הישרדות 2021, אלה אייבינדר. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

ההדחה של בוזגלו היא הדבר הכי טוב שיכל לקרות לאלה

24.10.2021 / 12:14

אם יש קונצנזוס אחד בקשר להישרדות 2021, זו האהבה של כולם לדמותה של אלה אייבינדר, לשעבר המירוץ למיליון ואלה מ"אלה ווובה". היא מצחיקה, היא חדה, אבל היא קצת קלישאה - וההדחה של אוהד עשויה לתת לה בדיוק את הטוויסט שהיא צריכה

הישרדות/צילום: רשת 13

"אני הבאה בתור!" זעקה אלה אחרי ההדחה של אוהד "אני מכבד נשים" בוזגלו. אני מבינה למה היא חושבת ככה - מהרגע הראשון היא הודיעה שתכננה לרכב לעבר הגמר בעזרת רומן לוהט. אבל מסתבר שלמרות שהיא מנסה להציג את עצמה כאישה קלילה ומטופשת, אלה חדה יותר ממה שכולם חושבים. כבר במועצת השבט הודתה שהיא מבינה שהימרה על הפוני הלא נכון למרות קבלות ה"אח של אסי", ועכשיו, כשנשארה לבדה היא לא רואה דרך להגיע לגמר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל היא טועה. ההדחה של אוהד היא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לה, ושדווקא מה שהיא מתייחסת אליו כאל חסרון עשוי להיות מה שיצעיד אותה לעבד האיחוד - אלה עדיין לא קולטת שהחיים שלה הפכו להוכחה שציטוטים גנריים באינסטגרם הם האמת הגבוהה ביותר ביקום: "הקשיים הכי גדולים הם אלו שבסופו של דבר יובילו אותנו לעבר ההצלחות הכי מפתיעות". וכמה אני נהנית כשהקלישאות השמנות של ההתפתחות האישית מתאימות בול למציאות (ולריאליטי), כי אמנם אלה חווה קשיים, אבל בניגוד לאיזה גבר רנדומלי, הם אשכרה יכולים להוציא ממנה את הכוח האמיתי שיש בה, ואולי אפילו היא עדיין לא מכירה.

הבדידות
אמנם היא מרגישה לבד וחושבת שבלי אוהד היא תלך הביתה, אבל יש לי תחושה שדווקא ההיפך יקרה. למרות שהיא רגילה לחשוב שהיא חייבת גבר, הגיע הזמן שלה להתנסות בחוויה הפוכה, ולקלוט שהיא בעצם מספיקה לעצמה גם לבד. נכון להיום מדובר באחת הנשים הכי מעניינות על המסך. היא דמות מושלמת לריאליטי - מצחיקה ונטולת פילטרים אבל לא גורמת לנו לעשות מיוט כשהיא מדברת, כמו שקורה עם רוב השורדים. די בטוח שאם היא הייתה צמודה לאוהד עונה שלמה הוא היה מטיל עליה את צילו ומצמצם אותה לאישה קטנה ומשעשעת, וכנראה גם נפטר ממנה ברגע שהפכה למיותרת עבור מטרותיו. מצד שני, עכשיו כשהיא צריכה באמת להתמודד, לחשוב בשביל עצמה ולהיות נוכחת כל כולה, יש סיכוי גדול בהרבה שהיא תהפוך לחברה משמעותית בשבט בלי להוות איום גדול מדי, ויותר חשוב - דמות שאי אפשר לוותר עליה בריאליטי הבא.

הדירוג
הדמעות שלה כשגילתה שדורגה אחרונה אמרו הכל. זו הפעם הראשונה שלא ראינו אותה עוטפת את העצבים בהומור, כי העלבון כל כך צרב שהיא לא הייתה מסוגלת לתבל אותו בבדיחה באותו הרגע. לקח לה בערך חצי דקה להתאפס ולחזור לפוקר פייס המחויך, אבל באותו הרגע היא גם הבינה שהיא לא מצטיירת כמו שהיא רוצה ואמורה - למזלה הדירוג הגיע מוקדם כמה ימים לפני משימת החסינות והרבה זמן לפני מועצת השבט, וסביר להניח שהיא הפנימה את משמעות הדירוג, ואחרי שהעלבון יתפייד, היא תסיק מסקנות ותחשב מסלול מחדש, ובפעם הבאה תגיע בדירוג למקום ריאלי יותר.

הפציעה
זוכרים שהיא נפצעה בכדורגל ואוהד היה צריך להרים אותה ממקום למקום? אז מסתבר שאלה ממש נפצעה, מה שמקשה עליה לתפקד במשימות. נכון, עד עכשיו היא אמנם נתנה מעצמה במשימות, שזה יותר ממה שאפשר להגיד על כל שורד אחר שם שחוטף כווית שמש או מתיחה בשריר, אבל היא כן הייתה רגועה מדי, וסמכה על אוהד שיוודא שהכל יהיה בסדר. עכשיו היא תיאלץ להתעורר, וזה יכול ללכת לשני כיוונים - או שהיא תראה לכולם מאיזה חומר קשוח היא עשויה ותתחיל לנצח ולהתאמץ למרות הפציעה, או שהיא פשוט תתחיל להתלונן יותר כדי שיבינו שהיא ממש סובלת ויעזבו אותה בשקט. שזו אולי לא הדרך הטובה ביותר, אבל אף אחד שם לא ממש פועל בדרך הטובה ביותר - לפחות כשאלה עושה את זה, זה מצחיק.

הגזענות
העונה הנוכחית סובבת כולה סביב מוצאים וגזענות, ולמרות שיש שם יותר רוסים מאשר בארוחה משפחתית אצלי בבית - אלה היא עדיין הרוסיה ביותר. זה לא רק המבטא, אלא כל ההתנהלות שלה. השיח הפתוח על החשיבות של המראה שלה ועל הרצון שלה לשאוב שומן כדי להזריק אתו לתחת, ההיצמדות לגברים, ועוד אינספור התנהגויות שהופכות אותה לסטראוטיפ מהלך, מביאות אותה למצבים בהם היא נתקלת בגזענות אמיתית ומכוערת. החל מג'קי שברגע הראשון מודיעה לה שהיא רוצה לקרוא לה וובה, שאם תשאלו אותי - זו התנהגות פשוט מזעזעת (מה הסיכוי שיעל מהמירוץ למיליון היתה מגיעה לשם, וג'קי היתה מחליטה לקרוא לה יוסיאל?), ועד לגדי, שמודיע לה שמבחינתו היא לא אוקראינית אלא רוסיה רק כי "זה תירוץ שלכם" וכי "זה נשמע כמו אותו מבטא". לצורך השוואה, זה בערך כמו להגיד לאזרח לבנוני שהוא יהודי ישראלי, כי הוא אוהב חומוס ומשתמש במילים כמו "וואלה" או "סבבה". מעליב, מטומטם, חסר רגישות ופשוט לא לעניין. אבל אלה מתמודדת. בהומור ובצחוק, בלי להתלהם, עם ביטחון של מישהי שכבר עברה דבר או שניים ולא מרגישה צורך להשתולל רק כי יש סביבה מלא אנשים מטופשים. הקוליות הזאת מרעננת, בטח בהשוואה לתגובות ההיסטריות שהתרגלנו לקבל משורדים אחרים במצבים כאלה, ובעקר היא כוח שיכול לקחת אותה רחוק במשחק כן, למרות שהיא לא "למדה הישרדות".

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully