ענבל ליברמן. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גיא פולת מצא דרך צבעונית וייחודית לכבד את הגיבורות הישראליות

6.12.2023 / 14:40

מאז ה-7 באוקטובר מדברים הרבה על גבורת הנשים במלחמה. אבל האמת היא שנשים לחמו למען הקמת ישראל מאז ומתמיד - עוד מהפלמ"ח, הלח"י והאצ"ל. החל מזיוה ארבל ועד נועה קירל - חוברת הצביעה הזאת נועדה לחבק את הגיבורות הישראליות מכל הזמנים

בווידאו: תיעוד רגע ההודעה להדס קלדרון על כך ששני ילדיה ארז וסהר משתחררים משבי חמאס/צילום: חדשות 13

מאז ה-7 באוקטובר נחשפנו לאין ספור עדויות על גבורתן של נשים ישראליות. בין אם זו רחל אדרי עם הקפה והעוגיות, או ענבל ליברמן הרשב"צית, או שפרה בוכריס, התצפיתניות שהתריעו ללא הועיל, הטנקיסטיות ועוד ועוד - נדמה שהמלחמה הזו תיזכר כמלחמת גבורתן של נשות ישראל. אבל גיבורות ישראליות לא נולדו ב-7 באוקטובר - ישראליות פורצות דרך תמיד היו חלק מהחברה והמדינה בישראל. חוברת חדשה ומיוחדת - המשלבת דפי צביעה וסיפור על כל אישה - חוברת שנועדה לחבק ולהוקיר תודה לאותן פורצות דרך.

החוברת מכילה 25 ישראליות פורצות דרך מכל התחומים: מדע, אמנות, פוליטיקה, חברה ועוד. חלקן מוכרות כגון ראשת הממשלה לשעבר גולדה מאיר, המשוררת נעמי שמר או הסופרת לאה גולדברג, נועה קירל, וחלקן דמויות מוכרות פחות.

אזהרת טריגר: הסיפורים האלה חייבים להישמע, עם כל הפרטים המזויעים
סיפורה הטראגי של האישה שהתפרסמה כשצולמה מאוננת בחוף הים - והתאבדה
מטפל זוגי ייעץ לגבר להיפרד מחברתו כי גרמה "נזק בלתי הפיך"
הטרנד החדש והמסוכן שמאיים על עולם הדייטים

עדה יונת, חוברת צביעה גיבורות ישראליות. גיא פולת, אתר רשמי
עדה יונת/אתר רשמי, גיא פולת

"מאז ה-7 באוקטובר מדברים הרבה על גבורת הנשים במלחמה. אבל האמת היא שנשים לחמו למען הקמת ישראל מאז ומתמיד - עוד מהפלמ"ח, הלח"י והאצ"ל. למשל, זיווה ארבל, לוחמת הפלמ"ח שמופיעה בחוברת, שהיתה אחת מהמפקדות בקרב על שחרור לוד במלחמת השחרור - לוחמת יחידה בין 136 לוחמדים", אומר גיא פולת, יזם החוברת.

"דוגמא אחרת היא חרות טקלה", אומר פולת. "היא היתה באתיופיה אחת מהפעילות הציוניות המובילות במחתרת הציוניות במדינה - ואף ישבה שנתיים בכלא באדיס אבבה על פעילותה להעלאת יהודי אתיופיה לישראל. למרות העינויים שעברה בכלא - היא סירבה להסגיר את חבריה למחתרת. ועדיין, היום רק מעטים יודעים מי היא היתה".

החוברת יצאה לאור תחת המותג החדש "לומינה - מאירות את ההיסטוריה" שהשיק פולת לאחרונה. החוברת כוללת דפי צביעה וסיפורים מעוררי השראה של נשים ישראליות פורצות דרך, ביניהם לאה גולדברג, נעמי שמר, שרית חדד, גולדה מאיר, נועה קירל, ירדן ג'רבי, לינוי אשרם, יעל ארד ועוד. בסדרה יצאה גם חוברת נוספת על מדעניות ובהמשך יצאו חוברות נוספות כגון ספורטאיות, להט"ב, סופרות, מוזיקאיות, ילדות ונערות ששינו את העולם, ממציאות, מנהיגות, זוכות נובל, ועוד. "החלום שלי זה אחרי המלחמה להוציא חוברת מיוחדת שתהיה רק על הגיבורות של המלחמה -ושתגייס כספים להנצחתן", אומר פולת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שרית חדד, חוברת צביעה גיבורות ישראליות. גיא פולת, אתר רשמי
שרית חדד/אתר רשמי, גיא פולת

"במיוחד עכשיו, זה הזמן גם להרים ולחגוג את הכוח שיש בישראליות" אומר פולת. "הנשים הישראליות הן גיבורות אמיתיות - ותמיד היו. הן התמודדו עם אתגרים עצומים - ודרשו לקחת חלק בכל המפעל הציוני - החל מלעבוד את האדמה כחלוצות במסגרת 'חוות העלמות', פיתוח תרופות מצילות חיים, לכתוב את התרבות הישראלית, להילחם עבור המדינה ואפילו עבור הזכות לעלות לארץ ישראל. דווקא בימים בהן מצד אחד ארגוני הנשים הבינלאומיים מפנים את פניהן לנשים הישראליות מצד אחד, ומצד שני, התרומה של נשים למלחמה מכרעת - אנחנו צריכים להחזיר לגיבורות הישראליות את הצבע לפנים. הן השראה עבור כולנו, וחשוב להאיר את סיפורן - כי כשאנחנו שוכחים אותן, אנחנו זוכרים רק חצי מההיסטוריה שלנו".

גיא פולת, הוא איש תוכן טרנסג'נדר מרמת גן. "מאז ומתמיד אני אוהב היסטוריה, ואוהב לספר סיפורים - בעיקר על דמויות היסטוריות שפחות מכירים. הרעיון בסדרה של לומינה זה לייצר אפשרות להכיר נשים פורצות דרך באמצעות חוויה כפולה - גם של הסיפור וגם של דף הצביעה", מצהיר פולת.

חוברת הצביעה "ישראליות" זמינה לרכישה באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully