בנט, נתניהו. נועם מושקוביץ, פלאש 90
פלאש 90/נועם מושקוביץ

הכל עובר עלייך וקקה בידיך: דרושה מדריכת הורים למליאה

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 12:16

למה אנחנו מתפלאים ומזועזעים כל כך מכמה ילדות בבית הספר ששופכות אקונומיקה האחת על ראשה של השניה, כשראש ממשלה לשעבר מדבר בזלזול מופגן לראש ממשלה נוכחי? התמונות המביכות מהמליאה מוכיחות שמנהיגים אותנו חבורה של ילדים קטנים ואגואיסטים, נטולי כל שליטה עצמית

אין לי הבנה רבה מדי בפוליטיקה, אני מודה. זה בלגן, זה מלא תככים ומזימות, ומוציא מאנשים את הכי גרוע שיש בהם. ביננו אני לא רואה מניעה להתייחס למה שקורה במליאת הכנסת כמו לעוד פרק של הישרדות, כשחייבים להגיד שבמועצות שבט יש דיונים הרבה יותר אינטליגנטים, והכי חשוב - הם לא משפיעים על עתיד המדינה שאני חיה בה.

אמש צפיתי בחדשות וראיתי את המחזה הבא, שבו ראש הממשלה בנט הוזעק מן הבקתה לשבת ביציע המבודדים על ידי השבט היריב. למי שלא עקב אחרי העלילה, אני אאמלק: בתו חולה בקורונה וחשודה באומיקרון, שכידוע הוא מדבק פי המון מכל וריאנט אחר שהיה כאן עד לרמה שמתקיימים דיונים על סגרים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

האם זה מפריע לשבט היריב? לא, מה פתאום - הם רואים בזה הזדמנות. הזדמנות לעשות משהו שיועיל לנו? חלילה. הזדמנות להשפיל את ראש הממשלה, לכפות עליו לשבת בכלוב המגוחך, לבד, כשהסיבה היחידה לכך היא הרצון של ביבי, כוכב הריאליטי הכי גדול בישראל, לשחזר את החיקוי של בנט בארץ נהדרת.

שבט הקואליציה ניסה לדחות את האירוע הזה, שמחייב את נוכחותו של ראש הממשלה, אבל האופוזיציה כמובן התעקשו, כי הם יכולים, ופרשנים פוליטיים מתעסקים כרגיל בתפל, וישובים באולפנים ותוהים בקול רם וברצינות תהומית אם זו תמונה "מחמיאה" לבנט, או לא.

ראש הממשלה נפתלי בנט במליאת הכנסת, 15 בדצמבר 2021. אריה לייב אברמס, פלאש 90
בנט יושב בכלוב/פלאש 90, אריה לייב אברמס

חלק אומרים שלא, חלק אומרים שזה לא נורא, אבל עצם ההתעסקות ב"תמונה" כבר אומרת לכם את כל מה שאתם צריכים להבין על המדינה שאתם חיים בה. מדינה שבה במקום לטפל בעניינים דחופים כמו הכלה של מגיפה עולמית וקריסה כלכלית, אנחנו צופים בנפתלי בנט, ראש ממשלה, יושב בפינה בגלל שביבי, ראש ממשלה לשעבר, עושה לו דווקא.

אני לא מבינה למה אנחנו מתפלאים ומזועזעים כל כך מכמה ילדות בבית הספר ששופכות אקונומיקה האחת על ראשה של השניה, כשראש ממשלה לשעבר אומר לראש ממשלה נוכחי "תפסיק להתבכיין", ח"כ שמתעקש שיש מחנות ריכוז באוסטריה, יו"ר מפלגה שמספק פרשות פליליות כמו דמות בסופרנוס, וח"כ ששולף אקדח על מאבטח כי מתחשק לו להוכיח ששלו יותר גדול.

תכל'ס, למה שהאופוזיציה תיקח בחשבון את המציאות ותשתמש בשכל ישר במקום להתעקש ש"מבחינת משרד הבריאות אתה יכול להיות פה"? הרי אם יסתבר עוד כמה שעות שיש לבת של בנט אומיקרון, תהיה מהומת אלוהים במליאה, בנט יואשם בטיפול לקוי בקורונה, מישהו יגיד בטח שביבי עשה בכוונה ורצה להדביק את כולם, כדי שהוא יוכל להאשים את בנט, ואנחנו נמשיך להתעסק בשטויות גם במהדורה של הערב.

תסלחו לי מאד שאני אומרת את זה ככה, אבל ההנהגה שלנו מלאה באנשים שלא הייתי נותנת להם להיות בריסטה בבית הקפה האהוב עלי, לא כל שכן להחליט עבורי מה עושים בזמן מגיפה עולמית. למען האמת, קראתי ספרי מדע בדיוני פחות מופרכים ממהמציאות שאני נאלצת לחיות בה.

עוד בוואלה!

עפה על עצמה קרוב מדי לשמש: הנפילה של ליהיא גרינר

לכתבה המלאה
יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בדיון 40 חתימות, כנסת, 27 בדצמבר 2021. דני שם טוב, דוברות הכנסת
נתניהו עושה דווקא/דוברות הכנסת, דני שם טוב

מנהיגים אותנו חבורה של ילדים קטנים ואגואיסטים, נטולי שליטה עצמית ובלי ראייה רחבה של הסיטואציה. כשאני צופה בהם מתנהלים, בא לי להתקשר לעינת נתן, מדריכת ההורים, כדי שתפרש לנו למה הם מתנהגים ככה. היא בטח היתה אומרת שילדים בגיל ההתבגרות שמתנהגים ככה בבית, בסך הכל מבקשים שההורים יתנו שם לרגשות המבלבלים האלה שהם חשים, ויקלו עליהם להתמודד.

אז אני אתן לזה שם, ברשותכם. משחקים בקקי. רוב ה"מנהיגים" שלנו עדיין תקועים בשלב האנאלי. על פי פרויד, כשהילד מתחיל לשלוט על שרירי הסוגרים הוא מפיק הנאה הן מעצירת הצואה והן משחרורה. הוא גם נהנה לשחק בצואה, לגעת בה ואף לחלוק בה עם אנשים שהוא אוהב. עכשיו אמור להתחיל להתפתח חלק אישיות שמטרתו לתווך בין הדחפים ובין הסביבה- "האגו". הצורך לשלוט בסוגרים הוא למעשה התביעה הראשונה שמציב הסופר אגו בפני האיד של הילד. מי שהתפתחותו נעצרת כאן, ממשיך, ובכן, באין דרך עדינה יותר להגיד את זה - לשחק בקקי של עצמו עד סוף חייו.

השבט אמר את דברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully