפרופסור הידוע בעולם בשם "דוקטור ואגינה" - מגיעות בשלושה סוגים שונים, לפחות לפי מחקר חדש ומטלטל שפורסם בכתב עת לרפואה מינית.

ד"ר ג'יימס פיקוק, פרופסור למדעי המוח באוניברסיטת צ'ארלס בפראג, הוביל צוות מחקר שגייס 54 נשים, שהתבקשו לאונן באמצעות ויברטור עם חיבור בלוטות' ושם שובב - "הלביאה", קראו לויברטור. צעצוע המין המיוחד כלל שני חיישנים בצדדיו שנועדו לזהות את העוצמה המדוייקת של התכווצויות רצפת האגן הנגרמות בזמן אורגזמה נשית.

"ישראלים נותנים ציון לכל אישה שעוברת על התחת ועל הציצי"
לדעת בלי לגעת: צעצועי מין עם חיישני תנועה לסקס מרחוק
מהפכה: מוצרי החברה הבריטית הלוהטת נחתו בארץ, והם זולים

דוקטור ואגינה ועמיתיו המדענים ניתחו לאחר מכן את הנתונים, וגילו שהשרירים נעים בשלוש דרכים שונות בהתאם לסוג האורגזמה.

גבר מעניק מין אוראלי לאישה במיטה. TORWAISTUDIO, ShutterStock
גבר מעניק מין אוראלי לאישה במיטה/ShutterStock, TORWAISTUDIO

הסוג הנפוץ ביותר של אורגזמה נקרא "גל", לפיו נשים מגיעות לשיא דרך גלי מתח ושחרור דרך שרירי רצפת האגן.

הסוג השני של אורגזמה זכה לכינוי "מפולת שלגים". לנשים שחוות אורגזמה מסוג זה יש בדרך כלל מתח גבוה יותר ברצפת האגן אשר משתחרר בבת אחת כשהן גומרות.

הסוג השלישי של אורגזמה תויג כ"הר געש", שכן בבדיקות רצפת האגן נשארת יציבה על מתח נמוך יותר לפני שהיא "מתפוצצת" בשיאה.

המדענים מאוניברסיטת פראג גילו ש-11 נשים מתוך הנבדקות חוו את הר הגעש, 17 חוו אורגזמת מפולת ו-26 חוו את הגל, שהיא הסוג הנפוץ ביותר של אורגזמה לפיו נשים מגיעות לשיא דרך גלי מתח ושחרור דרך שרירי רצפת האגן.

בהצהרתו, אמר הדוקטור שהוא ועמיתיו חודרים כעת אפילו יותר עמוק, ועורכים מחקר נפרד בקנה מידה גדול יותר ולאורך זמן ארוך יותר: "אנו נשתמש ב'לביאה' כדי לראות כיצד הדפוסים השונים הללו נחווים - האם באופן סובייקטיבי כאורגזמות, או כרמות של הנאה, ונבדוק מאיפה הגירוי נובע", הבטיח.

מחקרים רבים נעשו ועדיין מתנהלים, כדי לפצח את האורגזמה הנשית החמקמקה. מחקר שפורסם על ידי מרפאת גינקולוגיה פרטית בניו יורק בחודש שעבר מצא כי מיסיונרית היא התנוחה שבה הכי קל לנשים להגיע לאורגזמה, כי התנוחה הזו היא הדרך הטובה ביותר להזרים דם לדגדגן, במיוחד אם הירכיים מורמות ומושענות על כרית בזמן האקט.

בינתיים, מחקר בריטי שעלה לכותרות ביוני מצא כי איכות האורגזמה תלויה ב-DNA - כלומר היכולת להגיע לשיא תלויה בהורים. חוקרים מבית החולים סנט תומאס בלונדון ואוניברסיטת קיל מצאו שגורמים גנטיים מילאו תפקיד חשוב, שהיוו עד 60% מהיכולת של אישה להגיע לאורגזמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully