אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock

פגישה מקרית אצל הגניקולוג גילתה לה את האמת המכוערת

עו"ד דנה תירוש אליהו

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 19:36

כשהלכה לבדיקה גניקולוגית שגרתית לא ציפתה ע' לגלות בחדר ההמתנה את כל האמת המכוערת שבעלה הסתיר ממנה. על המפגש המקרי ששינה את חייה מקצה אל קצה - לקרוא ולא להאמין

ע' (שם בדוי) עמדה בפתח הדלת של משרדנו וניסתה לפתוח את פיה ולדבר, אבל עיניה התמלאו בדמעות. רק אחרי שנרגעה ושמענו את סיפורה הבנו את רמת השוק שהייתה בו - היא לא חלמה, גם לא בסיוטים הכי שחורים שלה, שתקלע לכזה רגע מטורף בו הגורל צוחק, ואילו היא לא מפסיקה לבכות.

אחרי דקות ארוכות, כשמחתה את הדמעות, שיתפה אותנו בסיפור שלה, שהשאיר גם אותנו בהלם. ואנחנו, כעורכות דין וותיקות לדיני משפחה, כבר ראינו הכל. או לפחות כך חשבנו.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"הייתי נשואה באושר לגבר מהמם", היא מספרת. "גבר מרשים, איש משפחה מסור, ואיש עסקים מאוד מאוד מצליח. זכיתי בכל החבילה. היינו נשואים במשך כמעט שני עשורים, עם אין ספור רגעים מרגשים. חלום. הדבר היחיד שהעיב עלינו זה הקושי להיכנס להריון. יש לנו ילדה מתבגרת וכל כך רצינו ילד נוסף, אז נכנסו להליך אינטיסיבי של טיפולי הפרייה. שנים של מרורים, ציפיות שמתנפצות - אבל בסוף זה קרה. כשראיתי את שני הפסים על בדיקת ההריון, כמעט התעלפתי, גם בעלי צרח מאושר. היתה שם שמחה גדולה ותחושה ענקית של שחרור, אחרי המסע המפרך."

אישה ממתינה לבדיקה גניקולוגית. ShutterStock
בבדיקה אצל גניקולוג גילתה את האמת המכוערת/ShutterStock

היות ומדובר על מסכת טיפולים מתמשכת, ההריון של ע' הוגדר בסיכון והיא נדרשה להיות במעקב רפואי של הגניקולוג המטפל. באחד מהביקורים אצלו בזמן שהמתינה להיכנס אליו, התיישבה לידה בחורה צעירה (שבדיעבד התברר כי היא בת 34), והן החלו לדבר.

"התחלנו לקשקש על החיים, על הקושי שלי להיכנס להריון ועל הנס שקרה לי שהצלחתי. הבנו שאנחנו צפויות ללדת באותו תאריך, התחברנו, ופטפטנו במשך דקות ארוכות, ונכנסו לשיח עמוק על זוגיות ועל הגברים הישראלים. אני מצידי, שיתפתי אותה באהבה הגדולה שלי לבן זוגי וכך גם היא - אמרה לי שהיא מאוהבת עד מעל הראש במהנדס מצליח, מה שגרם לי לחייך, שהרי גם אני נשואה למהנדס. צחוק הגורל. וכך, במשך כמעט כשעה אנו משוחחות, עד שפתאום בעלי התקשר: 'הי מאמי, סיימת עם הרופא?', הוא התעניין.

'מדהים!' אמרה חברתי לספסל, שקלטה את שמו על המסך 'תראי איזה צירוף מקרים מוטרף: מה הסבירות ששתינו עם מהנדס עם אותו שם?'. האמת, גם אני השתוממתי אבל לא ייחסתי לזה יותר מידי חשיבות, אבל משהו ניקר לי בראש ולא הניח לי. התחלתי לשאול אותה שאלות לגביו - איך הוא נראה, בן כמה הוא, איפה הוא מתגורר. וכולי, ולבסוף היא הראתה לי תמונה שלו. החיוך שלי, איך אומרים, התחלף מהר מאוד בתחושת בעתה. הרגשתי שכל הדם אוזל לי מהראש וכמעט שאיבדתי את ההכרה. 'אבל זה בעלי!' צרחתי, 'אלוהים שישמור אותי, זה בעלי'. ואז ברגע אחד נפל לי האסימון: המנוול הזה הכניס את שנינו להריון. באותו זמן, כמעט על היום".

בשלב הזה בסיפור ע' שוב בוכה. לקח לה דקות ארוכות להחזיר את הנשימה, ולהמשיך לדבר "רציתי לקבור את עצמי. לא האמנתי שהגבר המקסים שאני נשואה לו בגד בי בצורה נבזית כל כך. ועוד אחרי כל מה שעברנו יחד הכניס אותה להריון, והיא צפויה ללדת בדיוק באותו היום."

עוד בוואלה!

יד ראשונה מרופאה: דברים שלא ידעתם על הילה קורח

לכתבה המלאה
עו"ד דנה תירוש. שרון לוין, אתר רשמי
"קיבלנו כל מה שביקשנו" עו"ד דנה תירוש אליהו/אתר רשמי, שרון לוין

וכך, אחרי שאספה את עצמה, ופנתה אלינו, הגשנו מייד בקשה ליישוב סכסוך בבית הדין הרבני. הוא כמובן, לא ישן מאותו הלילה בביתם המשותף. בשלב הבא, ביקשתי מהלקוחה שתיצור קשר עם המאהבת כדי לנסות ולקבל ממנה מידע. עם כל הקושי והאגו - הן חולקות גורל משותף והיא הסכימה להיפגש. המאהבת סיפרה כי התנתקה ממנו גם. הן השוו תאריכים, יומנים והודעות והתברר לשתיהן כי במשך שנתיים שהוא חי חיים כפולים של ממש.

הוא רכש להן את אותן המתנות, אפילו כתב להן את אותן ההודעות - התנהלות הזויה שהופכת את המעשה שעשה לעוד יותר אכזרי וחולני. לאחר מספר שבועות פגשנו אותו ואת עורך דינו לפגישה מו"מ. הוא היה שפוף והתקשה להסתכל למי מהנוכחים בעיניים. כשהבין כי השתיים איחדו כוחות והחליפו מידעים בעניין עבודתו והכנסתו הוא הניח את ראשו בין ידיו, כאילו הוא מתפלל שמישהו ישלוף אותו מהחדר, ואז קם והלך.

ביום למחרת קיבלנו טלפון. על הקו עורך דינו שהתקשר ליידע אותנו שנקבל ממרשו את כל מה שביקשנו. ראשית, דאגנו שלא יחזור לעולם לוילה בה הם מתגוררים, ויעביר אותה מיידית על שם אשתו לשעבר, בעוד הוא ממשיך לשלם את המשכנתא עליה. שנית, דרשנו שישלם מזונות בסכום מצטבר של כ-15 אלף שקלים שכוללים תשלומים שונים וחריגים.

מצבה של החברה קצת פחות טוב, כי לאור אופי ומשך מערכת היחסים בין השניים, מדובר על ידועים בציבור, אולם בשל החוק בישראל שאוסר על אדם נשוי להחזיק במקביל גם ידועה בציבור, בת הזוג לא צברה זכויות כספיות ואחרות, אותן היא זכאית לקבל לאחר הפרידה. מנגד, היות ומדובר על ילד משותף, הגבר חויב לשלם לה מזונות ילדים, בסכום של אלפי שקלים בודדים בחודש.

הכותבת היא עו"ד, מומחית לדיני משפחה ושותפה במשרד עוה"ד שקלרז - תירוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully