אסף שלמה וניקול ברסלב. יקיר שוקרון,
יקיר שוקרון

רדיו חזק: כשבני הזוג חולקים את אותו מיקרופון בעבודה

11.2.2022 / 11:49

כשבני זוג עובדים יחד, צפים גם המתחים והחששות שמלווים אותם בבית. אסף שלמה וניקול ברסלב, המגישים תכנית זוגית ברדיו צפון 104.5fm, מדברים לקראת ה"וולנטיין דיי" על הקריירה המשותפת ומגלים את סוד ההצלחה: "אם מניחים את האגו בצד, הכול יכול להצליח"

בני זוג רבים, בכל גיל ובכל שלב של החיים הזוגיים, מנסים בדרך זו או אחרת להקים עסק משפחתי, לעבוד יחד או לנסוק מעלה בקריירה משותפת ומפוארת. לכמה מהם זה מצליח? זה כבר סיפור אחר. יעידו אלו שהיו שם כי המתחים, חילוקי הדעות והאגו נתנו אותותיהם בחלוף הזמן במערכת היחסים או הניחו מקלות בגלגלי העיסוק המקצועי. אלא שיש מי שטוענים שאם יודעים לעשות זאת נכון, חכם ומחושב, מדובר בעסק שיכול להצליח ועל הדרך גם לתרום לזוגיות ולחזק את הקשר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אסף שלמה (35) וניקול ברסלב (27), הם בני זוג שמגישים תוכנית שבועית ברדיו צפון 104.5fm, "אסף וניקול פותחים הכול". בין לבין, שלמה הוא איש תוכן שכל חייו עסק בכתיבה, בימוי ויצירה וברסלב משמשת כיועצת לשרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון. הם מכירים האחד את השנייה כבר שש שנים בקירוב ולמרות שהצלע הגברית ניסה את מזלו לאורך כל הדרך, הם הפכו לבני זוג רשמיים רק לפני כשנה. השניים מעידים כי מהיום הראשון היה זה התחום המקצועי שחיבר ביניהם וברגע בו החלה הרומנטיקה לפרוח, הם לקחו את החיבור שלב אחד למעלה ומצאו עצמם מאחורי המיקרופון. מאז, לצד החששות והמכשולים שמלווים את העבודה הזוגית, הם מצליחים שבוע אחר שבוע לשדר ולחשוף את הזוגיות שלהם בפני המאזינים.

אסף שלמה וניקול ברסלב. יקיר שוקרון,
ללא סינון. אסף שלמה וניקול ברסלב/יקיר שוקרון

"למעשה, הייתה זאת מערכת היחסים שלנו וההתרחשות הדינאמית בזוגיות שלנו, כמו בכל זוגיות, שהולידה את הרעיון לבנות תכנית רדיו זוגית, שעוסקת בזוגיות, מנתחת את הזוגיות ומביאה בפני המאזינים הכי נגיש ונקי, ללא כל סינון, את מה שהם מכירים מהבית", מספרים השבוע שלמה וברסלב. "הבנו שמה שאנחנו עוברים, סביר להניח שעוברים כמעט כל בני הזוג מסביבנו, מהחוויות, דרך הריבים וכלה בשגרה ובבניית מערכת היחסים. רצינו להביא את המתרחש בינינו לאולפן ולאוזני המאזינים, לנתח, להתייעץ עם גורמי מקצוע, אפילו עם ההורים שלנו, לייעץ לזוגות ולשמש דוגמא לאיך פותרים את מצבים קיצוניים. ידענו שהרבה זוגות יצליחו להזדהות אתנו וכך בעצם לשדרג את היחסים שלהם ולהתקדם".

בהמשך דבריהם, מתעכבים השניים על החששות והקשיים שמלווים למעשה כל בני זוג שעובדים יחד. לטענתם, הפרדה מוחלטת בין הבית ובין העבודה, היא בגדר משימה בלתי אפשרית. השניים מתארים מצבים בהם העבודה חודרת לזמן האישי והפרטי שלהם, או מצבים בהם בלית ברירה הם נדרשים להחזיר מהמתים וויכוחים ומחלוקות שהתגלעו ביניהם כדי להפיח רוח חיים ועניין בתוכנית השבועית. עם זאת, לטענת בני הזוג לכל חשש או מכשול ישנם גם יתרונות בלתי מבוטלים".

עוד בוואלה!

פגסוס מי? כך תעקבו אחרי בני הזוג שלכם בעוד מקום חוץ מבפייסבוק

לכתבה המלאה
אסף שלמה וניקול ברסלב. באדיבות המצולמים,
הומור עצמי - בין היתר המפתח להצלחה/באדיבות המצולמים

"נסענו לסופ"ש רומנטי וזוגי, רק שלנו, ומצאנו את עצמנו יושבים בג'קוזי ומאזינים להקלטה של התוכנית השבועית, מנתחים, מעלים רעיונות, מלאים בהומור עצמי ומפתחים רעיונות לתוכנית הבאה", מספרת ניקול. "קשה מאוד לקיים הפרדה מוחלטת בין הזמן האישי והזוגי, בין הבית ובין העבודה. זה הפך להיות חלק בלתי נפרד מאתנו, בדיוק על אותו בסיס שהחיבור המקצועי הוא זה שהצית בינינו את הקשר הזוגי והיה שם לאורך כל הזמן. לא הייתי מוותרת על זה ואני לא חושבת שאנחנו צריכים להילחם בזה ולעמוד על ההפרדה, כי העבודה המשותפת גם מאוד תורמת לזוגיות. אני למשל יכולה להעיד על עצמי שהישיבה מאחורי המיקרופון סייעה לי להיפתח יותר בפני אסף, בפרט במעמד של מריבה או מחלוקה", מעידה ניקול. "מצאתי את עצמי אמיצה יותר, אם אפשר לכנות זאת כך ומסוגלת יותר לומר לו דברים שחשובים לי שלא נאמרו במעמד הוויכוח. גם אם חלפו שבועיים מאותו היום והמריבה שייכת לנחלת העבר, אנו פותחים אותה מחדש כדי ליצוק תוכן לתכנית ומרוויחים למעשה פעמיים. מאוד מהר המסקנות והתשובות, הדיאלוג בינינו, יוצק גם תובנות חדשות לקשר הזוגי שלנו".

"אני מסכים עם ניקול ואף מדגיש ומוסיף שטשטוש הגבולות בין השניים, מוביל אותנו למערכת יחסים בריאה יותר, לחיים נוחים יותר, כי אנחנו לומדים להכיר אחד את השנייה מזוויות שונות ולעומק. החששות תמיד קיימים ותמיד שם, ברקע, גם כשאנחנו מאוד בטוחים בעצמנו ובאהבה שלנו. אבל אנחנו עובדים על זה, אנחנו קשובים אחד לשנייה, לאחר שידורים מקבלים ביקורת אחד מהשנייה כביקורת בונה ומקצועית נטו ולא אישית ולומדים לנשום עמוק מכל בחינה. מה מבדיל בינינו לבין זוגות אחרים שמרוץ החיים שם לפעמים את הזוגיות על אש יותר קטנה מהרגיל? הרי התכנית שלנו היא כמו ילד שיצרנו יחד, ילדנו יחד וכעת אנו מגדלים אותו יחד. הדרך המשותפת טובה לנו, בייחוד כאשר זה נדרש, אנחנו יודעים לעשות את הקאט ולהתעסק בנו בלבד".

אסף שלמה וניקול ברסלב. יקיר שוקרון,
רק להקפיד על הכללים - והשמיים הם הגבול/יקיר שוקרון

אז איך בעצם זה יכול להצליח? כיצד ניתן להימנע מפיצוץ בין שני הצדדים ולדאוג שמערכת היחסים בין בני הזוג לא תפגע וגם העבודה תצליח? שלמה וברסלב עונים יחד ובאופן חד משמעי על סימן השאלה הגדול ביותר שמסגרת העבודה הזוגית המשותפת יכולה לעורר. לטענתם, אם כל זוג שרוצה וצריך לעבוד יחד, יקפיד על שני כללים עיקריים, השמיים יהיו עבורם הגבול.

"לפני הכול, תזרמו עם מה שהחיים מזמנים עבורכם ועם דרך ההתנהלות והיכולות של בן הזוג", מדגישים השניים. "לאחר מכן ובעצם הכי חשוב בעינינו, שימו את האגו בצד. אם שני הכללים האלו יתקיימו, זה יצליח ובענק. אין אצלנו 'אני עושה יותר ואת עושה פחות', אין אצלנו אי נעימות ואין התנשאות הדדית. כל אחד מאתנו תורם לעבודה המשותפת את המקסימום שהוא יכול לתת באותו מעמד, את הכישורים שלו והניסיון שלו. כשאפשר, אנחנו מורידים אחד מהשנייה ומאפשרים. בסוף, אנחנו מפרים ומזינים האחד את השנייה, לומדים האחד מהשנייה ובכך רק מניחים עוד ועוד יסודות יציבים לקשר הזוגי בינינו. יש לנו עוד הרבה תכניות לעתיד, גם בקריירה וגם כמובן בזוגיות ואנחנו בטוחים שהעבודה המשותפת רק תורמת לשנינו להתקדם בדרך אל עבר הגשמת ומימוש החלומות".

  • עוד באותו נושא:
  • ולנטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully