מג רייאן בסצינת האורגזמה מהסרט כשהארי פגש את סאלי. When Harry met Sally, צילום מסך
צילום מסך/When Harry met Sally

אם את אישה נחשקת, יש לעולם ציפייה אחת ממך ואסור לך להיכשל

עודכן לאחרונה: 8.5.2023 / 9:50

אחת לכמה זמן תראו אייטם בסגנון "לא תאמינו איך היא נראית היום" שמציג נשים צעירות ליד תמונתן המבוגרת בשלושים שנה, ומבזה אותן על היותן חלק מהטבע כמו כולם, כשגברים מקבלים את החסד שמאפשר להם להתבגר בכבוד. וזה מעצבן

אחת לירח מלא עולה אייטם "לא תאמינו איך היא נראית היום", ואני, כמו כולם, הייתי נכנסת בעניין רב לראות את התמונות של לפני ואחרי כדי לחכך ידיי בהנאה מהתפוררותה המפוארת של עוד אישה שנודעה בשל יופיה.

ניסיתי לחשוב למה בעצם זה כל כך מעניין. יש את הדברים הברורים מאליהם, כמו הצהובוניות של העניין, והצורך הבלתי נשלט להציץ ולחטט בחייהם של מפורסמים ועשירים ולשמוח לאידם כשקורה להם משהו "לא זוהר", כי זה מעצבן אותנו שהחיים שלהם טובים יותר משלנו. למשל, לא לפרגן לבר רפאלי זה ספורט אהוב מאד פה. לא ראיתי שמחה ברחובות כמו ביום שבו התפרסמה הידיעה על ההסתבכות שלה עם רשות המיסים. אנשים זרים הביאו כיפים אחד לשני ברחובות תל אביב רבתי.

המשופצת והשברירי, האיט-גירל וההומלס: הצמדים שתמיד עובדים
כריס היא אולי האדם היחידי שלא מחרטט אף אחד ולא את עצמו
מיקילה: "גיליתי שהגבר שלי בוגד בי מול 35,000 אנשים"


אבל זה נגיד יותר מובן, במיוחד כי בר רפאלי באמת לא נגישה ועל כן מעוררת אנטגוניזם, ויותר קשה לסלוח לה על כך שהיא מוצלחת כל כך. אבל חכו תראו מה יהיה פה כשיעלה האייטם "לא תאמינו איך בר רפאלי נראית היו"ם בעוד 20 שנה בליווי תמונה מאד לא מחמיאה בתאורה הכי נוראית שתפס איזה פפרצי מרושע במקרה.

מג ראיין מייקל ג'יי פוקס. אינסטגרם, צילום מסך
מג ראיין באה לתמוך בחברה מייקל ג'יי פוקס בצאת סרטו הדוקמנטרי, וחטפה אש/צילום מסך, אינסטגרם

הנשים שזכורות לי מלאחרונה הן בריג'יט פונדה, שצולמת ברגע של עליבות שיא ברחוב האפור, כשהיא לבושה סמרטוטים, ונראית כאילו היא אחותה הישישה של בריג'יט ברדו שהיתה רעבה ואכלה שתי בריג'יט ברדו.

השניה, שעלתה כאן היום, היא מג ראיין. אחת הנשים הנחשקות ביותר של שנות התשעים, מסרטים איקוניים כמו "כשהארי פגש את סאלי" ו"ללא שינה בסיאטל" או שאיך שלא תרגמו אותו לעברית. בעלת מראה לא במיוחד סקסי בפרמטרים של היום, אבל מראה של כוכבת קומדיות רומנטיות - בלונדינית, נגישה ומספיק מצוקתית כדי שגברים ייפלו לרגליה.

התמונה שמתלווה ל"חשיפה" הזו היא תמונה שלה שלה יחד עם מייקל ג'יי פוקס, גבר בגילה (שניהם בני 61) ביום שבו הגיעה לפרגן לו לקראת צאת סרט דוקומנטרי על חייו ועל התמודדותו עם מחלת הפרקינסון שתקפה אותו. התמונה שעלתה מיד הניבה אייטם "לא ייאמן איך היא נראית", אבך אף מילה על איך שהוא נראה.

למה?

כי היא אישה,


וכאישה, במיוחד אם התפרסמת גם כאישה מאד נחשקת - לעולם יש ציפייה אחת ממך, ואסור לך להיכשל - לא, זה לא להיות אדם מוכשר, מבריק, מצחיק או עם רקורד מרשים של הישגים - לא לא. זה להמשיך להיראות בת מקסימום 35, גם בגיל 61, כדי שיהיה לכולם נוח לאונן עלייך.

ברידג'ט פונדה פעם. אינסטגרם, צילום מסך
פונדה אז/צילום מסך, אינסטגרם

אם בטעות העזת להתבגר, ב-28 השנים שעברו, להוסיף קמטים, להיות פחות מתוחה ובכושר, או יותר גרוע, לנסות לענות על הציפיות החברתיות וללכת להידקר ולהימתח אחת לשנה באיזו קליניקה ולהיראות טוב, אבל קצת שונה מאיך שנראית - יקרעו אותך לחתיכות.

יש אינספור דוגמאות למפורסמות שניסו בייאושן לשמר נעורים וחטפו על הראש - מדונה, רנה זלווגר, קורטני קוקס ועוד 700 אלף שמות כאלה, ועל כל אלו יש גם כמה גברים, אבל ממש מעט. היחיד שעולה בזכרוני כרגע הוא ג'ון טרבולטה, אבל רק בגלל שניסה לשפץ את עצמו בצורה בולטת מדי, וזה עדיין פחות מקובל אצל גברים (נושא אחר שצריך לדון בו בנפרד).

לגברים מותר להתבגר, כעיקרון. אנחנו סלחנים פי מאתיים לסימני התבגרות על גברים - אפילו רוכשים להם חיבה נוסטלגית כאילו מדובר באבינו החביב. הרי בראד פיט, אם תשימו תמונה שלו מ"שבע שנים בטיבט" ליד מהסרט האחרון שלו, הוא לא נראה אותו דבר בשום צורה. הוא עבה יותר, חלק פחות, וכוח הכבידה פעל עליו לא פחות מאשר על מג ראיין.

בנוסף, נדירות שדרניות החדשות או אפילו נשות הטלויזיה שלא מצטיינות במראה חיצוני על גבול הדוגמניות, בעוד שדרנים זכרים יהיו לרוב כעורים, שמנמנים, חסרי חן, מבוגרים, או כל אלו יחד, ולאף אחד לא יהיה אכפת. לא תשמעו הערות על איך הם נראים לעומת אחרים או לעומת עצמם לפני עשור, זה לא יהווה בעיה בקבלה שלהם לעבודה, אף אחד לא יגיד שהם לא עוברים מצלמה, ואף אחד לא יצפה מהם לעשות דיאטה.

ברידג'ט פונדה מהיום. אינסטגרם, צילום מסך
פונדה היום/צילום מסך, אינסטגרם

אז נכון, יש נשים שאינן דוגמניות בטלויזיה, אבל גם הן נאלצות לעסוק ללא הרף בשיפור מראן החיצוני, אם זה בערת איפור טוב יותר, הלבשה, או הרזיה מאסיבית. למה למייקל ג'יי פוקס מותר להתבגר, להיראות בגילו ואפיו מבוגר מגילו, ולאישה שיושבת לצידו אסור?
ֿ
בעוד גברים יכולים לשנות כיוון, להתמקד בכשרונם, לעשות מלא כסף, לשנות קריירה ולהמשיך לחיות את חייהם בצורה מכובדת עד מותם, נשים שחדלו להיות סמלי מין, מקבלות יחס מבזה כאילו ההתבגרות הזאת היא כשלון אישי שלהן, ולמעשה נמחקות כמעט לגמרי וצריכות להיאבק על זכותן להמשיך לגלם דמויות, או לקבל יחס מכבד, וצריכות להרגיש רע על כך שהן, כמו כולם והכל, נתונות לחסדי הטבע.

אין ספק שזה בולט לי עכשיו יותר, כשאני בטווח הגילאים ה"מסוכן" הזה, אבל זה לא עושה אותי טועה, רק אגואיסטית. זה חייב להיפסק. כמו שגברים לא קופאים בזמן, וטוסטרים מתקלקלים - גם לנו מותר לצבור בלאי בלי לחטוף עלבונות. באיזה עולם זה הגיוני שהדרך היחידה של אישה להתבגר בכבוד היא למתג את עצמה מחדש כאם וסבתא מוקפת בסירים ולותר על שאר מרכיביה? באיזה עולם נראה לכם הגיוני לצפות מאישה בת 61 להמשיך להיראות כמו עצמה בת ה-22?

זה לא הגיוני ולא פייר, מה גם שממשיכים לעשות שיימינג גם לנשים שמסכימות לתכתיב ונותנות לחתוך להן את הפנים. זוכרים מה עשו למרגול, שהתלוננו עליה שהיא "מתוחה מדיי"? חייבים להשאיר לנו לפחות דרך מילוט אחת - אם קריטי לכם שנמשיך לנסות להיראות צעירות, תפסיקו להעיר על הניתוחים הלא מוצלחים שעשינו, לבקר את המיעוט שלא עושות כלום ופשוט מתבגרות טבעי, או לשנוא את מי שמצליחה לתחזק גוף לתפארת בגיל הזה, וחוגגת את זה בשמלה שקופה. בקיצור, סתמו, טוב? תנו גם לנשים להתבגר בשקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully