מדונה. Frazer Harrison, GettyImages
GettyImages/Frazer Harrison

ממדונה ועד בלאק צ'יינה, כולן חוזרות לאחור: #המסת שפתיים

21.4.2023 / 12:02

מדונה משוועת להחזיר לפניה מראה "טבעי" יותר לקראת הטור העולמי שלה (בהצלחה עם זה), קורטני קוקס מתחרטת שמילאה פניה פילרים ללא היכר, ובלאק צ'יינה כבר הוציאה את הסיליקון מהחזה והישבן - מה גורם לכוכבות לפצוח בהליכי מייק-אנדר?

בעוד מרתה-כוהנת הלייף סטייל-סטיוארט בת ה-81 ממשיכה להתעקש שחוץ מפילאטיס 3 פעמים בשבוע, רכיבה על סוסים ושתיית מיץ ירוק מדי יום היא לא עושה שום דבר אחר (כן בסדר), ובדומה לה גורו הפילאטיס שלנו מבית, לאה שנירר, חותמת השבוע את חגיגות יום הולדתה ה-65 בהצהרה "כל החיים עבדתי בשביל זה, לא הרווחתי את זה, לא ניתחתי את זה ולא שילמתי על זה. זה שלי בעבודה קשה" - אייליסטריות מעבר לים כבר מבינות שאולי אפשר להתבגר אחרת. פייר? אני מבולבלת, אך אופטימית.

בטח לא אחדש לכן, אבל אציין בכל זאת כי, ענף האסתטיקה והניתוחים הפלסטיים העולמי מגלגל מיליארדי שקלים בשנה במרדף (שלנו) אחר היופי המושלם. משפיעניות וסלבריטאיות מציגות בגאון הליכי אסתטיקה שהן עוברות, הכל בשם ה"גילוי הנאות", ואף אינן מהססות לסנן שכדאי להתחיל כמה שיותר מוקדם. בנסיבות דנן, לא פלא שצומחת כאן תעשייה פחד איימים.

מנתונים שהציג האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, בשנתיים הראשונות לקורונה (2020-2021) בוצעו 567 אלף הליכי אסתטיקה רפואית, מתוכם כרבע מיליון הזרקות בוטוקס וכ-90 אלף הזרקות מילוי חומצה היאלורונית, פלוס כ-78 אלף ניתוחים פלסטיים. במהלך השנים האחרונות הזרקות לפנים הפכו ליטרלי ל'גביע הקדוש' ולהליך סופר נפוץ, ממש כמו לעשות ציפורניים, ורק תנסו לקבוע תור מעכשיו לעכשיו (ניסיתי. ועד שהצלחתי ביטלתי, פעמיים).

אין, אין טפשי מלוותר על גבר שאת נמשכת אליו ומתעניין בך באמת
מי מזריק למזריקה? סודות האסתטיקה של המקצוענים
עינב בובליל יכולה להרגיע: ה-24 לאפריל הוא לא באמת "יום האונס"

@doctor.nicolej Madonna's New Face at the 2023 Grammys last week. Has Madonna taken it too far this time?! I think her face is way too over filled and she's had way too much Botox. What do you guys think? #madonna #madonnagrammys #madonnasnewface #plasticsurgery #fillers #fillersgonewrong #botox #botoxgonewrong #trending #viral #viralvideo #doctor #doctorsoftiktok #cosmeticsurgery #cosmeticdoctor #nonsurgical #fypシ #fypシ゚viral #fypage #storytime #grammys #grammys2023 #shocking ♬ Flowers - Miley Cyrus

כמו כל טרנד שמונע על ידי ידועניות, מאז שקיילי ג'נר הודתה ב-2015 שעשתה מילוי שפתיים תודעת היופי השתנתה לנצח. זה עידן "פני האינסטגרם" כפי שתוותה פרשנית התרבות ג'יה טולנטינו, כזה המתאפיין באף קטנטן, עצמות לחיים מודגשות ושפתיים שופעות, או בקיצור: פילטר אנושי מהלך. וכבר לא צריך להיכנס לניתוח כדי להשיג את הלוק ה(עאלק) נחשק, אפשר פשוט להחדיר חומרי מילוי דרך מחט לא מדי פולשנית, וסה טו. אבל לאחרונה מסתמן שנשים עושות אחורה פנה ונוטשות את הרגלי המזרק שלהן.

בינואר פרסמה פלטפורמה מקוונת אחת כי מנתחים בבריטניה "מדווחים על עלייה במספר הנשים המשלמות כדי להמיס את מילוי השפתיים שלהן", ובמקביל ציינו כי ההאשטאג "המסת שפתיים" נצפה יותר מ-71 מיליון פעמים בטיקטוק. תוסיפו לזה את העובדה שרובנו כבר לא הולכות לטיפול אסתטי כצאן לטבח, אלא אנחנו קוראות, חשופות ומודעות הרבה יותר לסיכונים, לסיבוכים ואף להשלכות העתידיות. אבל מכאן ועד אשכרה לבחור מרצון חופשי לעבור פרוצדורות רברסביליות אחרי כל הסבל, הזמן והכסף שהושקעו? אז מתברר שכן.

במהלך החודש האחרון צצות עוד ועוד כוכבות שמחליטות לפצוח בהליכי מייק-אנדר, ואף מכריזות על זה קבל עם ואינסטגרם. מה זה אומר? הן נוטשות את רוטינת הזריקות התקופתיות, ממיסות את חומרי המילוי ומתנזרות מבוטוקס. יש כאלה שאף הולכות רחוק מזה, ועוברות תחת סכין המנתחים. רק תראו מה קורה עם מדונה. בימים אלה הזמרת האייקונית בת ה-64 מתכוננת לסיבוב ההופעות החדש והמיוחל שלה שייפתח באמצע יולי בוונקובר, קנדה, ויחגוג 40 שנות קריירה מוצלחת ואקסטרווגנטית.

"מדונה מנסה משהו חדש לחלוטין", דיווח הסאן הבריטי, "היא לגמרי רוצה לתת למעריצים, הצעירים והמבוגרים כאחד, את מה שהם רוצים". ועל הקרקע הלכאורית אותנטית והפורייה הזו (אני מנחשת, כן?) התעורר גם הרצון הפתאומי של הדיווה לנסות לחזור להראות דומה יותר לעצמה, הכל "בשביל המעריצים". אבל זה יותר מסובך מזה, גורם המקורב לכוכבת סיפר לדיילי מייל כי "למרות מה שאנשים חושבים, הביקורת על המראה של מדונה מאוד משפיעה עליה". בעקבות השיימינג, הממים וההלצות הבלתי-פוסקות סביב מראה פניה המשתנות תדיר, אם זה ברשתות החברתיות או באתרי הניוז והרכילות, הכוכבת קמה יום בהיר אחד ושואפת להיות "יותר דומה לעצמה". על פי דיווח של הניו-יורק פוסט, היא אף מוכנה לעשות כל מה שצריך בשביל זה. אז אם אפילו מדונה, מלכת הפופ הבלתי מעורערת שמאז ומעולם עושה רק מה שב*** שלה, מושפעת מטוקבקים מרושעים ואינה חסינה לגמרי מביקורת צולבת, מה נגיד אנחנו, פשוטות העם?!

זה החל כבר ב-2021, כשהזמרת האייקונית זעזעה מעריצים ומבקרים כאחד כשהציגה לראשונה מראה "חדש" בהופעה בטקס ה-VMA של MTV. כן, הורגלנו שהדיווה ממציאה עצמה מחדש חדשות לבקרים, אבל ל'המצאה' כזו לא ציפינו. כוכבת הפופ, שעד אז הזדקנה בצורה חיננית למדי, עלתה על הבמה ונראתה נפוחה ומוחלקת באופן לא טבעי בעליל. במהלך ההופעה, היא גם פשטה את מעיל הטרנץ' והסתובבה כדי לחשוף ישבן משופץ ומשופר. פניה וגופה החדשים הפכו בין רגע לשיחת היום. כבר מוקדם יותר השנה, למדונה נמאס מהריקושטים והתגובות הקשות על פניה וגופה, אז היא החליטה לשבור שתיקה ואף התבטאה נחרצות נגד התקשורת והתרבות בה אנחנו חיים, "אני קורבן לגילנות ומיזוגניה" כך פסקה.

אבל השיא היה ללא כל ספק בטקס פרסי הגראמי שהתקיים בחודש שעבר. לדעת מבקריה, וכל מי שידם ככה קלה על המקלדת, השינויים הקוסמטיים הרבים גרמו לה להיראות מתוחה מדי, סינתטית ויש שאמרו אף מבעיתה. מדונה מצידה מיהרה להכחיש את השמועות שהיא ממשיכה להתנתח עוד ועוד, אך במקביל דווח כי הזמרת האייקונית הושפעה עמוקות מהביקורת החריפה. משכך, בימים אלה מסתבר כי היא עוברת הליכים קוסמטיים שכל מטרתם להשיב לה לוק מוכר וטבעי יותר. "היא רואה ושומעת את כל מה שאומרים עליה, ורוצה להידמות יותר לעצמה לקראת סיבוב ההופעות - בשביל המעריצים", כפי שצוטט בדיילי מייל. אם עד עכשיו הטור שלה לא עניין אותי כהוא זה (בלשון המעטה), וואלה הסתקרנתי. אז אל תתפלאו אם תמצאו אותי אי שם באירופה מקפצת בשורות הראשונות כאחרונת הגרופיות לצלילי להיטיה הגדולים, רק כדי לזכות להצצה up front and personal בזיו פניה החדשים-ישנים של המלכה האם.

תעלה ותבוא קורטני קוקס, שבחודש שעבר העזה להודות בפה מלא כי היא מתחרטת שהכניסה בריפיט חומרי מילוי לפניה. השחקנית בת ה-58 סיפרה בפודקאסט של "גלוס אנג'לס" כי בצעירותה נהגה לבזבז כל כך הרבה זמן בדאגה מפני ההזדקנות ובמאמץ לשמור בכל מחיר על מראה צעיר, ולא השכילה להבין בזמן שהיא מתחילה להראות שונה. "חשבתי שהתבגרתי כשלמעשה הייתי ממש צעירה וזה מבאס, בזבוז של זמן. זה אפקט דומינו, זה כאילו שאת לא מבינה שאת נראית קצת "off", אז את ממשיכה לעשות יותר כי את נראית נורמלית לעצמך". כיום כוכבת "חברים" אסירת תודה על כך שהצליחה להפוך את היוצרות, בקטע טוב כמובן. "תודה לאל שחומרי המילוי ניתנים להסרה" היא הוסיפה, "אני חושבת שפישלתי בגדול אבל למזלי הצלחתי להחזיר את הרוב לאחור, ועכשיו אני בעצם פשוט... מבוגרת".

באופן דומה, בלאק צ'יינה, דוגמנית-יזמית-ידוענית שמעולם לא הייתה קלה לעיכול, עוברת בשבועות האחרונים מסע "משנה החיים", בעודה מקדישה את ימיה להמרת המראה שלה למשהו טבעי יותר. צ'יינה, שחולקת בת משותפת עם הנצר הזכרי היחיד למעצמת הקרדשיאנס, לא חוסכת מעוקביה ומבקריה פרטים או אימג'ים. בסדרת סרטונים שהיא מעלה בחשבון האינסטגרם שלה, חלקם הישר מבית החולים, כוכבת הריאליטי בת ה-34 חושפת הכל מהכל. בתחילת חודש מרץ עברה ניתוח להוצאת שתלי הסיליקון מהחזה ומהישבן, וזמן קצר לאחר מכן גם המיסה את חומרי המילוי מהלחיים וקו הלסת שלה, הכל כחלק מרצונה ללכת בדרכים חדשות ומסורתיות יותר. רק אזכיר שזו לא החרסינה הכי מזוגגת בארון, ושמה נקשר באינספור שערוריות בשנים האחרונות, כדוגמת מאבקים משפטיים עם משפחת הראליטי מהמדוברות בעולם, במהלכם רוב קרדשיאן טען למסוכנותה של האקסית, גם לחייה וגם לחיי בתם, בעקבות גילויי אלימות מצדה (כולל אקדח שלוף אחד).

עכשיו ציניות ושיפוטיות בצד, בזמן שצ'יינה (שנולדה אנג'לה וייט) משתפת את 17 מיליון עוקביה במסע שלה לעבר עידן חדש, טבעי ושפוי יותר בחייה, היא למעשה עושה לכולנו שירות. ואם לא לנו אז לצאצאיות שלנו דמ-איט. "רק רציתי שכל הנשים שם בחוץ יידעו, אל תעשו הזרקות או ניתוחים עם סיליקון כי אתן יכולות לחלות, אתן יכולות למות, לחוות סיבוכים וכל הדברים המשוגעים האחרים האלה" היא שיתפה, והוסיפה "לכולכן יש את הכוח לרפא את חייכן, ואתן צריכות לדעת את זה". לרופא שביצע את הפרוצדורה האחרונה במרפאת Allure Laser שבלוס אנג'לס אמרה "בעיקרון, אני רוצה להמיס את כל זה. פשוט להמיס את זה. בחזרה לקו הבסיס... נמאס לי מהמראה הזה. וזה פשוט לא מחמיא, זה לא איך שאני נראית. זה שינה לי את הפנים לגמרי, ואני פשוט מוכנה לחזור לאנג'לה". ותשמעו לה, היא למודת ניסיון. כבר בגיל 19 היא עברה מגוון עצום של ניתוחים קוסמטיים, כולל ארבעה ניתוחי חזה, שאיבת שומן והגדלת הישבן באמצעות שתלי סיליקון. צ'יינה גם הכריזה לאחרונה על השבתת חשבון האונליפאנס שלה, שנאמד כי הרוויחה ממנו כ-300 מיליון דולר.

אז רגע, פנינו למהפכה נוספת במודל אידיאל היופי? והבנות שלי יוכלו אשכרה לגדול בכיף מבלי שתרחף מעליהן עננת הנדסת תודעה מניפולטיבית, ששולחת את כולנו (בזמן כזה או אחר) למרוץ אחר סטנדרטי גוף בלתי ניתנים להשגה?? שיט, לזה לא התכוננתי.

אבל מה אני יודעת. אז פניתי אל סמדר גנזי, דוגמנית העבר, מובילת תנועת פרו אייג'ינג בישראל ובעלת סוכנות הדוגמנות ProAging Models.

אז פנינו לעבר עידן חדש של יופי "טבעי"?
"לא חושבת שלפנינו עידן חדש, אבל בהחלט מגמה חדשה. את המגמה הזו התחלתי להוביל בישראל לפני כחמש שנים במסגרת תנועת פרו אייג'ינג וסוכנות הדוגמנות שלי לייצוג דוגמניות מבוגרות טבעיות, ואני מאושרת להיווכח שהעולם מתחיל ליישר קו עם המסר שמקדם התבגרות/הזדקנות טבעית ללא התערבויות פולשניות למטרות 'הצערה' חסרת תוחלת".

תופעה מבורכת, אה?
"אין לי מילים לתאר כמה שהתופעה הזו מבורכת בעיני. החזון שלי מתגשם ומאמינה שיתפוס תאוצה ויסחוף אחריו נשים רבות בארץ ובעולם".

על איזה רקע את חושבת שהמגמה צצה לפתע? מה השתנה פה (לטובה)?
"אותי המגמה לא מפתיעה, כי חזיתי וצפיתי אותה ואני פועלת ללא לאות יומם ולילה כדי לחולל את מהפכת הפרו אייג'ינג. ידעתי עמוק בתוכי שיגיע הרגע שבו נשים יבינו את הנזק הנוראי שתעשיית האנטי אייג'ינג גורמת לנו הנשים המבוגרות, ובמיוחד לצעירות שמתחילות עם הזרקות בגילים צעירים מאד. היה לי ברור שבשלב מסוים יימאס לנשים להשחית את פניהן, לגרום לעצמן כאב, לא להכיר את עצמן כשמביטות בראי, לוותר על הבעות הפנים, להוציא המון כסף ולהאמין לשקר הזה שהזדקנות היא אסון וקמטים הם קלקולים שצריכות לתקן. אבל בסוף, נשים הן חכמות ומבינות עמוק בתוכן שעובדים עלינו. מטרתה של תעשיית האנטי אייג'ינג אחת ויחידה: לגרום לנו להרגיש רע עם עצמנו כשמביטות במראה, ומשם הדרך למזרק ולסכין ולהעשרת קופתן של הקליניקות לניתוחים והזרקות - קצרה מאד.

נשים התחילו להבין שיש כאן הנדסת תודעה אכזרית, ששותלים לנו במוח אמונות נוראיות על הזדקנות - פחד מהזדקנות, תיעוב מקמטים, קישור בין אושר ועור מתוח. מלמדים אותנו שאם רק נאחז במה שבלתי ניתן לאחיזה (נעורים ועור מתוח) - נהיה מאושרות. וממה הכל נובע? מגילנות. נשים בוגרות חוות גילנות בכל מקום - בשוק העבודה, בשוק הדייטים, במדיה ובתעשיית האופנה והיופי. לאן שאנחנו מביטות, אנו מופצצות במסרים שאסור לנו להזדקן ועלינו להיראות צעירות. אז נמאס לנו להיות ממושטרות ע"י תעשיית האנטי אייג'ינג שהינה סוכנת ערמומית של גילנות. אנחנו רוצות לצאת מהארון ולהצהיר בריש גלי: קמטים לא גורעים מהיופי שלנו אלא ההפך. ההתבגרות מוסיפה לנו יופי ועומק. אנחנו הופכות למרתקות יותר, שוות וסקסיות יותר ככל שמתבגרות. ואת זה נשים התחילו להבין בכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully