מיס יוניברס הודו. רויטרס
רויטרס

ארץ נהדרת? שערוריית תיכון בליך היא סאטירה משובחת

22.12.2021 / 18:28

פחות משבועיים אחרי מיס יוניברס, תחרות היופי הגדולה בעולם, מסתבר ששמיניסטים מבליך רמת גן מנהלים תחרות יופי משל עצמם, ותשובתם לטענות הקשות שהופנו כלפיהם היא "זאת מסורת". מזכיר לכן משהו?

יכול להיות שזו תחילתה של דמנציה, אבל לאחרונה קשה להבדיל בין מהדורת החדשות לבין עוד פרק של ארץ נהדרת, כי המציאות שאנחנו חיים בה כל כך מטופשת. אני יודעת שמה שקורה בעולם נורא עצוב, אבל לפעמים זה כל כך עצוב שזה כבר מצחיק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

והפעם - שערוריית השמיניסטים בתיכון בליך ש"העזו" בחוצפתם שלא תיאמן, לקיים דירוג של חמשושיות ביומן הראשון בבית הספר, לפי מראה חיצוני. איזה רעיון חולני. חייבים להעיף אותם מהר מבית הספר. למי שלא ראה את המערכון, זה עובד ככה: יושבים הבנים מאחורי שולחנות כשמחברות בידיהם, ורושמים ציונים למראה החיצוני של כל נערה שנכנסת לבית הספר לפי טעמם האישי. מה הקריטריונים? לא יודעת, אולי משקל, אולי לבוש, אולי מידת חזייה, אולי צבע שיער. אולי סופרים להן עוקבים באינסטוש - זה לא משנה.

האירוע הזה סוקר במהדורות החדשות כאילו מדובר בפשע נגד האנושות. בית הספר גינה והתנצל, בוגרת התיכון שלקחה חלק ביוזמה וההפקה של הסרטון רואיינה, ואמרה, ובצדק, שזה מחפיץ, שזה לא בסדר, ושצריך לאסור את התופעה, שנחשבת בשלב זה כבר "מסורת" בבית הספר.

צודקות הבנות. זה באמת משפיל כשמישהו מצמיד לך ציון בהתבסס על נתונים חיצוניים בלבד. מעצבן שיושבים שופטים בשורה ובוחנים אותך מכף רגל ועד ראש בעוד את מתהלכת לפניהם, מחכה שיכתירו אותך כהכי יפה בבית הספר, או איפשהו, לא חשוב שמות. את מושפלת, ועדיין זה גם קצת מחמיא לך שקיבלת ציון גבוה יותר מחברתך הפחות חטובה, שהג'ינס יושב עליה לא משהו.

זה נורא ואיום, באמת. תארו לכן שהיינו לוקחים את שיטת הדירוג הזאת, מרחיבים אותה, מנסחים קריטריונים דומים, ומשתפים בה מדינות שלמות בכל העולם? סתם זורקת רעיון - נגידו שהיינו לוקחים מכל מדינה את הבחורה שקיבלה את הדירוג הכי גבוה, אוספים אותן כמו עדר בקר אותן באיזה מקום, מלבישים אותן בשמלות ערב, ובגדי ים, ונותנים להן להפגין את כישוריהן הייחודיים - סתם, למשל, אם את יודעת לחקות יללה של חתול, זה אחלה. ונגיד שאז היינו מכתירים מבין כולן את זו שנתוניה החיצוניים קיבלו את הציון הגבוה ביותר, והיינו עושים את זה אחת לשנה. רעיון מדהים. ואם יבואו אלינו בטענות על החפצה נקרא לזה "מסורת".

עוד בוואלה!

טו מאץ' אינפורמיישן: הפרידה הפומבית של טהוניה רובל

לכתבה המלאה
מיס יוניברס. גיא יחיאלי,
לדרג נשים לפי מראה חיצוני? מעניין מאיפה הם הביאו את הרעיון הנורא הזה/גיא יחיאלי

תודו שזה קצת מגוחך, ששתי שניות אחרי שהסתיימה כאן תחרות מיס יוניברס, קורה דבר כזה בתיכון וכולם מזדעקים כאילו השמיניסטים האלה הביאו את ההתנהגות והחשיבה האלה משום מקום. מה אתם באים אליהם בטענות בכלל? כאילו אתם - האנשים שמנהלים את העולם שלהם, ההורים שלהם, המורים, מנהיגי המדינות - לא לוקחים חלק בדיוק באותו דירוג, בקנה מידה עצום ועבור המון המון כסף?

איזו חוצפה יש לנו לגנות אותם כשאנחנו אלה שנתנו להם את הרעיון לדרג נשים לפי מראה חיצוני והפכנו את זה ללגיטימי? מנהלי התחרויות יכולים לחזור כמה שהם רוצים על המנטרה הלא משכנעת שבה הם טוענים שהנשים בתחרויות לא נמדדות רק לפי מראה חיצוני, אלא גם לפי ה"איכות" שלהן.

קודם כל, מי אתם שתקבעו מי מהן איכותית יותר מחברתה, ודבר שני - הצחקתם אותי (שוב). לא ידעתי שאיכות של בני אדם נמדדת כשהם צועדים בעקבים וביקיני הלוך ושוב, ושצורת העמידה שלך בשמלת ערב (קצת על הצד, רגל חטובה אחת מציצה מהשליץ) זה מבחן אינטליגנציה.

סלחו לי, אבל אם אנחנו עושים את זה, מצלמים את זה, מסקרים את זה ומעודדים את זה, אין לנו אפילו טיפה של זכות לבוא בטענות לשמיניסטים של תיכון בליך ברמת גן. אם זה כל כך לא תקין, צריך לאסור את התחרויות האלה מלהתקיים, בכל העולם, ואם זו "מסורת" שאנחנו רוצים להמשיך להרויח עליה מיליונים, אז גם הבנים של י"ב יכולים לקיים כזו תחרות. סורי, אנחנו לא בעמדה מוסרית שמאפשרת את זה. הפעולה היחידה שהעמדה המוסרית שלנו כן מאפשרת היא הצטרפות לחגיגה. תכל'ס, אפשר להפוך את הדירוג לרשמי בכל בתי הספר, ועם קצת מאמץ יש מצב שנוכל לעשות את זה אפילו כלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully