יד של אישה מחזיקה טמפון. ShutterStock
ShutterStock

נוזלות וטוב להן: נשים שמחבקות את טרנד הוסת המזרזפת

Sheee טיקטוק

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 15:38

נשים מדור ה-Z מעלות, משוות, שלא לומר מגזימות (שוב), מוותרות על פדים וטמפונים ומחבקות את ה"דימום החופשי". טרנד הטיקטוק החדש לוקח אותנו לעולמות מקבילים בהם זה ממש סבבה שהמחזור זורם על הרגליים

טרנד - מסיכת מחזור/טיקטוק

לא ברור מה גרם לטרנד הזה להפציע (אולי המס הוורוד שמעיק על כיסנו) אבל בנות דור ה- Z חובבות הפרובוקציות, החליטו שהן חובקות עולם ללא מוצרים סניטריים. החליטו זה אומר שהן מעלות על סרטוני טיקטוק, כן? אל דאגה.

בכל מקרה, הטרנד נקרא "דימום חופשי", כלומר את לא לובשת שום דבר כדי לספוג את הדם בזמן המחזור. כדי להיות ברורה עוד יותר, זה אומר לא להשתמש בכלום כדי לחסום את זרימת המחזור שלך.
רבים מתלהבים מהחוויה הטבעית שלדעתם משחררת, וכן, קצת מגעילה, והיוצרת שרלי הכריזה שהיא התחילה לדמם חופשי ובעוד שהיא אמרה שהיא יודעת שזו בחירה "מטורפת", היא הוסיפה שהיא "בריאה" וגם חסכונית. ההודעה שלה לא התקבלה היטב על ידי כולם/ן.

תהיי יפה ותחסכי: לק ג'ל מהמם ומעוצב לבד בבית, ב- 30 שקלים
נשים נמוכות מעדיפות לצאת עם גברים גבוהים ולהיפך - מחקר
להניק בציבור זה בסדר - פשוט אדם תמיד מדיפה ניחוח של צומי

"אז את פשוט מכתימה את כל הבגדים שלך?", שאלה מישהי, הערה שזכתה להתעלמות, אבל היוצרת אנט דיברה על הדימום החופשי שלה והסבירה שכשהיא במחזור, היא לא יוצאת מהבית כי היא רוצה לכבד את גופה."אני נשארת בבית כשאני במחזור. נשארת בבית ומדממת", אמרה בטיקטוק.

אנט הוסיפה שאם היא צריכה לצאת, היא תשתמש בתחתוני מחזור, אבל כשהיא נשארת בבית היא מסתובבת בבית עם מגבת.
היא אמרה שדימום חופשי פשוט "מרגיש אחרת" וטענה שזה הפך את המחזור ל"אורגזמי".

אוקיי.

בינתיים, היוצרת הפופולרית Nayda Okamoto פרסמה סרטון שלה רוקדת בביקיני ואמרה שהיא עם דימום חופשי כרגע "תודה לאל שזה צבע כהה", הוסיפה.

עוד נשים טוענות בטיקטוק שהדימום החופשי שינה את המחזורים שלהן. האנה הפכה לוויראלית כשטענה שאחרי שעברה לדימום חופשי המחזור שלה הפך "קל מתמיד", והפוסט הזה התחיל שיחה ממושכת שבה נשים שיתפו שהן גילו שהמחזורים שלהן הפכו קלים ברגע שאימצו את שיטת הדימום החופשי, ואחת שיתפה שעברה ממחזור כבד במשך חמישה ימים לדימום רק במשך יומיים, כעת, כשהיא לא משתמשת בטמפונים, ומדממת חופשיה נוספת תיארה את החוויה כ"משנת חיים" ואמרה שעכשיו היא מדממת רק ליום אחד ושאר הזמן חווה רק "כתמים בהירים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
טמפונים ותחבושות. GettyImages
אולי זה בגלל המס הורוד/GettyImages

ד"ר איימי קרמייקל אמרה שלמרות שזה היה "מסקרן" לשמוע שכמה נשים דיווחו על מחזור קל יותר בדימום חופשי, אבל שעדיין אין בנמצא מספיק ראיות כדי לגבות את הטענות.

"נכון לעכשיו, אין מחקר מדעי זמין כדי לבסס את הטענה שדימום חופשי מוביל למחזור קל יותר", אמרה. עם זאת, היא מוסיפה שלעיתים שטמפונים גורמים לכאב נוסף כשאת במחזור. "חיוני להכיר בכך ששימוש במוצרי מחזור פנימיים כמו טמפונים עלול לתרום לכאבי מחזור, מכיוון שהם חפצים זרים בגוף", היא אומרת.

ד"ר קרמייקל הדגישה גם שדימום חופשי אינו בלתי בריא ושזה פשוט תלוי בהעדפה האישית של כל אחת.
כממו כן, הוסיפה, הטרנד הזה חיובי מכיוון שהוא עוזר "לבטל את הסטיגמטציה של המחזור". יש חשיבות מכרעת לקדם דיונים פתוחים על זרימת הווסת במקום העבודה ובתוך המשפחה ולנרמל תרבות של טיפול עצמי בזמן הווסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully