ליהיא גרינר. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

עפה על עצמה קרוב מדי לשמש: הנפילה של ליהיא גרינר

מיה אגסי

27.12.2021 / 9:22

כל כל הרבה שערוריות היו בכיכובה, שכבר קשה להבדיל ביניהן. בשביל זה אנחנו פה - מיה אגסי סוקרת את הפאדיחות הגדולות של ליהיא גרינר, ומסיימת בנבואה שחורה. מייאו

טוב, זה קרה. זה באמת קרה. בפעם הראשונה מאז הפציעה לחיינו אי שם בעונה השלישית של האח הגדול, ליהיא "פה גדול" גרינר, התקפלה עם הזנב בין הרגליים. ולהתקפל ככה שבוע לפני 2022, אומר רק דבר אחד: מדובר במשבר דיגיטלי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אם אתם לא מעודכנים במיני סערה האחרונה, שעושה אפילו יותר רוח מ"כרמל", הנה אמ;לק זריז: גרינר העלתה לאינסטגרם תמונה שלה כשהיא לבושה באחד המחטבים מהמותג שלה. ברוח הקריסמס, שהוא כידוע חג חשוב מאוד ביהדות ולבטח מקדם מכירות מעולה, התמונה עלתה עם רקע פוטושופ שכלל עץ אשוח וקישוטי חג מסורתיים. הבעיה הייתה שהפוטושופ לא עצר שם. ליהיא עצמה נראתה כאילו התמונה עברה ריטוש רצחני וזה כמובן לא חמק מעיני הטוקבקיסטים, שהפליאו בתגובותיהם. בתגובה, גרינר עשתה משהו שמאוד לא מאפיין אותה. נחשו מה. פצחה במסע התנצלויות והצטדקויות? פרסמה תמונה נוספת? האם הפיצה סרטון שבו היא מקללת את שונאיה? לא, לא, ולא. היא עשתה את הדבר הכי לא צפוי: היא הסירה את התמונה מהאינסטגרם.

רוסלנה רודינה ליהיא גרינר. אור גפן, רפי דלויה
ליהיא גרינר נגד רוסלנה רודינה/רפי דלויה, אור גפן

לכאורה, מדובר בפרט שולי. הרי מיליוני תמונות עולות בכל יום לרשתות החברתיות וסלבס ידועים בכך שהם מנהלים ריבים שלמים אונליין, רק על-ידי הסרת והוספת עוקב, שהוא ככל הנראה המדד הטוב ביותר לטיב מערכת היחסים בין בני אנוש בימינו. אבל כשמתעמקים בפעולה הקטנה הזו, אי אפשר שלא להבין שמדובר בדגל לבן מבחינת גרינר - אחרי שנים של שערוריות כאלו ואחרות שהחלו בין הסדינים בבית האח הגדול והמשיכו עד לאותה תמונה פסאודו חגיגית במחטב, גרינר הובסה על-ידי דעת הקהל והפעם, נקבע בצער שבצדק.

כדי להמחיש את זה, נעשה רגע טיול קצר לנבכי המיתולוגיה היוונית, שם בחור בשם איקרוס ניסה לברוח עם אבא שלו ממגדל גבוה/מבוך (תלוי בגרסה) וכדי לעשות את זה הם בנו לעצמם כנפיים שהורכבו מנוצות שחוברו עם חוטים ושעווה. טרם ההמראה, הזהיר אותו אבא של איקרוס שלא יעוף קרוב מדי לשמש כי היא תמיס את השעווה של הכנפיים. איקרוס הנהן בראשו ועשה מה שכל נער מתבגר היה עושה - ההיפך ממה שאבוש אמר. מפה לשם, השמש חיממה, הכנפיים הלכו טוטאל לוס ואיקרוס צנח אל מותו בין גלי הים.

גם ליהיא גרינר עפה על עצמה קצת קרוב מדי לשמש. מדמות שנויה במחלוקת אך חביבה סך הכול (אם מוציאים מהמשוואה את העובדה שמה שפרסם אותה היה בגידה בבן זוגה עם עתי שולברג בשידור חי) היא גיבשה פרסונה של פרובוקטורית שכל פעם שהיא משחררת אמירה כזו או אחרת לאוויר העולם, היא משדרגת את דרגת הרעש שהיא מייצרת. יותר מהכל, גרינר מפגינה כבר שנים צורך תמידי ומעט מבאיש ממאמץ יתר, להישאר בתודעת הקהל בכל מחיר. ללא בסיס אמיתי בצורת טייטל, כמו שחקנית, דוגמגישה או אפילו ללא הכינוי לאנשים יפים עם טיפה כריזמה: "טאלנט".

עוד בוואלה!

פמיניזם, זה לא: הבחירה של רותם סלע קשורה בעיקר לכסף

לכתבה המלאה
ליהיא גרינר, אורטל עמר. ניר פקין
ליהיא גרינר נגד אורטל עמר/ניר פקין

במהלך השנים האחרונה הפיקה גרינר אמירות שנויות במחלוקת על משקל גוף, הצליחה להסתכסך עם שתי סלביות גדולות ממנה: רוסלנה רודינה - האקסית של אייל גולן, ואורטל עמר - האקסית של בן-אל תבורי, שאומנם הבחירה שלהן בגברים היא לא מהמוצלחות שראינו, אבל בכל זאת הן בעלות הילת "מאמי לאומית" מסוימת, שלא מומלץ להתעסק בה.

היא הצליחה אפילו להעליב שוטר כשהיא נוהגת עם טלפון נייד ביד ונקנסה על-ידו ב-1000 שקלים. בתגובה, מיהרה להעלות סרטון לאינסטגרם, בו לא חסכה ביקורת על השוטר, אמא שלו, המוצא שלו ומדינת ישראל: "למה שוטרים במדינה הזאת דפוקים? למה? מאיפה הם מקבלים את ההכשרה שלהם? למה משעמם להם?... מה? יש לי מערכת באוטו, הייתי בטלפון עם הספיקר, נכון? כן. זה פשוט, אני בפקק, באמפר לבאמפר, והמניאק מאחוריי רושם לי דו"ח כי משעמם לו.... בן זונה, תראה, אנשים עוצרים, רואים אותי מקבלת דו"ח, זה פשוט לא ייאמן. אתה יכול לרשום יותר מהר? אתה איטי רצח. אלוהים. יש לאנשים חיים, לא כמוך. ס'אמכ, אני גם בפקק וגם הוא לא יודע לכתוב".

מרנין, נכון? גרינר הסירה את הסרטון אבל השוטר תבע אותה, וניצח - בסוף היא שילמה במקום רק אלף שקל, גם 25,000 + הוצאות משפט.

ליהיא גרינר אחרי האסון בהר מירון/אינסטגרם

הייתם חושבים שתביעה כזו תשתיק אותה לכמה שנים טובות, אבל לא. מיד לאחר אסון מירון המזוויע, שהתרחש באפריל 2021, גבה את חייהם של 45 גברים וילדים ופצע עוד 145 מהם, להזכירכם, האסון האזרחי הגדול והטרגי ביותר בהיסטוריה של המדינה, לליהיא גרינר היה מה להגיד. באינסטגרם: "חיות, נגמר העולם? אני לא מבינה את זה. תשמרו על עצמכם. אני מבינה שיש פה סגולות וכל מיני דברים אבל אפשר ללכת לרבי שמעון בר יוחאי ביון אחר. כולם כמו סרדינים. תראו מה קרה, מה עשיתם. רצחתם אנשים, דרכתם על אנשים. מה זה? זה פסיכי. זה חולני... שמעתי שעושים איזה אבל עולמי... על טמטום, אשכרה טמטום".

אה, ברור ולפרסם סרטון כזה שעות אחרי אסון, זה לא מטומטם בכלל. הביקורת מצד הציבור המזועזע לא איחרה להגיע. ככה זה, כשלוחצים על כפתורים יותר מדי רגישים בשם הפרסום ו-15 דקות התהילה. הפעם, הביקורות היו קשות מאי פעם. גרינר הסירה את הסרטון (כמובן) ופרסמה התנצלות גנרית, מה שלא ממש עזר. היא איבדה 12,000 עוקבים באינסטגרם תוך זמן קצר, שזה אפילו יותר חמור מהאיומים שקיבלה על חייה. גם מיטב סלבס הביצה לא חסכו בביקורת עליה ובראשם צופית גרנט ומישל טרוני שכינה אותה "תת רמה". גרינר כל כך נבהלה שהסירה לגמרי את החשבון - צעד מרחיק לכת בעידן הדיגיטלי, שמעיד שהפעם היא הבינה, אולי, שאם אין לה משהו חכם או מועיל להגיד, אז באמת - עדיף לסתום. לגרנט/טרוני אגב, היא לא סלחה על המילים הקשות והשניים קיבלו ממנה מכתב חתום על ידי עורכי דין, שמאיים בתביעה אם לא יתנצלו.

אם מביאים בחשבון את כל מה שקרה עד כה, חייבים להסיק שליהיא גרינר הובסה בהדרגה על-ידי תאוות הפרסום שלה עצמה, ואמירותיה האומללות אחרי אסון מירון היו ההאשטאג האחרון בארון - חשבון האינסטגרם הזה כבר מזמן נמצא במשיכת יתר - הפעם לא נותר לגרינר קרדיט להדוף את הנושים, והורדת התמונה ממחישה את חומרת המצב. בעין בלתי מזויינת זה נראה כמו סוף הקריירה המשונה שתחזקה גרינר - אם תסתכלו טוב, תוכלו אפשר ממש לראות את שובל העשן המיתמר אחריה בעודה צונחת אל הגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully