אישה שותה כוס קפה. ShutterStock
ShutterStock

יש בזה "מלא" חלבון? בדקנו האם שווה לבלוע או עדיף לירוק

נוגה הראל

2.2.2022 / 11:38

את הטענה "יש בזה מלא חלבון" שמענו לא פעם ולא פעמיים. אז החלטנו לבדוק לעומק ולפסוק באופן חד משמעי כמה ויטמינים באמת יש בזרע של גבר, והאם כדאי לבלוע או שבאמת עדיף לירוק. מבחינה בריאותית, כמובן, ברור.

ספונטניות היא אבן יסוד בסקס, וחשוב מאוד לפעול מתוך החשק שלך בכל רגע נתון, ולא להיות אסירה של תכנית שכתבת מראש. ובכל זאת, אם הגעת לסיטואציה שבה הפה שלך מלא ב"מיץ הגויאבות של הטבע" מבית היוצר של הפרטנר הנדיב, כדאי שתהיה לך תכנית. לבלוע או לירוק?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

רגע האמת הגיע, ובין אם אישרת מראש או בשנייה האחרונה בעזרת אגודל למעלה והנהוני ראש נמרצים לעבר הבחור - ברכותיי! הפה שלך מלא והגבר שלך ריק.

הסקס שלך יותר מעניין משלנו? בואי לספר לנו איך עושים את זה

אלא אם את מתכננת ללכת לישון ככה (ואני כמובן לא שופטת), עומדות בפנייך שתי ברירות - לירוק או לבלוע (אומרים שהמהדרין גם מגרגרות, לי אישית לא יצא). לירוק לו מול הפנים ולהרוס את האווירה? או לעשות את הלא ייעשה ולהפוך לכינוי הגנאי הידוע 'בולעת'? לפעמים כל העסק מרגיש כמו מלכוד 22 שבו לא משנה מה את עושה, את לא מרגישה לגמרי בסדר.

דוגי. ShutterStock
סמכי עליו, הוא תזונאית מוסמכת/ShutterStock

כל הגברים בעולם הם תזונאים מוסמכים

X בולעת
כשהבנים בתיכון בו למדתי רצו להשפיל את אחת הבנות הם נהגו לכתוב על השולחנות בטוש לא מחיק: "X בולעת". כנערה צעירה לא הבנתי מה הן בולעות ולמה זה כזה עניין, וכשגיליתי ציינתי לעצמי בבירור: לעולם. לא. לבלוע. חשבתי שבבליעה אחת קטנה אעבור מהצד המואר של הנשיות לצד האפל, בו נשים הופכות מפרטנריות מכובדות למושא ללעג וזלזול. רק כשהבנתי ששום דבר שאעשה עם הפרטנרים שלי בהסכמה מלאה לא יהפוך אותי לפחות מלכה, הרשיתי לעצמי להתנסות ב"התבזויות" שונות וביניהן מה שהפך עבורי לטקס עוצמתי של אהבה - בליעת תוצריו המקודשים של בן הזוג (או תוצריו המקודשים של היזיז, אין סיבה לשמור את הטקס רק לעולם הזוגי). לא לכולם, ולא תמיד, אבל כשזה מרגיש נכון - זה וואו.

את ההרגשה של הגבר ברגע הזה אפשר אולי להשוות לתחושה הזאת שיש לך כשהפרטנר מפלס את דרכו מטה כדי לרדת לך בסוף יום ארוך, וכשאת מצייצת במבוכה "עוד לא התקלחתי..." הוא נוהם במחאה על דברייך וצולל חדור מטרה ותחושת שליחות, לוקח אותך עם כל תלאות היום וניחוחותיהם ונהנה מכל רגע. להתמסרות טוטאלית זה לגופה של זו יכולות להיות השפעות מדהימות על האינטימיות והשחרור במיטה.

עוד בוואלה!

"נשים לא רוצחות, רק הורגות": שרפה את בן זוגה וזה העונש שקיבלה

לכתבה המלאה
חטיף חלבון. ShutterStock
אולי עדיף חטיף חלבון/ShutterStock

"כדאי לך, יש בזה מלא חלבון!"
משחר ההיסטוריה הזרע הגברי הוא מקור לאינספור אגדות אורבניות, וזה תמיד הנער שלא הגיע לאף שיעור ביולוגיה כל השנה שיודע לספר באריכות על תרומתו המופלאה של הזרע לגוף האישה: הוא מלא חלבון, טוב לעור הפנים ולשיער, משפר את מצב הרוח וכמובן מרזה. אחד הנערים האלה כנראה גדל להיות חוקר, כי במחקר משנת 2002 מצאו כי נשים שנוטות לקיים יחסים עם קונדום (כלומר לא באות במגע עם זרע) נוטות יותר לדיכאון ולאובדנות מנשים שנוטות לקיים יחסים ללא קונדום. המחקר לא מצביע על סיבה ותוצאה חד משמעיות לפיהן זרע מרומם מצב רוח, שהרי ייתכן ונשים מדוכאות פשוט נוטות יותר להשתמש בקונדום, אך אכן יש בסיס מדעי להאמין בכך לפחות במידת מה: זרע מכיל מספר תרכובות מעודדות מצב רוח כמו אוקסיטוצין וסרוטונין, שניתן לזהות בדמה של אישה אחרי סקס לא מוגן עם שפיכה בחדירה.

גם הסיפור על החלבון הוא לא לחלוטין המצאה - שפיכה גברית מכילה כ-5 גרם חלבון ל-100 מיליליטר (אכן די הרבה יחסית לכמות הזרע, אבל לא קרוב למנה היומית המומלצת ובטח לא קרוב לשם שיצא לו כאילו מדובר מינימום בחטיף חלבון לספורטאים. את תצטרכי לעבוד מאוד קשה כדי להסתמך על זרע כמאגר החלבון העיקרי שלך). בנוסף יש בזרע מנה לא קטנה של אבץ וכמויות קטנות של ויטמין C, מגנזיום ואשלגן, ואם עוד לא עלה בך החשק להכין ארוחת שלוש מנות מהמרכיב הסודי, תדעי שהוא מכיל גם נוגד חמצון בשם ספרמידין (נכון, כמו sperm) אשר הוכח כמאט את תהליך הזדקנות התאים, אבל אם קיווית לקום למחרת צעירה בחמש שנים אולי כדאי להנמיך ציפיות - מדובר בכמות קטנה וכנראה זניחה למדי.

אישה מקיאה. ShutterStock
מה הוא אכל???/ShutterStock

לא טעים? לא צריך

כמגוון הבחורים כך מגוון הטעמים, וכולנו מכירות את הסיפור הידוע על האננס שעושה אותו טעים (כמה טעים זה כבר יכול להיות?) והאספרגוס שעושה אותו פחות טעים (לאילו תהומות זה עוד יכול להגיע?) אבל דבר אחד בטוח - יכול מאוד להיות שזה ממש ממש לא טעים לך. יכול להיות שהמחשבה על הטעם הזה עושה לך צמרמורת בגב, ואפילו ייתכן שבלי קשר לטעם, הרעיון עצמו של בליעת הזרע עושה לך חלחלה. סביר להניח שאם זה המצב, מראש לא תמצאי את עצמך עם פה מלא בזה, אבל אולי החלטת פתאום להיות לארג'ית או שאת מנסה להרגיל את עצמך לטעם (מה אתן קופצות! גם גברים עושים את זה לפעמים עם טעמים מסוימים שלנו, שלא תמיד קלים להם).

במצב כזה, כנראה שלבלוע זה קצת יותר מדי עבורך כרגע. אגדיל ואומר שאם אחרי הבליעה תמצאי את עצמך מתאפקת לא להקיא, חשה תחושת בחילה ומתמלאת כעס לא מודע כלפי הגבר שאיתך - תצאי מופסדת מכל הכיוונים, אז תעשי רק מה שמתחשק לך בדיוק באותו רגע, בלי שמץ תחושת אשמה. עשית מעל ומעבר. מומלץ להכין כוס ריקה או נייר טואלט מוכנים מראש למקרה שתרצי לירוק. אפשר כמובן גם לירוק על הבטן שלו אבל מניסיון הם לא כל כך אוהבים את זה, אם כי היית מצפה שכן, כי זה בסך הכל הזרע שלו עם קצת רוק שלך שהוא אמור לאהוב. בכל אופן, אם השקעת ונתת לו לגמור לך בפה ואז בלית ברירה נכנעת וירקת החוצה, והוא עושה פרצוף נעלב - מגיעה לו נזיפה הגונה. הגמרת וגם ירשת? תגיד תודה ותביא לי כוס מיץ.

בקיצור, את לא חייבת בכלל לטעום את זה, אם טעמת את בטח לא חייבת לבלוע ובאופן כללי את לא חייבת כלום לאף אחד בסקס. אם בחרת לבלוע, ייתכן ואת עומדת בפני חוויה מיוחדת ומעצימה ברמות, ואת מסודרת מבחינת חלבון לבערך דקה וחצי. עם החצי גליל נייר טואלט שחסכת בתהליך תוכלי להכין יצירת עיסת נייר ולהביא לסבא וסבתא בשישי. כולם מרוויחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully