הזרקת סיליקון לשפתיים. ShutterStock
ShutterStock

מי מזריק למזריקה? סודות האסתטיקה של המקצוענים

עודכן לאחרונה: 20.4.2023 / 12:57

הסנדלר אולי הולך יחף, אבל דווקא רופאי האסתטיקה מקפידים לשמור על נראות צעירה ורעננה. מי מזריק להם? אילו טיפולים הם עוברים על בשרם? ואיזו הזרקה הכי כואבת להם? שלושה רופאי אסתטיקה חושפים את האמת שמאחורי המזרק

נתחיל בחדשות טובות: ממחקר ענקי, שכלל 40 אלף מטופלים בקליפורניה, עולה כי אנשים שמוזרקים בבוטוקס - כולל מצח, גפיים עליונות ותחתונות ובצוואר - דיווחו על רמות חרדה נמוכות יותר באופן משמעותי מאשר מטופלים שעברו טיפולים שונים לאותם מצבים. ובמספרים - החוקרים גילו כי הסיכון לחרדה היה נמוך ב-22% עד 72% בחולים שטופלו בבוטוקס.

בוטוקס הוא כבר מזמן לא רעלן לעשירים בלבד, אלא לכל מי שחצתה את גיל 40, לפעמים כבר בגיל 30. אם בעבר נשים הסתירו שעברו בוטוקס, היום הן מעלות מכיסא הרופא סטוריז ומדווחות בשידור חי עד כמה (לא) כואב להן, תוך שהן לוחצות על כדור ספוג להוצאת העצבים.

אין, אין טפשי מלוותר על גבר שאת נמשכת אליו ומתעניין בך באמת
סודות הסקס של הויקינגים: המדריך של אולריקה
בעיות בזוגיות? אולי כדאי לכם לנסות לישון במיטות נפרדות



אבל מי מזריק לרופאי האסתטיקה? יצאנו לשלוש מרפאות שונות כדי לבדוק מקרוב: ד"ר אנה זנקוביץ היא רופאה בת 37, בעלת ותק של מעל שמונה שנים ברפואה אסתטית ואנטי-אייג'ינג, בעלים של מרפאה פרטית בהרצליה פיתוח ומרצה בתחומה ומכשירה רופאים צעירים; ד"ר משה רוזן, בן 34, הוא בוגר אוניברסיטת פירנצה, איטליה, עוסק ברפואה אסתטית ומנהל מרפאות אסתטיקה בתל אביב ובירושלים; וד"ר מרינה לנדאו, בת 62, היא דרמטולוגית בכירה ומי שנחשבת לאחד מהרופאים המומחים בעולם בתחום הצערת העור, שמפתחת כעת סדרת הפרימיום MAHUT - קו מוצרים דרמו-קוסמטיים.

ד"ר אנה זנקוביץ

אנה זנקוביץ׳. ג׳ו גבריאל סלומאו, באדיבות המצולמים
"בכל הפנים והצוואר שלי יש נגיעות אסתטיות, לא בהגזמה"/באדיבות המצולמים, ג׳ו גבריאל סלומאו

מי מזריק לך?
"בפעם הראשונה הזרקתי בוטוקס לעצמי! כשרק התחלתי ללמוד את תחום האסתטיקה, לפני יותר משמונה שנים, סבלתי ממיגרנה במשך שבועיים והחלטתי ללכת למיון. התקשרתי לדודה שלי, מנהלת מחלקה באחד מבתי החולים, ואמרתי לה שאני בדרך. היא אמרה לא לבזבז לה את הזמן ולהזריק לעצמי בוטוקס, כי זה טיפול מונע מיגרנה. הכנתי את הבוטוקס, חילקתי למזרקים לפי אזור והזרקתי מול המראה, אפילו ללא אלחוש - מרוב שסבלתי. לאחר יומיים הכל עבר! מאז, כשאני מרגישה שחוזרות לי המיגרנות, אני יודעת שזה הזמן לחידוש. ברוב טיפולי החומצה שאני כבר עושה, לעתים רחוקות מאוד, אני מזריקה לעצמי מול המראה - מלבד טיפול שקעי העיניים, שזה כבר מאתגר אפילו בשבילי. לרוב אני 'מטופלת לא מרוצה' בגלל הרגישות והאהבה שיש לי לטיפול הספציפי הזה".

איפה הכי כואב?
"זה אולי מצחיק, אבל הטיפול שאני הכי רגישה אליו הוא בוטוקס. למרות שזו המחט הכי עדינה ואני מורחת אלחוש שעתיים לפני כן, עדיין לגוף שלי קשה להכיל את ההרגשה. את כל שאר הטיפולים, לדוגמה חומצה היאלורונית או מזותרפיה רפואית, אני עוברת כמו גדולה. כל גוף עובד אחרת - בכל פעם מחדש אני מופתעת מההבדלים. יש לי מטופלות שלא סובלות בוטוקס אבל לא ממצמצות בהזרקה לשפתיים, יש מטופלות שמחזיקות מראה כדי לראות איך אני עובדת כאשר הן עוברות טיפול בחוטים, אבל לא מצליחות לעבור טיפול בגלי רדיו. כל אחת שונה וזה מדהים".

איפה את מוזרקת?
"בכל הפנים והצוואר שלי יש נגיעות אסתטיות, לא בהגזמה. אני קוראת לזה fine tuning. לא צריך להשתגע, ובכל פעם שרואים קמטוטים או חוסר שלמות צריך להזריק. בסופו של דברים, אני רוצה להתבגר בחן וביופי ולתת דוגמה אישית למטופלות שלי. אני מאוד בעד שימור ואנטי אייג'ינג, אני מאמינה שצריך לטפל באיכות ובמדדי העור כבר מגיל צעיר. אני התחלתי לפני עשור ואני מאוד שמחה על כך".

איפה לעולם לא תזריקי?
"אין מקום כזה. אזריק בכל מקום שנראה לי לנכון".

ד"ר מרינה לנדאו

ד"ר מרינה לנדאו. שרון לוין,
"פיתחתי מיומנות הזרקה ביד שמאל" ד"ר מרינה לנדאו/שרון לוין

מי מזריק לך?
"כל השנים אני מזריקה לעצמי - כדי שלא יהיה את מי להאשים אם משהו לא יוצא כהלכה... לשם כך יש לי בחדר טיפולים במרפאה מראה ענקית ופיתחתי מיומנות הזרקה גם ביד שמאל. דרך אגב, ככה למדתי המון, למשל איך להקטין את תחושת אי הנוחות בזמן ההזרקה".

איפה את מוזרקת?
"איפה לא? ניסיתי על עצמי כל שיטת הזרקה שראיתי, קראתי או הודגמה בעולם. את חלקן פסלתי לאחר שהזרקתי לעצמי. בשנים האחרונות אני ממשיכה עם בוטוקס, אבל מאוד זהירה עם חומרי מילוי כדי למנוע התנפחות של הפנים".

איפה הכי כואב?
"הזרקות לא כואבות כל עוד מזריקים לאט. מכשירים מסוימים כואבים יותר".

מה לא תזריקי לעצמך?
" קשה לי לענות. בטח לא חומרים קבועים, כי חומרים קבועים עלולים ליצור בעיות קבועות. אני מוכנה להתנסות כמעט בכל, כל עוד יש דרך להמס ולבטל את התוצאה, במידה ולא אהבתי".

ד"ר משה רוזן

ד״ר משה רוזן. ארתור אדלינד, אתר רשמי
"הרבה מטופלים שלי אומרים לי שיש לי יד עדינה"/אתר רשמי, ארתור אדלינד

מי מזריק לך?
"כרגע אני לא מוזרק, אבל בטוח אזריק מתישהו, והטיפול הראשון שלי יהיה בוטוקס במצח ללא ספק. אני מאמין שאתן לרופא אחר להזריק לי, לפחות בהתחלה, כי אני לא עד כדי כך חולה שליטה. עד היום, היחידים שהזריקו לי היו ד"ר אדיר כהן וד"ר דב קישינובסקי, ואנחנו מדברים על זריקות הרדמה לפני עקירות שיני בינה. נכון להיום, אני מרוצה מאיך שהפנים שלי נראות, אז אני דוחה את זה, לפחות בינתיים. אין ספק שביום שמשהו בפנים שלי יפריע לי - אטפל. האפשרויות שקיימות היום מדהימות, אני בעד לטפל במה שמפריע, אך עם דגש על מראה טבעי. מי שיטפל בי יצטרך להיות עדין מאוד, כי לוקח לי זמן להתרגל לשינויים".

איפה הכי כואב?
"כל עוד אני סומך על הרופא שמטפל בי, אין בי שום פחד מכאב. הרבה מטופלים שלי אומרים לי שיש לי יד עדינה ושאני מרגיע, אז אני בטוח שהטיפולים שאני מבצע לא כואבים יותר מדיי".

איפה לא תזריק לעולם?
"...Never say never".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully