אהבה חדשה ניר. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 אהבה חדשה

הפוך גוטה: מסתבר שניר האמיתי לא רגיש, לא נגיש ולא גמיש

23.4.2023 / 8:53

דור ושקד הולכים ומתקרבים (או לפחות ככה זה נראה כלפי חוץ), דניאל בוחרת להכיר את רן (או רק לשהות איתו באותה דירה ולא לדבר), נויה מזמינה את משה ללבוש את השמלה בבית, ויובל זוכה להכיר את ניר האמיתי - לא רוחני, לא שמח, לא זורם, ולא גמיש. אהבה חדשה

פרק של היכרויות חדשות ואכזבות ישנות לפנינו: יובל וניר קרבים בצעדי ענק אל הסוף הידוע מראש, נויה מוצאת קרבן חדש, דור ממשיך להינשא על גלי מאניית הנקמה בנויה ודניאל נותנת צ'אנס לבחור נוסף כמו שרק בחורה שכלואה בריאליטי שידוכים מסוגלת. כל מערכות היחסים הצולעות הללו מדדות את דרכן למשימה הצולעת לא פחות של הפרק - חידון היכרות שבו כולם מפסידים.

יובל וניר
הקלאש הצפוי בין יובל לניר סוף סוף הגיע לשיאו. יובל מרגישה שניר לא מתקשר, כבר שלושה ימים היא מרגישה את זה, והיא צודקת. הביטחון העצמי שלה אל מול גברים ברצפה, אבל טיפשה היא לא, וההשערה שלה - ששיתוף החששות שלו הוא בסך הכל חומר סיכה ליציאה חלקה מהקשר - מתבררת כנכונה. זו בעיה גדולה בשביל ניר שהיא עלתה על זה, ועוד יותר בעיה ששיתפה אותו בכך, כי עכשיו עליו לעשות הכל כדי להוכיח לה שלא התכוון להיפרד ממנה, למרות שהוא לגמרי כן. ובמילים אחרות, מרגע שתפסה אותו בדרך החוצה - הוא עושה את עצמו כאילו סתם הלך להתבונן במגנטים על הדלת.

לא עיכלנו: גם נשים מעל גיל 30 קיימות ורוצות להרגיש טוב
ממדונה ועד בלאק צ'יינה, כולן חוזרות לאחור: #המסת שפתיים
אפשר להרגיע: ה-24 לאפריל הוא לא באמת "יום האונס"

אהבה חדשה יובל. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
יובל לא מתייאשת/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

"אני לא חושב שאהבה נבנית ככה", הוא מאשים את הפורמט, אבל האמת שבלי מעטפת התכנית הוא לא היה נשאר עם יובל מעבר לשני דייטים. לא שהיא רעה בעיניו, אבל זה הכל: הוא חושב שהיא לא-רעה. יותר מזה, היא חמודה, מה שעוד יותר מקשה עליו להיפרד ממנה, ואולי מסביר מדוע הוא ינסה לאורך כל הפרק להעביר אותה על דעתה. יש שעדיין יראו בו אדיב ומתוק. בעיקר יובל, הממוסטלת משיקוי אהבה כלשהו, תחת השפעתו כל נאד של ניר מריח לה כמתת האל. בעיניי, הוא משחק למצלמות. הוא רוצה להישאר במשחק, ועוד יותר מזה לצאת טוב במשחק, מה שלא מתאפשר לו ממש מול יובל. כי נכון, היא חסרת ביטחון ותלותית להרגיז, אבל הכוונות שלה טובות, הלב שלה לצדו והכי חשוב שהיא אותנטית. ובמבחן אהבת הקהל, אותנטיות תמיד תנצח זיוף.

על הפרק משימה מקרבת להדהים בשביל הרוצים להתקרב, ולהחליא בשביל ניר - להתחפש זה לזו, לקראת תחרות עד-כמה-אתם-מכירים בהשתתפות הזוגות ובמעמד הוורט. בזמן שיובל נכנסת במשימה בראבק, ניר מתמיד בפרצופים מעונים והמרחק ביניהם הולך וגדל. כמו שיובל אומרת, "לא פוגשים אחד את השני בתדרים". ככל שנוקפות השעות נמאס לו מהצעקות שהוא ממציא שהיא צועקת עליו, אולי כי דווקא מתחשק לו שהיא תצעק סוף סוף - העיקר שתהיה לו סיבה טובה לפוצץ את המטען המתקתק שהוא נושא עליו מהיום הראשון.

לצורך גישור יובל פונה לאפיק יצירתי ומציירת על חולצה את ניר, מנציחה לעד את מה שטוב בו - הריבועים. חרף טענותיו בתחילת הפרק הוא דווקא מסתובב בהחלט בלי חולצה, המשימה מושלמת וליובל יש מלבוש היתולי לערב. מצדו, רמת זריקת הזין לא תסולא בפז, ובשלב הזה אני מתה שיעוף כבר למידברן ויעזוב אותה בשקט. כי בתכלס, זו לא המשימה שהוא מזלזל בה - זו יובל.

אהבה חדשה רן. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
חיוך מהמם, שפת גוף פתוחה - שיהיה לרן בהצלחה!/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

דניאל ורן
דניאל קמה לבוקר של שכול וכישלון אחרי פרידה משאולי, לקראת דייט חדש. איזה מתיש. "משהו בטוח יצא", היא מעודדת את עצמה. יצא, קמפיין למדפים. אחרי העלבונות שספגה משאולי במפתיע היא מתחננת לחל"ת, אבל ורטהיימר דופקת לה נאום מוטיבציה כמו בוסית קפיטליסטית טובה.

דניאל בוחרת ברן. גישתו הייחודית לדייטינג: "להיות כמה שיותר אני". אלוהים, כמה משעממות ההתחלות החדשות האלה. זה הדבר הכי פחות נסבל בפורמט הזה: בכל פעם מחדש עלינו לשמוע את הבולשיט הגנרי שאנשים מספרים על עצמם לפני שהם מתחילים להתרגל למצלמות ולאבד את השפיות. ועל אף רגילותו, במבט ראשון, רן בא לי בטוב. יש לו חיוך אמיתי ושפת גוף נינוחה ופתוח. אבל האם גם דניאל רואה את זה?

בשלב הזה, חוששתני, דניאל כבר לא רוצה כלום ושום דבר שכולל גברים, גבריות ושורש ג.ב.ר בסביבתה המיידית, כך שלא באשמתו, רן עלול ליפול אצלה על הטיימינג. מצד שני, אני מרגישה שרק גברים פוסלים על "טיימינג", ואולי גם אצלם זה רק תירוץ. טיימינג זה חרטא. כשמשהו טוב - קופצים עליו, גם אם הוא בא בזמן הלא נכון. החיים קצרים, זאת לא מסעדת גורמה, ובני זוג טובים אינם מנות שמוגשות לך על פי קצב ההסתגלות של החיך.

אהבה חדשה משה נויה. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
לבש את השמלה בבית. משה/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

איתרע מזלה והמשימה היומית מאלצת אותה לשוחח איתו. אולי לכן היא מתייחסת לזה כמו משימה במירוץ למיליון, ובמקום להתעניין ברן באמת - היא משננת עליו פרטים בלחץ של תלמידה עם חרדת בחינות. על עצמה היא לא מוכנה לנדב פרטים אישיים. מלכתחילה הקונטרול פריקנס שלה בשמיים, אבל אחרי שנכוותה משאולי, היא לא תמהר שוב לחשוף מעצמה. עם כל האמפתיה שלי לדניאל, כי הרי מי מאיתנו לא חבולה, קשה לראות אותה ככה. היא מדברת כל כך קצר ומעט שזה כבר לא מסתורי, זה פשוט משעמם. אם יובל נותנת מעצמה יותר מדי מהר מדי, דניאל נמצאת על הקיצון השני של הסקאלה: היא שומרת על עצמה כל כך שהיא לא מאפשרת לשום קשר להיווצר. הדלות הרגשית שהיא מציעה יוצרת לה רושם של שטחיות, וחבל, כי לתחושתי, מתחת לפוזה, מסתתר דווקא לא מעט עומק. שומעת, דיינאו?

נויה ומשה
משסיים את תפקידו ליד המנגל נויה נפטרת גם מדור 2, וכעת היא בדרך לבחור הבא שתוכל להשוות להניח על המדף, להשוות לקודמים ולהעביר למחסן העודפים כעבור יומיים. מכורי אפל לא משתעממים מהדגמים שרכשו כל כך מהר, אבל נויה יודעת שתמיד מחכה לה הדגם הבא מעבר לפינה, ונפשותיהם של הדורים, בינינו, היו רכות מדי בשביל להעסיק אותה לאורך זמן. היא צריכה פייט.

ומי זה מפציע לחיינו אם לא דודו, מהצמד צוקית ודודידו, "חתונמי" עונה 2? בחיי, אחי, לגשת לריאליטי שידוכים פעם אחת - זו מפלה שעוד ניתן להצדיק, אבל פעמיים? אתה לא מחפש אהבה, אתה ג'אנקי של ריאליטי. הלב שלי קצת יוצא אליו, אחד, כי אחרי שיצא כזה בוק רגשי ב"חתונמי", מובן שדודו ירצה לנקות את שמו ואולי גם לחזור לשדה הקרב, בחזקת טיפול בטראומה; ושתיים, כי אם יש משהו משפיל יותר מלחזור לחפש אהבה בריאליטי, זה לחזור ולהיזרק בתוך דקה, ואכן, דודו מושלך חזרה לפח האשפה של ההיסטוריה. נויה תוהה לעצמה למה הוא עדיין רווק, ומאיה ורטהיימר כאן כדי לעודד עם השוואה של גבר לאבוקדו, דהיינו לא-בשל-לא-בשל-לא-בשל- רקוב. תמיד היא כאן בשביל זריקת מוטיבציה.

אהבה חדשה דניאל. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
מבטיחה להיות קלילה. שוב. דניאל/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

האופציה השניה היא משה שמש, איש עם שם של דמות של סוחר סמים ב"מטומטמת". לדבריו הוא משהו מצליח בהפועל ב"ש, שאיפתו להצליח אף יותר. בנראות הוא הטעם של נויה, ולתחושתי גם בתבנית המגדרית. היא אוהבת בנים שהם מאוד בנים על פי מדריך הבנים העולמי, הבעיה שהיא בודקת את הגבריות שלהם כל כך הרבה עד שהם נשברים. צירים של פלדלת לא יכולים לה וגם את משה היא הולכת לאכול בלי מלח, אפשר לראות את זה כבר על פי הבוז שהיא רוכשת למבוכה שלו לקראת הערב. בעיניי המבוכה הזו דווקא חמודה, בעיקר כי רואים שהוא עושה מאמצים להתעלות עליה, והוא כבר מתכנן את עזיבת הפועל ב"ש, הרילוקיישן ושינוי השם שבעקבות אירוע הדראג, הכל בעבור לבה של נויה. זה הולך להיות אכזרי.

לדעת נויה דווקא הולך להיות להם קליל, ואנצל את ההזדמנות כדי לדבר על האינפלציה האיומה בתכנית הזו שעוברות המילים "כיפי/ת", "קליל/ה" ו"מצחיק/ה", תיאורים שכל אחת מהדמויות העונה מחילות על עצמן מבלי להיות אף אחד מהדברים האלה כלל. ברצינות, ראיתם מישהו מהמשתתפים אומר משהו מצחיק? מישהו מהם כיפי? האם ירדו כל הבדיחות בעריכה? איך יתכן שהיה לנויה קליל ומצחיק עם דור 2, מבלי שהוחלף ביניהם אף לא רמז להומור? הדבר הכי "קליל" בעונה הזו היה רועי אסף שר נונו, וכיף זה לא היה לאף אחד.

נויה מרגישה בדלילות המתח ביניהם, אולי לכן היא מפצה על מה שאין בהכרזה שמדובר ב"איש מדהים", בתוך שעתיים להיכרותם. מה כבר הדבר המדהים שהספיק לעשות, מלבד להנהן מולה ולהסכים ללבוש שמלת מחשוף? הרי זה הבייסיק שהיא מצפה מכל גבר. הפרחים שהוא מביא לה קצת אחר כך באמת חמודים, ונויה לא יודעת את נפשה. "אתה חמוד ברמות, אתה אמאלה", היא משתפכת, אך מוכרחה כמיטב המסורת להזכיר גם את אלה שאינם. הנה, אותו היא מחבקת, לעומת הגברים הקודמים שאותם לא חיבקה לדבריה, או לא חיבקה ככה. לא יודעת בדיוק מה היא מנסה להוכיח לעצמה בזה, כי גם אחיינים מחבקים מכל הלב, ואין לי ספק שנויה בחורה של אחיינים.

אהבה חדשה דור ושקד. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
הקרוס דרסינג עשה לו יותר מדי טוב. דור העבר ושקד/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

דור ושקד
דור דווקא נלהב לקראת השמלה החדשה שלו, נלהב ברמה ששקד תוהה לעצמה האם עוד שנה תשמע ממנו את וידוי ה"אישה בגוף של גבר". היא לא יודעת שאין לה ממה להיות מודאגת, כי כך או כך הם לא ישרדו שבוע. הרי המאניה שדור שרוי בה כרגע לא קשורה בכלל לשקד, וגם לא להזדמנות הקרוס-דרסינג - הוא קולט את המבטים של נויה וניזון מהסיפוק שבהיפוך מאזן הכוחות. הוא רק ביקש להשיב לעצמו מהגבריות האבודה, והשיג את כל מה שביקש.

באופן אירוני, אם תורשה לי רגע פסיכולוגיה בשנקל, נראה שהוא חוגג את הגבריות הזו דווקא דרך התחפשות לאישה, כרוצה לומר, הנה, אני כל כך בטוח בעצמי שאין לי שום בעיה לעלות על הנש. המאזן החדש הזה כמובן עתיד להתהפך חזרה, כי כמו שדור העיד על עצמו בשאלון ההיכרות, עמוק בפנים הוא כלב, ממש כמו שנויה היא חתול. קלטתם את זה? כמה מודעות עצמית והיעדרה היו שם בו זמנית. הרי זה רק עניין של זמן עד שדור יכשכש בזנבו כל הדרך חזרה לנויה, ועם כל השרירים שהוא עושה עכשיו, בסוף, הוא מת שמישהי תאלף אותו, תתפוס את המקום הכי טוב בבית, תטפח את עצמה חצי יום ולא תשים עליו זין. וזאת נויה החתול.

שקד ממש לא עפה על העניין, שהרי היא עוד אחת מליין הנשים הגנריות שלוהקו לעונה הזו ולא זורמות על שום דבר שחורג במעט מחייה של בובת ברבי. אבל זה לא מפריע לדור להמשיך בנסיקה, ולהודות בשאלון ההיכרות שיצרה עבורם ההפקה שסלבריטי-קראש שלו זו מאיה ורטהיימר. איך נאמר את זה בעדינות - תגיד, אתה דפוק? מכל הסלבז בעולם, בחרת דווקא את זאת שאשכרה נמצאת אתכם על הסט? בחיי, אני מתחילה להתגעגע לדור של נויה. איתה הוא היה כל כך כבוי שלא שמנו לב שבבסיס הוא דוש בדיוק כמוה.

דור לא רואה את שקד ממטר, אבל לזכותו אפשר לומר שגם היא לא רואה אותו. שניהם מסתכלים על הקשר כמשימה: "ארבעה ימים ואנחנו מכירים יחסית ממש טוב", היא מציינת בטבלת המעקב שלה, מוכנה להקפה הבאה. ולמרות זאת, כשדור מספר לה על גישתו המקסימה לדייטינג - להראות לבחורה כל מה שרע בו על ההתחלה - היא מתחילה לאבד סבלנות. גם אם את לא ממש סופרת מישהו, קשה לסבול את המחשבה שהוא לא סופר אותך.

אהבה חדשה יובל. רשת 13 אהבה חדשה, צילום מסך
"עלק לא מסתובב פה בלי חולצה". יובל מחופשת לניר/צילום מסך, רשת 13 אהבה חדשה

המשימה הכיתתית
נראה שדור הדביק את שקד בהתלהבותו, כלומר, עד כמה שאפשר כבר לחלוב התלהבות משקד-פני-בידוד-בכלא. הם באים על הנש ועל הגב וגורפים מחמאות על הזוגיות המקסימה והלא קיימת שלהם, בדיוק כמו שדור קיווה. הללויה, פוטנציאל המשחק של דור הגיע למיצוי. ההופעה שלהם מרשימה, אבל הם לא מתעלים על יובל, שאשכרה דפקה זקן בשביל הדמות. תשמעו, בריבועים הבחורה הזו הדליקה אותי, אבל בזקן, זהו - אני שלה. מדובר בבחורה אדירה, שממש לא מעריכה את עצמה כפי שמגיע לה. מאיה ורטהיימר מגיעה לצורך הנחייה באווירת ניקולודיאון, וחידון ההיכרות מתחיל. גם בגזרת הטריוויה יובל באה לעבוד, ויורה עובדות איזוטריות על ניר במהירות של גוגל מהלך. ההשקעה שלה לא עוזרת לה במיוחד לזכות בזוגיות או בפרס, כי הנה כבר תכריז ורטהיימר בדרמה מופרזת שכולם ניצחו. אני נפגעת בשם כל הנשים התחרותיות של העונה הזו. תגידו, מה זה פה, ריאליטי או פעילות כיתה ב'? תנו פרסים לזוג הזוכה ודרסו על הדרך את השאר.

אבל נראה שאין צורך לפמפם עוד דרמה מצד ההפקה, כי הזוגות הכושלים שלנו הולכים לדרוס את עצמם לגמרי לבד. "איך היה?", שואל דור את שקד בסיומו של ערב, עסוק בענייניו. שקד: "היה לי כיף". דור: "יאללה סלמתק". בין אחים למילואים ראיתי יותר מתח מיני. ניר נכשל בנסיונותיו להיזרק, ולכן לא נותרת לו ברירה אלא להגשים את חששותיה של יובל בפרצופה - ולהיפרד ממנה בעצמו. ועדיין, הוא מתעקש ליצור את הרושם שזו החלטה משותפת, מה שמותיר אותם הלכה למעשה ללא החלטה כלל. יובל אומרת למדה לא להילחם על מישהו שלא נלחם עלייך, והיא צודקת במאה אחוז, אבל האם היא תעז לחתוך את חבל הטבור הדוחה הזה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully