תמיר גרינברג. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

הללויה: הטשטוש המגדרי הסקסי של תמיר גרינברג הופנם סופית

ירין שחף

עודכן לאחרונה: 22.5.2023 / 13:42

מציפורניים עם לק שחור דרך איפור עיניים ועד מחרוזת פנינים, ואפילו מטפחת ראש הפכו לחלק בלתי נפרד מהלוק הגברי החדש. ירין שחף מדגים את טרנד הטשטוש המגדרי שתמיר גרינברג עדיין עושה הכי טוב

עד לא מזמן, איפור ותכשיטים כבדים היו מזוהים עם חובבי מוסיקת מטאל או אופנוענים. ב-2023 מרגי מעמיס כמויות של תכשיטים ואף בטוח בגבריותו מספיק כדי להוביל קמפיין איפור נשי. שרשראות פנינים שהיו מזוהות מאות שנים עם מראה נשי קלאסי-שמרני, הפכו לפריט נחשק בקרב המין השני, וגם איפור עיניים וסומק על הלחיים מקבלים לגיטימציה, אחרי שהלק השחור על הציפורניים פתח את הדלת אל עולם הטשטוש המגדרי.

שכחו מעניבות, תעזבו אותכם מפפיונים, הטרנד הגברי הרותח כורך את הצוואר בחרוזי יוקרה. בירות האופנה האירופאיות: לונדון, פריז ומילאנו התמקדו העונה יותר בסטיילינג ופחות בבגדי הדוגמן שצעד על המסלול. בית האופנה גוצ'י שם דגש על מחרוזות ענק עם חרוזים מכסף וזהב. בית האופנה דיור הציג שרשראות מטאליות עבות, ואלכסנדר מקווין חשף שרשראות מקריסטלים שחורים. שרשראות גדולות ודומיננטיות מכתיבות את הטוטאל לוק, ויותר סלבס החלו לענוד תכשיטים ולאמץ איפור שבעבר היו מזוהים יותר כנשי. אם בעבר היו באות נשים לקנות שרשרת דקה עם תליון מגן דוד או צמיד לגבר, היום הגברים מגיעים לבד, מודדים וקונים. גיל הלקוחות הולך ויורד, נערים בני 17-14 מושפעים מידוענים באינסטגרם בטיקטוק ומטרנדים שהם נחשפים אליהם ברחבי הרשת, וכשרואים בפרסומות ספורטאים מתוכשטים, הם הופכים מודל לחיקוי, ויותר נוח לגברים "רגילים" לאמץ את הטרנד.

סטייל. סער פסח,
אקססוריז. טשטוש מגדרי הוא הסקסי החדש/סער פסח

בחירת הסגנון בהחלט מתכתבת עם אופי, אבל הגבר הישראלי כבר התרגל לטשטוש הג'נדר מחזיק יותר מזוג משקפי שמש אחד, מאמץ צעיפים צבעוניים גם בקיץ, מתהדר בלק בציפורניים, מחזיק מסקרה ועפרונות איפור, ומגוון שרשראות וטבעות לתחלופה.

הגבר החדש בעניין של מראה מאופר אבל גברי. הסושיאל מדיה יצרה את הטשטוש המגדרי, התגובות הנשיות אוהדות, ומשם זה מחלחל, מתורגם בשטח ומקבל לגיטימציה.

"ברצינות, הציצים שלי נהיו היי-מיינטננס ברמות": ראנט מהוגינה
התאומות הלסביות שחיות ביחד מגיל 0 - ובנות הזוג גרות איתן
לא חרמנית - "חשקנית": קורס השדיים שמלמד נשים לעוף על עצמן
לא ככה, טמבל: ארבעה טיפים שיעזרו לכם להתחיל עם עדן פינס

"האיפור הגברי מקבל לגיטימציה בזכות האקססוריז" מסביר ירין שחף "מספיקה חולצת בד לבנה שקופה ומעליה שרשראות בקומות כדי לקבל טוטאל לוק מהוקצע." אבל באותה נשימה מבקש להזהיר: "אל תגזימו עם האיפור. מה שנראה נהדר על המסלול לא בהכרח יתאים למדרכות העיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
סטייל מטאלי. סער פסח,
אאוטפיז נוצץ כבר לא נחשב "נשי"/סער פסח

מטאלי

במדרכות מערב אירופה וניו יורק, אאוטפיט נוצץ- מתכתי לגברים הן לא מילים גסות. בישראל, הזמר תמיר גרינברג. נחשב פורץ דרך לאופנה הנוצצת, ויותר ויותר גברים מחפשים חולצות עם טקסטורה מטאלית.

סטייל שקוף

רק מגיע הקיץ והקוביות דורשות את 15 דקות התהילה שלהן - חולצות שקופות צצות כמו פטריות אחרי הגשם, ועכשיו רואים אותן יותר ויותר על גברים הטרוסקסואלים ברחוב.

סטייל מטאלי. ניר סלקמן,
הסטייל השקוף/ניר סלקמן

איפור חתן

גם איפור חתנים הפך פופולרי בעשור האחרון. אומנם בודדים הם אלה שמבקשים צלליות, אבל רבים מתעניינים במייק אפ ופודרה כדי שלא ייראו מבריק בתמונות. גם להסתיר חצ'קונים, לעצב גבות ולמשוח ריסים במסקרה הם חלק מהעניין.

הנישאים הטריים משתייכים לנורמה המודרנית ההולכת ומתהווה כתוצאה מעידן האינסטגרם והטיקטוק. הדור של הרשתות החברתיות הפך נרקסיסטי, חובב חשיפה ומודע לאיכות הצילום - בזמן החתונה, כשכל המצלמות מכוונות אל הזוג, עכשיו גם החתן יודע שעוד לפני שתסתיים החתונה התמונות שלו כבר יגיעו לרשת, ולפיכך, ישיבה על כסא המאפר הפכה כבר לחלק מהעניין.

סטייל. סער פסח,
"מעטים מבקשים צלליות, אבל רבים מתעניינים במייק אפ ופודרה" איפור: ירין שחף/סער פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully