יניב בן משה. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

ביג מיסטייק: למה לא כדאי לדולב סאלם לריב עם טהוניה

מיה אגסי

20.1.2022 / 11:42

הקרב הקולני בין טהוניה רובל לבעלה לשעבר ואבי ביתה יניב בן משה ממשיך להרעיד את קירות הביצה - החל בדיווחים על התעללות מצד טהוניה, המשך בהדלפה של סרטון משפיל שלה, וכלה בתביעות דיבה, השמצות והתערבותה של דולב סאלם, חברתו החדשה, בסכסוך המתוקשר. איך זה ייגמר?

בימים האחרונים אנו עדים למנאז' א-טרואה מעוות, בו מככבות שלוש דמויות שעלו לכותרות ומסרבות לרדת מהן, פשוטו כמשמעו בכל מחיר. בפינה הימנית של הזירה, טהוניה רובל, זוכת העונה החמישית של "האח הגדול", בה התפרסמה כדעתנית וחזקה, שחקנית, דוגמגישה ואפילו קצת זמרת, כפי שהתגלה כשנחשפה מתחת לתחפושת הבבושקה, ב"הזמר במסיכה".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בפינה השמאלית של הזירה, הגרוש הטרי של טהוניה, שהפך לכזה לא המון זמן אחרי שהוכתר כבעלה הטרי: יניב בן משה, אדריכל ששודך לה על-ידי הרב שלה, שמסתבר שהוא לא שדכן מוצלח יותר מהפסיכולוגים של חתונמי. מאבק הגירושין בין רובל למשה מלכתחילה אופיין ברמת רעילות גבוהה, כששני הצדדים טוענים לאלימות שחוו במהלך הקשר ומנהלים את המלחמה ביניהם קרוב לעיני התקשורת והרשתות החברתיות. רובל אף הגישה תביעת דיבה נגד יניב בן משה, אבל זה אפילו לא מה שהכי מסבך את הסיפור הזה.

לתוך זירת ההיאבקות לא היססה לצעוד דולב סאלם, בת זוגו החדשה של בן משה. סאלם היא דמות שנויה במחלוקת בקרב מגדלי ובעלי כלבים, מתוקף היותה סוחרת כלבים זעירים ופרוותיים מסוג פומרניאן ושיצו, אבל נשים את זה בצד. בתגובה להכפשות של טהוניה (את בן משה, להזכירכם), סאלם לא נשארה חייבת והתחילה גם היא לתקוף אותה תחת כל סטורי רענן. עוד לא הספקנו לרפרש, ורובל תקתקה תביעת דיבה גם נגדה. חובבי הגוסיפ יושבים מול כל ההתרחשויות האלו עם קערת פופקורן ורק ממתינים להתפתחות הבאה, אבל יש כאן תופעה מורכבת יותר.

טהוניה רובל. אינסטגרם, צילום מסך
מגיע לך יותר/צילום מסך, אינסטגרם

שגיא ברסלב, מטפלת זוגית ומשפחתית, ביקשה להבהיר לנו (ולכן) בתחילת השיחה הזו כי אינה מכירה את המעורבים בפרשה באופן אישי, וכי אינה מדברת עליהם אלא שואבת ממקרים דומים של קונפליקט חריף בהם טיפלה במסגרת נסיונה המקצועי.

יש מקום לבת זוג חדשה, להתערב בבלגן של בן הזוג עם האקסית שלו?
"תלוי מה את רוצה להיות, חכמה או צודקת. אם חשוב לך לצאת צודקת, אז את תופסת צד ואת שופטת מערכת יחסים שלא היית חלק ממנה ואת לא מכירה מבפנים - בצורה חד צדדית. את מכירה את הזוגיות הזו רק מהעדות של בן הזוג שמגיע עם משקעים, עם אגו פגוע, עם עלבון ואפילו עם רצון לנקמה. נכנסת לביצה ומתחילה לחתור בבוץ? נקיה את לא תצאי מזה".

משפט לפנתיאון. אז מה האלטרנטיבה?
"אם את רוצה להיות חכמה, את מביאה בחשבון שלזוגיות הזו, שלא היית חלק ממנה, יש שני צדדים. ואת מבינה שהאדם לא תמיד מספר עובדות כהווייתן, אלא בצורה שמשרתת את הצרכים שלו, במיוחד אם הוא בעיצומו של מאבק".

ויש מצבים בהם כדאי להיות צודקת ולא חכמה?
אני מקשה עליה, אבל היא עונה בפשטות:
"לא. תמיד עדיף להיות חכמה ולהבין שלא כדאי לשפוט בני זוג שנפרדו, ובטח לא כבת הזוג החדשה. בתור בת זוג חדשה את בכלל לא בעמדה שמאפשרת לקחת צד".

זה לא המקרה של דולב סלאם, שנראה כי לא רק שלא אכפת לה לחטוף גיצים, היא גם מוסיפה שמן למדורה בכל הזדמנות
"קורה שאישה, בלהט אהבתה לגבר, מוצאת את עצמה בלב סערה של קשר לא פתור ולא סגור. אבל היא בחרה להכניס לעצמה לשם ויש מחיר לעמדה כזו. כל אדם צריך לשאול את עצמו אם הוא מוכן לשלם את המחיר הזה".

במקרה של רובל וסאלם המחיר הזה הוא לא רק נפשי, אלא מתבטא כאמור גם בתביעות דיבה על סכומים שמנמנים. אני לא יודעת בכמה סלאם מוכרת כלבלבי שיצו, אבל נראה לי שצריך שגר גורים מכובד כדי לשלם תביעת דיבה והוצאות בית משפט, אם תפסיד.

עוד ב-Sheee

הסקסולוג חושף: כך נשמעות שיחות הסקס של נשים

לכתבה המלאה
טהוניה רובל. אינסטגרם, צילום מסך
מי היה מאמין שככה זה ייגמר/צילום מסך, אינסטגרם

בשלב הזה אני מגלה לשגיא כי הזוגיות של סלאם ובן משה טריה ממש - הזוג יוצא רשמית משהו כמו כשלושה חודשים. האם לבת זוג ותיקה יותר, כן יש יותר לגיטימציה לפתוח חזית מול האקסית?
ברסלב ממליצה, שבשום שלב של הקשר, בת הזוג החדשה לא תהיה חלק מהמאבק עם הקודמת, וכל מה שנאמר גורם לי לתהות לגבי האחריות של בן משה בכל הסיפור.

עד עכשיו התעסקנו בדינמיקה בין שתי הנשים, אבל מה עם הצד שיכול לעשות סטופ לכל זה?
"זה קצת פוסט-מורטם בשלב הזה", אומרת לי ברסלב, "כי את הגבולות צריך לשים מההתחלה. במקום זה, סחבת גורם חדש לזירה, מסרת לה עמדה חד-צדדית וחשפת אותה לסביבה לא רגועה, שבכלל לא הייתה חלק ממנה. מצב כזה מוביל את הקשר למקום שהוא מתחיל ממנו בצורה לא בריאה, ובכלל", היא אומרת, "אנשים שממהרים מקשר לקשר, כשהם עדיין לא סגורים עם הפרק הקודם בחייהם, לא מתנהלים בהוגנות ולא נותנים מספיק הכרה לפגיעה האפשרית בצד ג'. אני מבינה שהלב רוצה מה שהלב רוצה. אבל להיכנס לקשרים לא פתורים בעיצומה של מלחמה? השכל הישר אומר - 'להישמר'".

זה נשמע מייאש, אבל ברסלב טוענת שיש עדיין תקווה, לסיפור הזה ודומים לו.
"בן אדם יכול לבוא בנקודה הזו לאקסית שלו ולהגיד לה: 'בואי נרגיע. נסגור בינינו. נלך לגישור'".

וזה לא מאוחר מדי?
"לא. גישור נכון לכל שלב בסכסוך".

הבעיה שיניב בן משה לא עושה קולות של מרגיע. ההיפך. לפי דיווחים שונים, הוא גם סגר לטהוניה את ברז המזונות ולא ברור כרגע אילו סכומים הוא מעביר לה, אם בכלל. למי שלא מעורה לשמחתו בדיני משפחה, נסביר שמזונות מתחלקים לסעיפים ולמחציות ולעיתים כל סעיף כזה נדון בנפרד. ככה שאם טהוניה טוענת שהוא לא משלם ויניב טוען שהוא כן משלם - יכול להיות ששניהם צודקים. אבל זה לא משנה, מה שמשנה היא העובדה ששוב, הכל נעשה בווליום גבוה, עם תגובות לתקשורת ונאצות הדדיות לגבי ניכור הורי.

ומי משלם את המחיר?
"הילדים", אומרת ברסלב. במקרה של רובל ובן משה, מדובר בפעוטה אחת קטנה, וזה, לדברי ברסלב "פשוט טרגי. צריך להסתכל על הילדה כעל לב הסיפור. יש לה אבא ביולוגי ואמא ביולוגית ואישה שאולי עומדת להיות בת הזוג של האבא, ואסור להעמיד אותה בשום מבחן נאמנויות".

משולש האימים הזה הוא תופעה נפוצה. אנשים מעדיפים להיות צודקים, מאשר חכמים?
"זה מצב שכיח, כי אנשים נקלעים בלהט הרגע לתוך עמדות מסוימות, על חשבונם ועל חשבון ילדים רכים". ויש לך איזה טיפ למי שנמצא במצב כזה? "להגיד 'סטופ', לעשות זום אאוט ולא להתלהם. להוריד את הלהבות ולמצוא את הדרכים להיות שקולים, מיושבים ופחות מונעים מרגשות נקמה ופגיעות. הרבה פחות. ואת זה אפשר לעשות בכל שלב, רק צריך לבחור בזה. זה קשה כשהרגשות סוערים, אבל אפשרי. רק צריך לבחור".

המרואיינת היא שגיא ברסלב מטפלת זוגית ומשפחתית, בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית ומנהלת מרכז טיפולי "עוצמות" בחיפה ליחידים, זוגות ומשפחות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully