סקס. ShutterStock
ShutterStock

חדירה זה מלחיץ? זה הקטע ה"חדש" במיניות האלטרנטיבית

עודכן לאחרונה: 14.4.2023 / 11:45

רוב האנשים תופסים סקס כמעשה מיני שמסתיים בחדירה - ומסתבר שזה עלול להיות בעייתי עבור אנשים אחרים, ואולי אפילו עבור המיניות שלנו בכלל. "אאוטר-קורס" הוא לא חדש, אבל הוא מנסה לתאר גישה הישגית פחות. יתרונותיו של סקס ללא חדירה

זוכרים בתיכון (או לפניו, לא שופטת) כשהיינו יכולים להתחרמן במשך שעות, וזה היה הדבר הכי טוב בעולם? ואז כולנו הפכנו למבוגרים ומפגשי חירמונים קיבלו את כינוי הגנאי השנוא "פור-פליי", מה שמוריד מערכו הגבוה של החירמון, והופך אותו לאמצעי נחות להשגת מטרה בלבד. ואז מקבלים שש דקות של פמפום שבחלק מהמקרים אפילו לא מסתיים באורגזמה. ואני שואלת - על מה ופאקינג למה?

אז אם גם אתכם תוקף מדי פעם געגוע לרגעים התמימים האלה, שסופם לא בהכרח תמיד זהה וידוע מראש, הרשו לי להכיר לכם משהו ששמעתי עליו לאחרונה - אותו דריי המפינג של פעם, אבל עכשיו עם הגדרה חדשה ומכובדת, ושם רשמי באדיבות הקופרייטרים האובססיבים של דור ה-Z - תכירו את הדבר החדש בקהילת המיניות האלטרנטיבית העולמית - Outercourse.

מה זה? כלום, סתם מילה מומצאת שנשענת על תבנית של מילה שהומצאה קודם - הלא היא Intercourse, או בעברית - יחסי מין - משגל.

במהלך מאמצי להמציא מונח מקביל לאאוטרקורס, כדי שלא אצטרך לכתוב 30 פעמים את המילה אאוטר-קורס, שהיא ארוכה מנשוא, נכנסתי למילון לחפש מילים נרדפות לשחק איתן, ועל הדרך הסתבר לי שמשגל נסוג בעברית צחה, על פי האקדמיה ללשון העברית נקרא: "ביאה מפסקת".

פיפי.

החיים שאחרי: שרית פולק כותבת ספר - זה מה שיהיה כתוב בו
מריל סטריפ של הפורנו שכמעט מתה בצילומים: "זה לא באשמת איבר המין העצום שלו"
שיימינג, שיתוק, ומלתעות: טעויות הסקס הכי נפוצות של נשים

אבל אם כל הסיפור הוא מין ללא חדירה, כלומר מין שנשאר בחוץ, אפשר לקרוא לו פשוט "זיוץ". מספיק דומה למקור, והכי חשוב - קצר.

המונח האמריקאי פותח בשנות ה-80 כאשר "סקס בטוח יותר" הפך לדבר (כי איידס וזה), כשהמטרה הייתה לעזור לאנשים להגיע לסיפוק מיני מבלי לסכן את חייהם, וגם כדי להבדיל בין יחסי מין לבין כל הדברים שאפשר ליהנות מהם ללא חדירה.

זה נשמע מובן מאליו, אבל בכל זאת החלטתי לעשות חיפוש גוגל קטן ולראות מה דור ה-Z החליטו שזה, והנה הממצאים לפניכם:

גבר מעניק מין אוראלי לאישה במיטה. TORWAISTUDIO, ShutterStock
בואו נהיה קצת פחות אובססיבים על חדירה. גם ככה כיף/ShutterStock, TORWAISTUDIO

מדובר ב"פעילות מינית שבה אנשים זוכים ל"הנאה מינית לא חודרנית" כך לפי קוסמופוליטן. כשהפרטים המדוייקים של כל זיוץ הם סובייקטיביים, ומשתנים מאדם לאדם "בהתבסס על הגבולות שלו". ותודה ל'קוסמו' על ביסוס ההסכמה. מורגן, סקסולוגית מוסמכת ו'מאמנת עונג', ממשיכה להסביר: "יש אנשים שחושבים שמדובר בהכל מלבד חדירה של פין לנרתיק. אבל יש כאלה שעושים את זה בלי חדירה מכל סוג שהוא, כולל לא אצבעות, צעצועי מין או חדירה אנאלית. אאוטר-קורס הוא כל התעסקות מינית, ליטופים, עיסויים, ומשחקי צעצועים חיצוניים" מורגן מדגישה "חדירה היא אופציה, לא ההגדרה של סקס".

ואם זה נשמע לכם ונילה ברמות קיצוניות, זה ממש תלוי מה אתם אוהבים. אין סיבה שזה לא יכלול כמה סטירות, הצלפות, והתעללויות BDSM מסוגים שונים. בקיצור, זה משחק ששווה לשחק אותו, וגם יכול לגרום לגירוי גבוה ואורגזמה, בדיוק כמו ואולי אפילו יותר, מאשר סקס רגיל, דווקא בזכות ההימנעות מחדירה, במיוחד אם מוסיפים לזה איזה אדג'ינג טוב, ככה. מלבד זאת, ההסרה האקטיבית של החדירה מהמשוואה יכולה למעשה לשחרר מציפיות ולפיכך לייצר פוטנציאל הנאה גבוה.

כששואלים את מורגן מה ההבדל בעצמם בין פור-פליי לאאוטר-קורס, היא אומרת שזה יכול להישמע כמו מונחים נרדפים, אבל לא משתגעת על ההשוואה, במיוחד כי היא מרמזת שזו פעילות מקדימה שרק מובילה לאירוע המרכזי. כשקוראים לאקט מיני בשם משל עצמו, זה מרחיב את ההגדרה שלו, ורומז שהוא בעצמו האירוע שיגיע לסיומו באופן הייחודי לו, ולא כפעולת "חימום" לפני 'הדבר האמיתי'.

זוג מקיים יחסי מין במיטה מתחת לסדינים. ShutterStock
מאריך את העונג/ShutterStock

למה כדאי?

קינק
הרבה פעילויות של BDSM ומשחקי תפקידים לא כרוכים בחדירה: אזיקים, כיסויי עיניים, הצלפות, כפכופים.

העדפה
יש נשים שרוצות להימנע ממין חודרני - כי זה כואב, כי מחזור, או סתם כי לא בא להן על התחושה הספציפית הזאת, או אולי כי הן יודעות שיש סיכוי גבוה יותר שיגיעו לאורגזמה כתוצאה מפעולת דגדגן, ומעדיפות להתמקד בו.

הגנה
הגנה מפני מחלות, הגנה מפני הריון, וכו', וגם אופציה טובה במקרים של אנדומטריוזיס, וגיניסמוס, שרירנים או חרדות כתוצאה מטראומה מינית.

עזרה
במקרים של בן זוג שסובל משפיכה מהירה, זה יכול להאריך את העונג ואפילו לעזור לו להירגע ולפתח עמידות. כנ"ל במקרים שבן זוג מתקשה לשמור על זקפה ממושכת

אהבה
מאחר וזה יכול להיות מספק בדיוק כמו חדירה ('אם לא יותר', מזכירה מורגן), פעילות חיצונית ללא חדירה יכולה להגביר את הרומנטיקה ואת האירוטיקה, לאפשר תקשורת כנה ופתוחה שתביא להבנה עמוקה של צרכיו של הצד השני, ובכלל, לעשות דברים כיפיים שבדרך כלל מקדישים להם פחות זמן, אם בכלל.

חיי נצח
אם חושבים על זה, לסקס כזה גם אין תאריך תפוגה ומגבלות כגון זקפה, שפיכה, כאב, כושר. זה מאפשר להאריך בהרבה את הסקס, לא רק כל אקט בפני עצמו, אלא גם בשנים - סקס בלי חדירה אפשר לעשות עד המוות.

נ.ב: "זיוץ"? סירייסלי? אחת הגרועות שלי. לקח לי שנייה, אבל הבנתי. מצטערת על זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully