טינאייג'רית עצובה. ShutterStock
ShutterStock

"אני מפחדת שהוא לא רוצה לדבר איתי"

שי ש.

עודכן לאחרונה: 22.7.2021 / 20:20

נערה אחת בחבורה של שלוש בנות, אבל היא מרגישה שהן חברות טובות יותר ושהיא גלגל שלישי. מה לעשות? אחת שלא יודעת: נערות מייעצות זו לזו במרחב מוגן

הרשת החברתית 4Girls מספקת לנערות בגילאים שונים מקום מפלט, מרחב מוגן, וקהילה תומכת ואוהדת ברגעים הסבוכים יותר של החיים, וגם ברגעים הפשוטים והשמחים. שי ש., בת 17 וחצי פעילה באתר כבר ארבע שנים, קיבלה שאלות אנונימיות מבנות באתר, ומייעצת להן מנסיונה האישי.

*הטקסט נערך באופן מינימלי בלבד, כדי לשמור על רוח הדברים אותנטית במלואה

אין לי חברה הכי טובה... אני בחבורה של שלוש והשתיים האחרות בסטיות אבל הן מכחישות... אני רוצה להתרחק אבל זה קשה כי אז אני אהיה לבד אבל לא בא לי להישאר. אני אוהבת אותן אבל לא טוב לי בחבורה הזאת. אני תמיד מרגישה הדחויה, ותמיד כשמישהי מספרת משהו השנייה כבר יודעת מלפני כמה ימים וזה מעצבן כי הן אומרות שהן אוהבות אותי באותה רמה כמו השנייה וזה לא נכון אני חשבתי שאני יכולה להתמודד ושזה יעבור אבל לא זה ממשיך ומיום ליום הן מתקרבות ואני מתרחקת. אני לא יודעת מה לעשות. השלישיה הזאת רעילה לי מידי.

להיות גלגל שלישי זאת אף פעם לא סיטואציה נעימה, אבל חשוב להיזהר מלמהר להשתמש במילים גדולות כמו "רעילה". בסופו של דבר הן חברות שלך ואוהבות אותך גם אם הן קרובות יותר אחת לשנייה.
את פשוט צריכה לצאת טיפה מהבועה של החבורה. אל תוותרי עליהן, נשמע שאת אוהבת אותן ורוצה להמשיך להסתובב איתן אבל, תסתובבי בקרבת אנשים אחרים שאת מכירה מכל מני מסגרות. העובדה שאת חלק מ"החבורה" שלהן לא מונעת ממך להכיר עוד חברים וליצור קשרים נוספים, חזקים יותר ופחות. ותהיי בטוחה שברגע שיהיו לך עוד חברות לא תרגישי דחויה כשאת איתן, ואם כן אז תתרחקי אבל לא תישארי לבד, יהיו לך חברות אחרות.

חשוב לי גם להדגיש, את לא צריכה את "החברה הכי טובה", זה לגמרי בסדר עם יהיו לך כמה חברות קרובות שאין אחת שיותר קרובה מהשנייה. אני מבינה שזה משהו שאת רוצה והוא יכול לקרות, רק אל תתבאסי אם לא, ואל תכריחי את עצמך למצוא אחת כזאת. אין חוק שאומר שכולן צריכות להיות מחולקות לזוגות של חברות הכי טובות.
בהצלחה!

הייתי ביום פתוח בבית הספר התיכון שאליו אני רוצה ללכת, ופגשתי שם כמה ילדים שאני מכירה. אחרי שנפגשנו, התחלתי להתכתב שם עם אחד הילדים. אנחנו מתכתבים די הרבה, אבל אני מרגישה שאני פותחת את כל השיחות. זה לא שהוא לא מדבר איתי, ברגע שמישהו פותח שיחה אנחנו מדברים יותר משעה. אבל הוא פשוט לא מתחיל שיחה, ואני מפחדת שאולי הוא לא רוצה כל כך לדבר איתי. לא נעים לי לשאול אותו, כי למרות שאני מכירה אותו כבר כמה שנים, לא ממש היינו בקשר לפני...
מה לעשות?

תודה, אלמונית בת 14

אני מבינה לגמרי את התסכול שלך! בסיטואציה כזאת באמת עולות שאלות ופחדים אבל לא צריך למהר למסקנות. יש שתי אופציות למה מישהו לא פותח שיחות: אחת, כבר אמרת. אדם שאין לא עניין בליצור איתך קשר ופשוט זורם איתך כי לא נעים לו. מצד שני, את אומרת שכשאתם מדברים אז אתם מדברים הרבה הוא לא יבש או מתחמק ולכן אני הייתי מהמרת על האופציה השנייה: הוא פשוט לא בן אדם שפותח שיחות. זה יכול לקרות ממיליון סיבות. אנשים שכחנים שפשוט לא שמים לב ולא זוכרים שאת קיימת עד שאת כותבת (זה נשמע מוזר אני יודעת ואפילו טיפה מגעיל אבל אין בזה שום כוונה כזאת יש אנשים שהם פשוט מרחפים טיפה). זה יכול לבוא מביישנות או פחד לשלוח ראשון הודעה, זה יכול להיות מעומס בלימודים עוד'

הייתי ממליצה לך קודם כל להירגע ולראות טיפה איך הוא עונה כשאתם כן מדברים, כמה הוא מתעניין בך ובשיחה. אם הוא לגמרי איתך הייתי מבליגה על זה ופשוט מבינה שזה הבן אדם. אבל אם לא ויש לך עדיין חששות, תעלי את זה. לא צריך בקטע כועס אבל להגיד. לא לדבר על מה שהוא עושה לא בסדר אלא על מה את מרגישה. "תקשיב אני זאת שתמיד פותחת את השיחה וזה נורא מתסכל אותי. זה גורם לי להרגיש כאילו אתה לא מעוניין באמת לדבר איתי" זה ממש בסדר לשקף את הרגשות שלך בכל סיטואציה בחיים ואפילו חשוב מאוד! כל עוד זה נעשה באופן מכובד.
בהצלחה
שי

עוד בוואלה!

לא רק שימי ובן-אל: המשפחות המסוכסכות שצריכות סולחה

לכתבה המלאה

שי ש. shai.stn היא יועצת ברשת החברתית לנערות 4Girls, המקום לשתף בו הכל ולהישאר אנונימית

קצת על שי ש.
אני שי, בת 17 וחצי, עולה ליב' ופעילה באתר פורגירלס כבר ארבע שנים. אני רוקדת מגיל צעיר מאוד ומלמדת ריקוד כבר כמה שנים, כותבת מאז שאני זוכרת את עצמי, עוסקת הרבה במוסיקה בשנים האחרונות, במגמת תיאטרון ומתכוונת לביים שנה הבאה (מחזיקה אצבעות!). אני אוהבת מחזות זמר מצד אחד ומוסיקה אלטרנטיבית מהצד השני ככה שהאישיות שלי די מגוונת.

אבל למרות שאני יחסית צעירה יצא לי לעבור הרבה בחיים, אם זה מעבר לחו"ל, למידת שפות חדשות, קשיים עם חרדות ודיכאון, מערכות יחסים לא בריאות, יציאה מהארון, נידוי חברתי ועוד. אני באמת מרגישה שחוויתי מספיק בשביל שאוכל לנסות לייעץ לכן עם הבעיות שלכן ולספק מעט מהידע שצברתי."

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully