טהוניה רובל. צילום מסך, קשת, אתר רשמי
אתר רשמי/צילום מסך, קשת

טו מאץ' אינפורמיישן: הפרידה הפומבית של טהוניה רובל

19.12.2021 / 18:34

וודאי נתקלתן לאחרונה בטהוניה רובל מדברת על חייה כגרושה טרייה שמנסה לשקם את חייה, במוסף זה או אחר. אחרי הראיון האחרון החליט האקס שלה להגיב ופרסם סרטון שהצהיב את הסיפור עוד יותר. ג'ני דנסון שואלת איך נפרדים בעולם כל כך פומבי, ומה אולי עדיף שישמרו לעצמם

נס החנוכה של טהוניה רובל/אבי כהן

הריב החדש בביצה הוא ללא ספק אחד המלוכלכים והקשים שנתקלנו בהם בשנים האחרונות. מצד אחד הדוגמנית והמגישה טהוניה רובל ומצד שני יניב בן משה, הגרוש הטרי ואבי בתה - בריב שהופך לצהוב ומזעזע מרגע לרגע.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה התחיל בגירושים, אחריהם טהוניה התראיינה לגורמי תקשורת וסיפרה שהייתה קורבן שחיה במערכת יחסים אלימה שכללה קנאה ואובססיה, שהביאו אותה לחשוש לביטחונה. הסיפור של טהוניה, לצערנו ולצערה, הוא אותו סיפור שאנחנו נתקלים בו לא פעם - גבר מחבק ועוטף שגורם לך להרגיש כמו נסיכה, ולפני שאת מספיקה להבין מה קורה - החיבוק הופך לאחיזה חונקת, והארמון המוזהב לכלוב.

חשוב להציף את הסיפורים האלו, ולו רק כדי לתמוך באותן נשים שעדיין נמצאות באותן סיטואציות, לפעמים מבלי להבין בכלל מה הן עוברות. כשאת נמצאת במערכת יחסים אלימה, אובססיבית וקנאית, לפעמים את לא תופסת את חומרת המצב עד שאת לא יוצאת החוצה ומסתכלת על העבר שלך באימה. כשאת בפנים, את מרגישה יותר את האשמה כי "עצבנת אותו" ומתנהלת בתוך שדה מוקשים - כזה שצריך להסתיר מהילדים, ולצמצם את הנזקים שלו כלפי חוץ כדי לשמור על עצמך ועל הזוגיות שלך.

האם טהוניה באמת עושה את ההחלטה הנכונה כשהיא מביאה את הקרביים החולים של מערכת היחסים שלה למוספי סוף השבוע? הרי היא בעצמה אומרת שהיא מתמודדת עם אדם שמבחינתו פגיעה ב'כבוד' שלו היא גבול שאסור לעבור, ואכן, כשחצתה אותו הוא יצא למלחמה, והפעם לא בתוך כתלי בית משפט לענייני משפחה שמתנהל בדלתיים סגורות (סעיף 68 (ה) לחוק בתי המשפט קובע כי ענייני משפחה (...) יידונו בדלתיים סגורות, אלא אם כן הורה בית המשפט לדון בעניין, כולו או מקצתו, בפומבי), אלא בעיתונות, ברשתות החברתיות ובאופן כללי בכל מקום שמוכן לפרסם את הצד שלו.

וכך טהוניה נמצאת במרכזה של פרשה בה הגרוש שלה מעלה סרטונים משפילים של ריבים של השניים וכותב ברשתות החברתיות "ככה זה כשאת בלי כישרון, את חיה מכותרות עלובות", "אני מרחם על עצמי שיש לי ילדה איתך" ומאיים ש"כל המדינה תדע את הפרצוף האמיתי שלך".

בן משה מאיים ומבצע. כספתח, הוא פרסם סרטון של ריב שנראה שצילם ללא ידיעתה בו טהוניה מאיימת שתפנה למשטרה, והוא מנסה לצאת הצד הרגוע, כשכל מה שהוא עושה זה לחמם אותה עוד יותר. הסרטון הזה לא רק מוציא את בן משה רע, אלא שטהוניה יוצאת הרבה יותר טוב ממה שהוא תכנן. היא נראית בדיוק כמו שסיפרה שהייתה -פגועה, כועסת ומפוחדת, בדיוק כמו כל אחת מאיתנו שעלולה לעשות פניה לא נכונה בדרך לרצון להקים משפחה.

כשהוא מאיים לחשוף את "הפרצוף האמיתי" שלה, הוא כנראה לא משקר - במערכות יחסים שעולות על שרטון תמיד יוצאים צדדים מכוערים של הנוגעים בדבר, יודע כל מי שרב אי פעם. יכול להיות שבאמת יש לו צילומים שבהם היא נראית איומה. אבל העניין הוא שבמקום טהוניה יכולה להיות כל אחת אחרת. הרי אנחנו לא באמת יכולים לחיות לצד אדם אחר ולא לחשוף את הצדדים המכוערים שלנו, את הנקודות הרגישות ביותר ואת מה שהכי כואב לנו - וכשהידע הזה מגיע לידיים הלא נכונות - הוא לחלוטין יכול לשמש כתחמושת. מצד שני, אם לא נחשוף את הרע והכואב, לא נוכל לייצר אינטימיות אמיתית ופתוחה שעליה נבנות מערכות יחסים עמוקות.

וכאן הקאץ' - מרוב ניסיון להגן על עצמם על ידי שליטה בנרטיב, שניהם יוצאים רע במלחמה הזו. הוא יוצא הגרוש המרושע שרוצה לפגוע בה, והיא יוצאת סלב שמנסה לזכות באהדת הקהל. שניהם פועלים מתוך הכאב והסבל של פירוק משפחה בזמן שהם חושבים שלדרוס אחד את השניה מול צופים משולהבים יגרום להם לנצח, כשבעצם התוצאה היא בסך הכל בידור הרסני ומציצני עבור אנשים שלא מכירים את שניהם, וחבל. לדעתי, העובדה שהשניים האלו מחליפים מהלומות בציבור לא תוציא אף אחד מהם מנצח, בעיקר כי מעורבת כאן גם ילדה קטנה שתגדל ותקרא את כל מה שקרה בין אמא לאבא.

כשחושבים על זה, זו כנראה הסיבה לכך שדיוני גירושין מתקיימים בדלתיים סגורות ולא חשופים לציבור - מתוך ההנחה שנבירה במערכות יחסים של בני אדם תביא לחשיפה של פרטים אינטימיים שלא צריכים להיות חשופים לאף אחד פרט לאנשים הרלוונטיים לאירוע. זה קצת מוזר לשמור דברים לעצמך בעולם שבו הנורמה היא לחיות כל משבר בצורה פומבית - לשתף את העוקבים בהכל, החל מצלוליט וחצ'קונים, המשך בהפרעות אכילה ותהליכי הפרייה, וכלה בפרידות מתוקשרות וגירושים קשים. זו הבעיה בעולם שבו הסיפור שלנו הוא המוצר שעל פיו אנחנו נשפטים. כמו שאנחנו מודיעים לעולם על דברים טובים כמו הריון בפוסט בפייסבוק, עושים אירוע "חשיפת מין העובר" בלייב באינסטגרם, ומתעדים הצעות נישואים פוטוגניות מכמה זוויות - שיהיה לנכדים. הגבול בין הפרטי לציבורי כבר לא באמת ברור, וההבדלים בין הסיפור האישי הכואב שלך שעדיף שתעבדי עם איש מקצוע, לבין "השראה" - הולכים ומיטשטשים.

אבל מה כן אפשר לעשות? האם לא נאפשר לאף אדם להתקרב אלינו מהפחד שיום אחד ניגרר למשהו מכוער והמחשבות או הפעולות החשופות ביותר שלנו ישמשו כתחמושת? האם על טהוניה לשתוק ולא לספר את מה שעברה, כשעצם החשיפה יכולה להציל נשים אחרות שלא מבינות את המצב הבעייתי שלהן או מפחדות לעזוב? ומה אמור היה לעשות הגרוש שלה, כשאשתו לשעבר חושפת אותו כאלים ואגרסיבי בפני מאות אלפי עיניים בוחנות? נכון שאידאלית אחד מהם צריך לקחת אוויר ולהיות "הבוגר", אבל מדובר בבני אדם, ובני אדם, בעיקר כאלו שעשו במשך שנים ארוכות את "מה שצריך" והבינו שזה לא עובד בשבילם - פועלים מהרגש, ורגש הוא אף פעם לא הגיוני או "נכון".

התקווה היחידה במקרה הזה היא שהשניים האלו יבינו כמה שיותר מהר שצריך לפתור את הסכסוך הזה בכמה שפחות נזק כדי לעבור הלאה, ושכל פגיעה פוערת פצע בשני הצדדים באותה המידה. ובעיקר הם צריכים להבין שבסוף, זה לא משנה שהם מתגרשים -מעצם העובדה שיש להם ילדה ביחד, הם יישארו תמיד צוות, ואם ירצו או לא - תמיד תהיה להם מטרה אחת משותפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully