ג'ניפר אניסטון, בראד פיט. GettyImages
GettyImages

לא "נועדתם", הוא פשוט תסמין: איך להיפטר מהאקס המיתולוגי

23.2.2023 / 18:00

האקס המיתולוגי שלא מצליחים להיפטר ממנו הוא צרה צרורה, והכי פרדוקס זה שברגע שאת מתחילה להתאושש איכשהו הוא יודע את זה ומגיח מן האפילה. אז כדי לא לסגת חזרה למקומות שעזבת, את צריכה להבין שלא "נועדתם" הוא פשוט תסמין שצריך להיפטר ממנו

אקסים זה עניין, יעיד כל אדם ובמיוחד כל אישה בעולם. יש את ההוא שאם רק היית פוגשת אותו 20 שנה מאוחר יותר אחרי שסיימת להיות מטומטמת יכולת להיות היום עשירה תחת, האקס שאת הכי מתגעגעת לאנטומיה הספציפית שלו, לא חשוב שמות, אבל מעבר לזוית מאד מדוייקת לכיוון נקודת הג'י שלך וסט שיניים יפות הוא באמת לא הועיל הרבה - ועוד כל מיני שאולי היה גם לך העונג להיות הטראומה שלהם. חגיגה.

האקס שהכי מעסיק את המין הנשי זה האקס המיתולוגי, הלא הוא האדיוט (את יודעת שהוא דפוק על כל המוח, אין לך שום אשליות שמשהו שם יכול להשתנות), ודווקא המטומטם הזה, שכל פעם כשהיו פוגשים אתכם יחד היית צריכה להסביר ש"יש בו דברים שלא רואים כלפי חוץ" - דווקא הוא זה שלא מניח לך, וגר לך בתוך הראש.

מהר, לפני שייגמר: תנוחות מחממות לימים האחרונים של החורף
אישה ליגה: מדוקטור ליידיש חרדי לבעלים של קבוצת כדורסל נשים
"יש לנו יתרון על הישראליות": משפיעניות הביוטי הערביות נחשפות

ג'ניפר לופז ובן אפלק בפרמיירה של הסרט "Marry me" בלוס אנג'לס, 8 בפברואר, 2022. Mario Anzuoni, רויטרס
כן, זה 99% לא קורה. שחררי/רויטרס, Mario Anzuoni

למה???

דווקא הלא קשור הזה, שלא ראית שנים, איכשהו מצליח להמשיך להתעלק על המציאות שלך. הוא ממשיך להתקשר מדיי פעם ולשלוח הודעות קריפטיות, ובגדול מתנהג כמו שהתנהג תמיד, פרקטיקלי ממחיז לך מחדש את הסיבה בגללה עזבת אותו. ואת מסרבת להבין. את כל כך סתומה, שדווקא הוא זה שמרגיש לך כמו החמצה. ואת יודעת שהוא לא. כולם יודעים שהוא לא. הבן אדם גר במרתף של ההורים, ברור שהוא לא. ועדיין - יש מישהי שאין לה אחד כזה?

אולי זו הסיבה שיש כל כך הרבה מאמרים, עצות, סדנאות ושיקויי וסת, שכולם - כולם מוקדשים לגביע הקדוש של עולם הדייטינג - משימת החזרתו של האקס המיתולוגי - כי השילוב בין יותר מדי הוליווד ופחות מדיי כדורים פסיכיאטרים גרמו לנו להתבלבל בין אהבה וגעגוע לבין מה שזה באמת - מחלה, משהו שצריך לעשות הכל כדי להבריא ממנו. לא "נועדתם" - הוא פשוט תסמין, עקיצה מנטאלית, המקבילה הגברית של חול בעין.

אולי זו גם הסיבה שכל העצות להחזרת האקס הם מצד אחד כל כך מובנות מאליהן, כי הכל קשקוש - שכנעו אולנו שאנחנו צריכים לשאוף לאושר, טעות מספר אחת, ואז מכרו לנו שיש "אחד". למעשה אהבה זה משהו הרבה יותר אפור מהקונספט שלמדנו מקומדיות רומנטיות ושירה גרועה. כנראה זו הסיבה שכולנו כל כך התרגשנו מהחזרה של ג'ן ובן, ולמה כולנו מרטיבות בתחתונים בציפייה שבראד פיט יודה שכל הזמן הזה הוא בעצם רצה את רייצ'ל.

אז זה כנראה לא יקרה. וכמה שזה שובר לב, הגיע הזמן לשחרר, ככה תעשי את זה:

סטטיק, בן אל תבורי, אורטל עמר. ניר פקין
גם זה כנראה לא קורה. שחררו 2/ניר פקין

להדמים מערכות תקשורת
לא משנה מה הוא חושב על זה וכמה זה נראה פתאטי - למעו שפיותך וההחלמה שלך, תדאגי שלא לראות אותו בשום מדיה חברתית. אנפולו, הייד, בלוק - מה שאת מעדיפה, לפי חומרת המצב שלך. רצוי למחוק את כל ההודעות מהווצאפ, את הטלפון שלו גם. אמנם לא בעיה למצוא אותו שוב, אבל לפחות תקשי על עצמך כמה שיותר.

להימנע ממקומות שבהם אפשר להיפגש איתו "במקרה"
תעשי טובה, את יודעת יופי על איזה מקומות אנחנו מדברות. בתי קפה שהוא אוהב, הסביבה שהוא גר בה, הבר של חברים רחוקים שלו, מסיבה עם דיג'יי שהוא אוהב או, דוכן הסחלב ביפו שבו נפגשתם, או בית הוריו במטולה - אם את יודעת שיש סיכוי לפגוש אותו איפשהו - ותרי על זה.

לאסור על אנשים לדבר עליו לידך
כן, מה שאת שומעת. חברים שלך ריכים להיות רגישים למצבך הרעוע - תבקשי מהם לא להזכיר אותו, לא לשאול אם שמעת ממנו, לא לתת לך חדשות מהאינסטגרם שלו - כל אזכור יקפיץ לך את הלב ויחזיר אותך אחורה.

לנתק קשר עם החברים המשותפים
יאללה יאללה, לא להתבכיין. החברים האלה ממילא תמיד עלו לך על העצבים, סבלת אותם רק בגללו ובשבילו, והם פתח למסרים לא רצויים. החברים היחידים שאת רוצה לשמור איתם על קשר הם אלה שהגיעו ממך, ושנתונים למרותך המוחלטת - אלה שאת יכולה לדרוש מהם לויאליות מוחלטת, ויודעת שאם הם יפגשו אותו הם ישתדלו לעלוב בו בשמך.

לחיות כאילו הוורסט קייס סנריו כבר קרה
כדי לא להיות עבד לפחדים שלך - נגיד לגלות שהוא יוצא עם מישהי, או שסתם יש לו מצב רוח טוב כי מישהו ראה אותו מחייך בתמונה, ההמלצה שלנו עבורך היא לחיות כאילו הכי גרוע כבר קרה. תגידי לעצמך שהוא לא אהב אותך מעולם, שהוא מבסוט שנפטר ממך, ושכבר עכשיו הוא מזיין את כל העיר. עכשיו תבכי. זה טוב לך.

לייצר התנייה שלילית
תתחילי בסטירה לעצמך בכל פעם שנדמה לך שהיקום מדבר אלייך בצורת שיר שמזכיר אותו, או תאריך שבאופן קסום קורה בו משהו שקשור אליו. את יודעת על מה אני מדברת. לא משנה כמה תנסי לא לחשוב עליו, הרי בסוף המיינד עושה מה שבא לו, ולכן צריך לתקוף אותו (את המיינד) בכל פעם כשהוא משתולל. אז תאלפי אותו, כמו כלב. בכל פעם שאת חושבת על האקס תעשי מיד משהו פיזי, או תחושתי שאת שונאת. כפיפות בטן, ריצה מסביב לבלוק, או מה שעבד מעולה עבור כל נערה שכססה ציפורניים באייטיז - מרה - חומרמר שהיו מורחים על הציפורניים כדי להזכיר למוח לשכוח את ההרגל. מנסיוננו - פרוסה יפה של לימון טבולה במלח עושה את העבודה מעולה. לאט לאט ייצרי תגובה פבלובית של אי נעימות (לימון עם מלח זו קריסת מערכות), וגם תתני לעצמך מנה של ויטמין C. ווין ווין.

קחי אחריות
אם היה ריב או קונפליקט שייצר את הפרידה, עזבי מה הוא עשה לך, ותנסי להבין מה את עשית לו. אנחנו יודעות זה דורש יכולות לקיחת תפקיד משוכללות אבל אנחנו סומכות עלייך. אם תחשבי ברצינות על הצד שלך בעניין, הרבה פעמים תגלי שאת אחראית לא פחות ממנו לפירוד - להבין את זה ואת המיניעים הפנימיים שלך, עושה פלאים ליכולת ללשחרר. לקחת אחריות לא אומר לא להאשים את עצמך - עשית את הכי טוב שלך באותו רגע - לא יכולת לעשות אחרת. אם הייתי יכולה - היית עושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully