שיחרור סתימה בשירותים עם פומפה. ShutterStock
ShutterStock

מברשות האיפור שלך יכולות להיות מלוכלכות יותר מהאסלה

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 12:53

מחקר חדש ומאיר עיניים גילה שרוב הנשים לא מנקות את מברשות האיפור לעתים קרובות מספיק - ובמקרים מסוימים זה משאיר אותן עם יותר חיידקים מאשר על מושב האסלה הממוצע. זה אפילו יותר מגעיל ממה שזה נשמע

למרות שכולנו יודעות שצריך לנקות את מברשות האיפור שלנו אחרי כל שימוש, אבל יודעות גם כמה קל לשכוח, ולתת להן לשבת כמה ימים - או שבועות - מתבוססות בלכלוך של עצמן. אמנם זה נשמע תמים - כמה מטונפת כבר יכול להיות מברשת שנוגעת רק בפנים הנקיים שלך? ובכן, מאד.

על פי מחקר חדש שנערך על ידי Spectrum Collections אי ניקוי מברשות האיפור שלך עלול להשאיר אותן עם יותר חיידקים ממושב אסלה ממוצע (שאותה את מורחת עם הפנים). הצוות לקחו שתי מברשות מייק אפ, אחת נקייה ואחת משומשת, דגמו אותן בתום תקופת בדיקה של שבועיים, ואז השוו אותן לדגימה שנלקחה ממושב אסלה.

החוקרים בחנו גם את רמת הטינופת באיזורים בהן נוהגות נשים לאכסן את המברשות - כולל מחזיק איפור בחדר שינה, תיק איפור, תיק מברשות איפור, מגירת מברשות ומחזיק מברשות בחדר האמבטיה, וגילו שבכל מקום, המברשות המלוכלכות הכילו את אותה כמו חיידקים או יותר ממושב האסלה.

קמפינג לוהט: בין כעסים לחרמנות, השאלה היא רק מי יתפוצץ קודם
חדירה זה מלחיץ? זה הקטע ה"חדש" במיניות האלטרנטיבית
החיים שאחרי: שרית פולק כותבת ספר - זה מה שיהיה בו
מריל סטריפ של הפורנו שכמעט מתה בצילומים: "זה לא באשמת איבר המין העצום שלו"

מברשות איפור. פייסבוק, צילום מסך
משמאל: מושב אסלה - מימין מברשות/צילום מסך, פייסבוק

תוצאות הדגימות גילו שלכל מברשות האיפור הלא נקיות היו עקבות פוטנציאליים של אי-קולי, פטריות, ועובשים שעלולים להוביל לזיהומים, בעוד שבמברשות האיפור הנקיות היו פחות חיידקים באופן משמעותי.

בעקבות התוצאות, ספקטרום שאלה את קהל הלקוחות שלה באיזו תדירות הן מנקות את המברשות שלהן, כאשר 40% מהנשאלות מודות שהן מנקות רק כל שבועיים, ו-20% הודו שהן מנקות מברשות פעם בחודש עד שלושה חודשים (!).

לדברי מדענית הקוסמטיקה קארלי מוסלה חשוב לנקות את המברשות הרבה יותר, שכן השארת החיידקים על המברשת מגבירה את הסיכוי שיעברו בחזרה אליך. לדבריה "רבים מאיתנו משתמשים במברשות איפור מדי יום כדי למרוח מגוון מוצרים שונים, אך לעתים קרובות משאירים אותם שבועות או חודשים לפני שהם מנוקים. מחקרים הראו שמברשת איפור ממוצעת יכולה להכיל תאי עור מתים, שמן וחיידקים אשר ניתן להעביר בין המוצר לפנים.

"לא כל החיידקים מזיקים, המיקרוביום של העור האנושי מכיל סוגים רבים ושונים של חיידקים שיכולים לעזור לשמור על מחסום עור בריא ולהגן עלינו מפני חיידקים פתוגניים הגורמים לזיהומים, אבל שימוש במברשות מלוכלכות עלול להגביר את הסיכון לחוסר איזון בקהילה החיידקית הבריאה ולהוביל לעלייה במספר החיידקים הפתוגניים שעלולים לגרום להתפרצויות או לבעיות חמורות יותר".

מברשות איפור. פייסבוק, צילום מסך
מברשת איפור ממוצעת יכולה להכיל תאי עור מתים, שמן וחיידקים אשר ניתן להעביר בין המוצר לפנים/צילום מסך, פייסבוק

תהיי כנה - באיזו תדירות את מנקה את מברשות האיפור שלך?

אף פעם. הן חומות כבר שנים
כשהטקסטורה של הסיבים מתחילה לבאס
כל חודש
50 משתתפים

קרלי גם הדגישה את החשיבות של ניקוי החלקים הנכונים של המברשת, שכן אסור לך לטבול את חלק המתכת מתחת למים מכיוון שזה עלול להזיק למברשת. עם זאת, חשוב להקפיד לנקות את המרכז ואת החלק התחתון של הזיפים, מכיוון שלעתים קרובות חלק עמוק זה זה מתפספס ועלול להפוך לחלל בו מצטברים חיידקים.

"היה מאוד חשוב להדגיש חזותית עד כמה מברשות האיפור שלנו מלוכלכות למעשה. יש צורך בדיון נוסף על חשיבות ניקוי מברשות איפור. אמרו המייסדות השותפות של ספקטרום: "לא היה מפתיע שהמחקר גילה שרבות לא שומרות על הניקיון, וניכר שאין הבנה מספקת לגבי ההשפעה שיכולה להיות לזה על העור. זה חשוב מאד לנקות מברשות איפור לפחות פעם בשבוע כדי להסיר את כל החיידקים הקיימים במברשות, וכולנו תקווה שהתמונות המזעזעות הללו יעודדו את כולם לנקות קצת יותר, ובשלב הבא של המחקר ננסה לברר בדיוק איזה זן ספציפי של חיידקים קיים בספוגיות והמברשות.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully