רותי לבייב-יליזרוב. רינה קליין,
רינה קליין

נידה-גייט 2? ככה ייראה "היום שאחרי" על פי רותי לבייב

דניאל סולטנה

עודכן לאחרונה: 15.1.2024 / 9:39

ארוחת בוקר, שיחות פתוחות על זוגיות ואינטימיות וכלים חשובים לבניית זוגיות טובה - מיזם "שעשני אישה" משיק סדנה חינמית לזוגות רגע לפני החתונה. תהינו אם זו עוד הדרכת כלות עם עטיפה יותר יוקרתית, או שרותי לבייב-יליזרוב באמת עלתה על משהו? שאלנו אותה

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

רגע אחרי הצעת הנישואים וההתרגשות - מתחילה גם אחת התקופות החשובות בחייו של כל זוג בה הוא בונה את התשתית לקראת שנות הנישואין. זה בדיוק הזמן להתכונן לחיים האמיתיים וללמוד יחד, כזוג, את היסודות - איך בונים בית משותף, איך רבים ומשלימים, איך לא לוקחים אחת את השני כמובן מאליו וגם שומרים על התשוקה לאורך השנים.

בימים אלה משיק מיזם "שעשני אישה" את "הבוקר שאחרי" - סדנה ייחודית לזוגות מאורסים רגע לפני החתונה שתעניק להם את כל הכלים הדרושים לחיים האמיתיים שמתחילים ביום שאחרי. מאחורי המיזם עומדת רותי לבייב-יליזרוב, יועצת זוגית ומינית, מגשרת, מדריכת כלות ואשת עסקים. בשנה החולפת העניקה "שעשני אישה" ייעוץ, סדנאות וחשיפה של מאות נשים לסודות הזוגיות היהודית.

כדי להבין מדוע החליטה להקים את הסדנה, אילו כלים היא אמורה להעניק לזוגות והאם בעשור הקרוב "הבוקר שאחרי" תחליף את הדרכת הכלות הקלאסית המוצעת ברבנות, פגשנו את היזמית:

לא הטיפוס? אם טיילור סוויפט עושה את זה, אולי כדאי גם לנסות
רוצה לחיות באושר ועושר? אל תפגשו את בן הזוג שלכם באינטרנט
צמד התאומות הזהות שהצליחו לבלבל אפילו את הבעלים שלהן

רותי לבייב-יליזרוב. סיון פרג׳,
״סדנה שמתאימה לכולן ולכולם, ללא יוצא מן הכלל״/סיון פרג׳

למה החלטת להקים את המיזם?
"ב-12 שנים האחרונות אני מלווה זוגות לפני חתונה והמון פעמים אני נתקלת בשאלה, אם הכל בסדר אז למה צריך הדרכה ועוד דווקא לפני החתונה? אז זהו, שהזוגות נמצאים בשלב ירח הדבש, בו הכל נראה ורוד, אבל המציאות מוכיחה לנו אחרת, וכדי להתגבר על כך, הזוגות מקבלים בסדנה כלים שיסייעו להם להתמודד עם המשך חיי הזוגיות." מסבירה לבייב, ומפרטת "לדוגמה, איך לגשר על הפערים בין נשים לגברים, איך להתמודד עם השלבים השונים שמגיעים במהלך חיי הנישואין ועוד. אין ספק, שהחיבור הראשוני נעשה מתוך אהבה ותשוקה, אך כדי לשמר אותו, יש ללמוד איך לעשות זאת, והחדשות הטובות הן שזה אכן אפשרי, בין היתר, בזכות הכלים שמוענקים לזוגות בסדנה".

הסדנה אמורה להחליף את הדרכת הכלות הקלאסית?
ֿ"כיום, רק נשים עושות את התהליך של הדרכת כלה דרך הרבנות. אבל חייבים להבין שלא רק האישה מתחתנת, מדובר בתהליך דואלי, בו על הגבר חלה חובת ההשתתפות לא פחות מעל האישה. מסקרים שערכנו, ראינו כי כלות רבות שהשתתפו בהדרכת כלה "קלאסית" פחות התחברו לתוכן בהדרכה, והחלטנו להשיק את סדנת 'הבוקר שאחרי', סדנה שמתאימה לכולן ולכולם, ללא יוצא מן הכלל, ובעיקר, נתפרה למידותיהן של אותן כלות שחוששות או לא מתחברות אל הדרכות הכלות הקלאסיות ברבנות, כי יש כאן פספוס משמעותי של הכלים המדהימים שהיהדות מעניקה לנו לחיים מלאים, פוריים ומאושרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רותי לבייב-יליזרוב. סיון פרג׳,
״כל זוג שמגיע לסדנה כותב ביחד את החזון הזוגי שלו״/סיון פרג׳

איזה כלים למשל?
"הסדנה נפתחת בארוחת בוקר מפנקת ולאחריה הרצאה שלי, בנושא 'סוד התשוקה היהודית', בה אנחנו מסבירים איך להעצים את המקום של הזוגיות בחיי הנישואין. למשל, איך בונים 'קרבת הלב', מהם הפערים הרגשיים בין גברים לנשים, איך להיות חברים טובים, ואילו חמש שפות יש לאהבה. לאחר מכן, ממשיכים הזוגות להרצאה של המטפלת האינטגרטיבית אינדה הלמן בנושא 'המרחב האינטימי' על מיניות ובניית חזון זוגי, במסגרתה ידובר על שלבים בחיי הזוגיות ועל חזון זוגי. למעשה, כל זוג שמגיע לסדנה כותב ביחד את החזון הזוגי שלו לחיים המשותפים - מהם הערכים שמובילים את הבית, איזה בית היו רוצים לבנות, אילו שגרות חיים נכונות להם להטמיע, מהם הקווים האדומים בזוגיות ובחיי הנישואין שלהם. בעצם, אנחנו מציפים את כל המחשבות שעוברות לבני הזוג בראש עוד בשלב הראשוני, כדי ליצור רשת בטחון שתפתור לבטים ובעיות במהלך החיים המשותפים שלהם. היום מסתיים במעגל פתוח של הזוגות עם שאלות ותשובות על כל החששות והפחדים, ורגע לפני היציאה הביתה - הזוגות מקבלים זר פרחים חגיגי.".

אוקיי, אז מה ההבדל בין הסדנה לטיפול זוגי?
"אין קשר בין הסדנה לבין טיפול זוגי. מטרת הסדנה היא להעניק כלים ייחודים, לזוגות שעוד לא נקלעו לקשיים, ונמצאים בחלק הטוב והרך של חיי הזוגיות שלהם, רגע לפני החתונה. כאשר הדגש בסדנה מושם בעיקר על כתיבת החזון הזוגי, שהוא למעשה ההסכם הזוגי שילווה את הזוג שנים רבות. כדי לצלוח את השנים הללו, רצוי להבין שיש שלבים בחיי הזוגיות שיש יותר סיכוי לעבור בשלום, אם יקבלו את הכלים הדרושים לחיים האמיתיים, כבר ביום שאחרי החתונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully