אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock

גברים, לא תצליחו למכור לנו את הטרופי-ווייף הישנה עם שם חדש

עודכן לאחרונה: 20.6.2024 / 17:06

"היפרגמיה" הוא מונח שמתאר משיכה לבני זוג בעלי סטטוס גבוה יותר. זה מושג שכביכול לדבר על התקדמות חברתית אבל למעשה מדובר בחזרה לתפקידים מגדריים מיושנים. קארין ארד מבקשת שתניחו לנו כבר

יש מילה חדשה בעולם הדייטים, ועוד לא הספקנו ללמוד את הקודמת, שהומצאה ממש לפני שבועיים, אז מה עכשיו? המונח החדש הוא היפרגמיה, ןלצערנו היא הומצאה כדי לכסות על העובדה שלא התקדמנו מספיק מאיזורים נידחים של העבר החשוך. היפרגמיה מדבר, על "משיכה לבני זוג בעלי מעמד חברתי או כלכלי גבוה משלך".

ליהיא גרינר ידעה: הנה הסיבה הכי טובה להיות בזוגיות בבית האח
"הוא חיבק אותי ושאל אותי אם נגזר עליי להיות לבד. זה שובר את הלב"
במקום הזרקות ויותר אלגנטי: פייס-ליפט ללא התערבות כירורגית


מדובר במגמת דייטים חדשה שסוחפת את העולם, עם סקר חדש שבו נשאלו המשתתפים מה נחשב מבחינתם ל'מותרות' בעולם הדייטים. התוצאות מראות כי רבים מתעניינים במונח Hypergamy - צורה של משיכה רומנטית ומינית לבעלי סטטוס חברתי-כלכלי גבוה יותר. למעשה 4 מתוך 10 אמריקאים חושבים שהם "היפרגמיים", ו-43%, שלא הכירו את המונח, הודו שזה נשמע להם מצוין לאחר שלמדו את משמעותו, ושוקלים ברגעים אלה האם אולי גם הם היפרגמיים. 39% מאמינים שבן/בת זוג עם תכונות היפרגמיות יכול לתרום משמעותית לצמיחה ולגילוי העצמי שלהם. הסקר העלה גם שתכונות המעידות על רמת חיים גבוהה נתפסות כמושכות בעיני רבים. מעל 40% ציינו יציבות כלכלית כתכונת משיכה עיקרית, ואחרים הזכירו גם בית יפה, טעם מוזיקלי מתוחכם וחוש אופנה טוב - כי המונח "היפרגמיה" משקף רצון לא רק לזוגיות, אלא גם להעצמה הדדית ולהתפתחות אישית דרך הקשר. ב ס ד ר.

אילוסטרציה. ShutterStock
עד שנפטרנו ממנה, לא תצליחו למכור לנו את טרופי ווייף שוב/ShutterStock

בקיצור לקחו את הטרופי-ווייף של שנות השמונים, שהיא למעשה השפחה מימי קדם, רק עם מותגים וליפסטיק, נתנו לה שם מפוצץ שנשמע רפואי - כאילו מישהו באמת בדק אם יש דבר כזה - וככה כנראה מתכננים להחזיר את התופעה למקום של לגיטימציה חברתית.

הטרנד הזה זה מגיע ממש מעט זמן אחרי חזרתה ללגיטמיות חברתית של טיפוס אישה דומה. הטיקטוק היה מלא פתאום בנשים שחוזרות ל"תפקיד המסורתי" של האישה (טרד-ווייף), ומבטאת את עצמה בטיפול בבעלה וילדיה, וכמובם גם מצטלמת מבשלת כל יום בזמן שהיא נראית במיטבה המוחלט, עם עקבים, איפור שיער וחסויות. יש לי תחושה שמנסים לדחוף לנו בחזרה את האישה שמתחתנת עם מי שיכול להועיל לה כלכלית וחברתית, כזה שהיא תוכל לנכס לעצמה את זהותו, כי לה אין אחת, וגם אם כן - היא לא חשובה. בתמורה מתקיימת לצידו כמשרתת לעת מצוא בתוך הבית, ותכשיט/סמל סטטוס מחוצה לו.

נו, מה אתם אמיתיים? על מי נראה לכם שאתם עובדים? עלינו עליכם כבר כשהמצאתם את י'חסים פתוחים' ואז הפלתם עלינו את 'פוליאמוריה'. את הראשון כי נמאס לכם לשכב עם אותה אישה שנים, והשני כי נמאס לכם לשכב איתה, אבל אתם לא רוצים להיראות סליזיים אז אתם קוראים לזה "ריבוי אהבות", כאילו אצן אנשים מפותחים.

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

די, תניחו לנו. די עם ההמצאות. לפחות השניים האלה היו יחסית חדשים - היפרגמיה לא רק שהיה לנו כבר, אלא שהשם הקודם הרבה יותר חביב - 'גולד דיגרית' שאמנם הוא קצת מאשים, אבל לפחות אומר את האמת, ו'טרופי ווייף', שאיכשהו יש לו צלצול משועשע, שרומז שכל הנוגעים בדבר יודעים בדיוק מה הדיל הזה אומר, והם בסדר עם זה.

אז לא להמציא, חמודים! לא לדחוף לנו לגרון מושגים שלא קיימים איפה שלא צריך. המדע לא גילה צורת משיכה חדשה לכסף ומעמד - זו פשוט העדפה של אנשים מסוימים, ואנחנו לא הולכים להוסיף אותה ללהט"ב ולהפוך אותה ללהטב"ה. שלא יתחילו עכשיו אנשים "להזדהות כהיפרגמים" בשביל לקבל פטור משיעורי ספורט כי היפרגמים יכולים להיות משני המינים או מאף מין וכל הג'נדרים, ולכן גם מגיע להם שירותים נפרדים, עם דלת שעליה סימן של דולר שמרחף מעל אסלה.

זה מסריח מעוד קונספירציה של הפטריארכיה. לא בא להם טוב נשים עם אישיות, נמאס להם מהדרישות לכבוד, שוויון, ודיבור נקי. הם רוצים לחזור להטריד מינית בלי כל ההשלכות של השיימינג. מהייאוש, הם חושבים שהם יכולים למתג מחדש את המצב הקיומי 'טרופי ווייף', להרדים אותנו עם המילה המסממת 'טרנד', ולמכור לנו אותה חזרה במסווה של משהו מגניב עם שם אינטליגנטי. אל תתפתו אני מתחננת. אם תתחילו, עוד שנה באפליקציות תהיה רובריקה להיפרגמיים, ואין לנו מקום להכיל עוד קטגוריה אנושית שלא באמת קיימת. תקשיבו לביידן - דונט. פשוט דונט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully