יו הפנר וקריסטל האריס. GettyImages
GettyImages

אלמנתו של יו הפנר שוברת שתיקה: החיים והסקס בכלוב הזהב

21.7.2023 / 0:20

לפני מותו של מייסד "פלייבוי", יו הפנר, הבטיחה לו אשתו קריסטל שתאמר עליו רק דברים טובים. בספר חדש שנקרא "לומר רק דברים טובים" היא שוברת שתיקה וחושפת הרבה דברים רעים

יו הפנר ואשתו קריסטל במסיבה באחוזת פלייבוי/רויטרס

קריסטל הפנר, אשתו של מייסד "פלייבוי", יו הפנר, הבטיחה לבעלה שתגיד עליו רק דברים טובים לאחר מותו. היא החזיקה מעמד כמעט 6 שנים ואז החליטה שהגיע הזמן לדבר גם על הדברים הרעים - אותם היא תחשוף במלואם בספרה החדשה "לומר רק דברים טובים". מותר לאישה לשנות את דעתה.

ספר הזיכרונות שלה מגולל את שנותיה הראשונה של קריסטל לצד מלך הפורנו, יו הפנר, בזמן שגרה באחוזת פלייבוי. קריסטל הייתה רק בת 21 כשפגשה במסיבת ליל כל הקדושים את המייסד והעורך הראשי של מגזין "פלייבוי", שהיה אז בן 81. כבר באותו מפגש יו הציע לה לעבור לגור באחוזתו, איתו ועם בנות הזוג שלו, התאומות בנות ה-18 קאריסה וכריסטינה שאנון.

מה WTF קורה בין דיאן שוורץ וגיא איתן? חדשות הנשות משובשות
זה ייגמר בסושי - הריבים המסריחים ביותר של הנשים
"לא יכול להיות שכשגבר מתחיל עם אישה יהפכו אותו לאנס"

על אף שההצעה נשמעה לה מוזרה, היא התרגשה ממנה. היא סיפרה ל-nypost: "וואו, סוף סוף הרגשתי שאני שייכת לאנשהו ושאני חשובה. כן, זה מרגיש טוב. זה היה מאוד מאוד מהיר. אני חושבת שהיה לו ניסיון רב בלהעביר נשים אליו מיד לאחוזה. ה'אני אוהב אותך' התחיל די מהר. למדתי הכל על הפצצות האהבה שלו מאז".

יו הפנר וקריסטל האריס. GettyImages
יו הפנר וקריסטל האריס/GettyImages

עד מהרה קריסטל מצאה את עצמה במערכת יחסים שהרגישה כמו כפייה. "ככל שהוא התבגר והזדקן, הפנר פשוט נהיה יותר נזקק ותלוי בי", אמרה. לאורך מערכת היחסים בת 10 השנים שלהם, קריסטל אמרה שהיא הסתירה את מי שהיא באמת ונאלצה לציית לחוקי עוצר ולא לצאת מהאחוזה אחרי השעה 18:00. היא גם לא הייתה יכולה לטוס ואמרה שהפנר כמעט ולא אפשר לה לצאת מהבית בלעדיו או בלי הבנות האחרות. נדרשו לה שעות של טיפול פסיכולוגי ו"תכנות מחדש", לדבריה, כדי להשתחרר מהשלשלאות ששם עליה האיש שייסד את אימפריית הפלייבוי ב-1953.

על המסיבות באחוזה היא סיפרה: "היית חייבת לנסות ולהיראות במיטבך, כדי שתיראי טוב יותר מהחברות שלך. את נמצאת במקום שאפשר בקלות להחליף אותך, אז את תמיד עומדת קצת על המשמר. קשה להכיר באמת חברות שם". היא הוסיפה: "פעם אחת ביקשתי מהפנר לטוס לפריז כי רציתי ללכת לדיסנילנד. הוא אמר 'לא, את תלכי כשאני כבר לא אהיה פה'. הפסקתי לבקש מאז".

עוד בנושא:
שפנפנות הפלייבוי של יו הפנר בווידויים קורעי לב: "חווינו התעללות רגשית וטקסי מין משפילים"

"יו הפנר צילם שפנפנות פלייבוי מקיימות יחסי מין ללא ידיעתן"

יו הפנר. GettyImages
"ככל שהוא הזדקן, הפנר פשוט נהיה יותר נזקק ותלוי בי"/GettyImages
יו הפנר ושפנפנות פלייבוי. GettyImages
"את נמצאת במקום שאפשר בקלות להחליף אותך"/GettyImages

רק דברים טובים

קריסטל והף היו אמורים להתחתן כבר ביוני 2011 אבל היא ביטלה את חתונתם חמישה ימים לפני. בסופו של דבר השניים נישאו בדצמבר 2012 - בין השאר עקב תחושת האשמה שהיא חשה. "לקראת סוף חייו, הרגשתי שאני לא יכולה לעזוב אותו. הייתי צריכה לטפל בו. הוא העריץ אותי והיה צריך אותי. הוא נשען עליי מכל כך הרבה סיבות שונות ולא יכולתי לעזוב אותו, אז הייתי שם עד הסוף".

לאחר מותו, קריסטל זרקה את כל תלבושות ה"השפנפנית" שלה, הסירה את שתלי הסיליקון בחזה (תהליך שהחלה עוד לפני מותו) והעבירה את השנה וחצי האחרונות בכתיבת ספר זיכרונות על חייה לצד הפנר. "הספר נקרא 'להגיד רק דברים טובים' כי הייתה לי שיחה עם הף בה הוא ביקש/הורה לי: 'ברגע שאני הולך לעולמי, כשאני אלך, בבקשה תגידי רק דברים טובים עליי'. עמדתי בהבטחה הזו בחמש השנים האחרונות. לאחר שעברתי הרבה טיפולים וריפוי, הבנתי שאני צריכה להיות כנה לגבי התקופה שלי שם. הספר עוסק בריפוי מסביבה רעילה. רק עכשיו אני לומדת מה זה אומר להיות במערכת יחסים בריאה".

זו הפעם הראשונה שבה קריסטל בת ה-37 מדברת בגלוי על בעלה המנוח. בשנים שלאחר מותו, קריסטל טענה שהיה להם נישואים מאושרים. "הוא לימד אותי אהבה. הוא לימד אותי טוב לב. הוא נתן לי חיים. הוא באמת עשה זאת. מערכת היחסים שלנו הייתה מאוד אוהבת", היא סיפרה ל-FOX News ב-2018. "אהבנו זה את זו מאוד והיינו כל כך מאושרים". קריסטל הייתה ליד מיטתו של הפנר כשהוא מת ב-2017 בגיל 91 (והיא בת 31)

ככה היא נראתה כשהתחתנה איתו

קריסטל האריס וכלב על שער גיליון יולי 2011 של מגזין פלייבוי. סריקה
קריסטל האריס על שער גיליון יולי 2011 של מגזין פלייבוי/סריקה

ככה היא נראית היום:

שתלי הסיליקון הוצאו

אחרי שסיכנו את חייה

נקמת הפורנו

זו רחוקה מלהיות הפעם הראשונה שאחת מחברותיה לשעבר של יו הפנר מציירת תמונה קודרת של החיים באחוזת פלייבוי. הולי מדיסון כתבה בספר הזיכרונות שלה "בתוך חור הארנב" (Down the Rabbit Hole) מ-2015 שהחיים באחוזת פלייבוי היו "קיום מוגבל" ושהיא הבינה מהר מאוד שיו רחוק מתדמית הג'נטלמן שהוא הציג את עצמו בהתחלה. "הוא מעולם לא ביקש מאף אחת להפוך לחברה שלו לפני שהן הצטרפו אליו למיטה", כתבה מדיסון.

אינספור ההאשמות נגד יו ופלייבוי נבחנו בסדרת הדוקו "סודות פלייבוי". בסדרה, מדיסון טענה שיו שמר תמונות עירום של הנשים בבית לצורך סחיטה. "כשגרתי באחוזה פחדתי לעזוב... אם אעזוב, היה את ההר הזה של פורנו נקמה שרק חיכה לצאת החוצה". בסדרה אחת מהתאומות, קאריסה, השוותה את הסקס עם הפנר לאונס ואמרה שהיא עברה הפלה לאחר שנכנסה להריון ממנו בגיל 19. "נגעלתי מהגוף שלי אז", אמרה קאריסה, כיום בת 33.

קריסטל חשבה אז שהפנר צילם את התמונות בשביל הכיף ולא הייתה לו כוונה לסחוט את הנשים בעזרתן, אבל לאחר מותו היא הבינה ופעלה: "סידרתי את הבית ומצאתי את התמונות. פשוט חשבתי לעצמי שאם הייתי אחת הנשים בתמונות האלו, מה הייתי רוצה לעשות איתן? אז דאגתי לקרוע את כולן. כולן נגרסו ונזרקו".

ככה הם דיברו כשהיו נשואים:

וזה מה שהיא מספרת היום:

"אני לומדת עכשיו איך זה להיות במערכות יחסים אנושיות"

כבר לפני שנתיים קריסטל רמזה שלא הכל היה תקין באחוזת פלייבוי, למרות שאז עוד לא הייתה מוכנה לדבר. "בהרבה מובנים זה היה מקלט עבורי, אבל במובנים אחרים - זה היה הכלא שלי", היא כתבה אז באינסטגרם, "אותו הדבר עם הף. הוא היה טוב אליי במובנים רבים, אבל במובנים אחרים הוא לא היה. אני עדיין מחלימה מחוויות מסוימות".

היום היא מוסיפה: "אני לומדת מה המשמעות של ידידות נשית. לומדת איך זה מרגיש שיש לך חברות שבאמת רוצות את הטוב ביותר עבורך, שאת באמת יכולה לסמוך עליהן. זו הייתה סביבה קשה. היום אני לומדת לתת לאהבה להיכנס. גם ההתפחות שלי נעצרה, חייתי בבועה מגיל 21 עד גיל 31. במערכת היחסים עם הף, קיבלתי תגמול על כך שהייתי משתפת פעולה ולוקחת חלק בכל כך הרבה דברים תחרותיים מוזרים. אני לומדת עכשיו איך זה להיות במערכות יחסים אנושיות".

עוד בנושא:

התאבדויות ומנות יתר: הסיפורים העצובים מאחורי שפנפנות פלייבוי

פמלה אנדרסון חושפת: הייתי באורגיה מטורפת עם יו הפנר

אחוזת פלייבוי נמכרה לפני מותו של הפנר, אך קריסטל נותרה נשיאת הקרן של הפנר ועזרה לאחסן את חפציו. "זה עדיין מורכב עבורי," היא אמרה. "הף היה נרקיסיסט מיזוגני... הוא היה אדם מסובך מאוד, אבל הוא גם עשה הרבה טוב. הוא עזר להרבה אנשים ונאבק על דברים חשובים. במקביל הוא גם פגע באנשים בדרכים שהוא לא הבין".

היא הוסיפה: "היום אני מבינה שאני יכול להיות מי שאני ומגלה שאני לא דומה למי שהייתי. אני אפילו לא נועלת נעלי עקב! זרקתי את כל הבגדים החושפניים לפח... זה מרגיש כמו פוסט טראומה. אני אפילו לא יכולה להסתכל על הדברים האלה. זרקתי את כל השמלות, המדים, כל מה שלבשתי אז. הדבר היחיד שעדיין ברשותי זו חליפת השפנפנה שלי".

לסיכום אמרה קריסטל: "אני מתכננת לפתוח בקרוב פודקאסט בשם 'מתחת לפני השטח'. אני הולכת לדבר עם הרבה נשים שעברו חוויות דומות. הייתי אומרת שבעבר הדחקתי את האינטואיציה שלי או את הקול הקטן שאמר לי מה טוב ומה רע. היום אני מקשיבה לקול הזה יותר".

הספר Only Say Good Things: Surviving Playboy and Finding Myself יצא בינואר 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully