מורן בן אסולין מגזין קטנה. צילום מסך: אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך: אינסטגרם

אין הסכם ממון, אבל מורן בן אסולין לא זכאית לחצי משום דבר

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 17:35

מורן בן אסולין, הכלה הקשה להכלה, מתגרשת אחרי פחות משנה של נישואים, ובראיון אמרה שיכלה "לקחת חצי" מכל מה שיש לבעלה מאחר ואין ביניהם הסכם ממון. עו"ד רפי שדמי, מומחה בדיני משפחה מפשט את החוק

לאחרונה הודיעה מורן בן אסולין כי היא ובעלה מפרידים כוחות ומתגרשים. מה הביא את הזוג להתגרש כעבור שנה מלבד מאז החתונה המתוקשרת שלהם? לא ברור. זמן קצר לאחר פרסום דבר הפרידה, החלה הרשת לגעוש: בן הזוג לשעבר, איתמר ביטון, התפרסם כגבר בעל ממון רב, הוא עו"ד בתחום המקרקעין ומעורב, כך נטען, בפרויקטים בתחום הנדל"ן. לפיכך, תהו הגולשים, האם החתונה והזוגיות קצרת הטווח, הייתה למעשה תוכנית סדורה של בן אסולין לעשות אקזיט ולצאת מהקשר עם כיסים תפוחים.

מחול השדים שנפתח סביב הסוגייה נסגר כעבור זמן קצר: זו פרסמה באינסטגרם כי "מי שמתחתנת עם כסף נשארת שם, בין אם טוב לה ובין אם לא. חשוב לי לציין שהתחתנתי בלי הסכם ממון ואני יכולה לקחת חצי, אבל זה לא מדבר אלי. הגרוש שלי יצא איתי גבר של החיים והוא כל כך האמין בי, שאין לי אופציה לאכזב אותו".

עכשיו, נותר לתהות, האומנם בן אסולין זכאית לקחת לבן זוגה מחצית מהרכוש שלו אך מוותרת? האם מדובר על טוב לב קיצוני של בחורה שהחומרנות ממנה והלאה? התשובה ככל הנראה היא לא.

שלא יראו בה אובייקט מיני: פניה של הנרצחת הוחלפו בתמונה של גדר
ע': "הוא הטיח אותי על המיטה והחל ללחוך את צווארי, כולו אדום"
עם בדיקת דופק ולחץ דם: נכשל הניסיון להפוך סקס לספורט רשמי

מורן בן אסולין. אינסטגרם, צילום מסך
עומר אדם יוזמן לחתונה הבאה? מורן בן אסולין/צילום מסך, אינסטגרם

חוק יחסי ממון, אשר חל על בני זוג אשר נישאו לאחר יום 1.1.74, קובע את הסדר איזון המשאבים. עפ"י הסדר זה, במקרה של גירושין או מוות, קמה לכל אחד מן הצדדים, הזכות לקבל את מחצית שווי כלל הרכוש אשר נצבר משך שנות הנישואין ואין צורך בהוכחת שיתוף. כלומר, מציין עו"ד רפי שדמי, מומחה בדיני משפחה "כעיקרון, הרכוש שצבר בן הזוג לפני הנישואים, אינו בר שיתוף והיא לא זכאית לקבל כל חלק ממנו, אלא אם נחתם הסכם ממון שקובע אחרת [ולא נחתם, כך לדבריה]. מנגד, אם הוא צבר הון או רכש נדל"ן או רכוש אחר במהלך השנה בו היו נשואים, כי אז, ורק אז, היא זכאית למחצית מהנצבר.

בו בעת, הפסיקה קבעה כי גם רכוש אשר נקנה או ניתן במתנה/בירושה, טרם הנישואין, יכול להיכלל בחלוקת המשאבים בין בני הזוג. זאת בתנאי שהוכחה מראש כוונת שיתוף בנכסים הללו. כך למשל, אם שיפצו את הדירה באמצעות כסף משותף, או שחיו בה יחד תקופה ארוכה {יותר משנה}.

העובדה כי השניים היו ביחד רק כשנה, מקטינה - עד שוללת כמעט לחלוטין - כל טענה כזו או אחרת לגבי כוונת שיתוף של אסולין ע"י בן בן הזוג ברכוש שצבר טרום הנישואים.

לא תאמינו כמה אתם תותחים: מחקר מגלה כמה זמן סקס צריך להימשך
השמפו שאנחנו לא יכולות להרשות לעצמנו אבל מפרגנות לאלו שכן

מורן בן אסולין מסיבה עופר ניסים. עידו סיטבון,
הגרושה השמחה ביותר בעולם. מורן בן אסולין/עידו סיטבון

"לו היה מדובר על חיי נישואים ממושכים והרמוניים, במהלכם התגוררו בני הזוג בדירה שהייתה מרכז חייהם, בה נולדו ילדיהם המשותפים, וכן הושקעה השקעה כספית בנכס ע"י הצד הטוען לשיתוף, יתכן ובית המשפט היה מקבל את הטענה לעירוב נכסים כלכלי של השניים, אולם כל מקרה לגופו ותלוי נסיבות ספציפיות".

אולם כאמור, לא ידוע איזה רכוש, אם בכלל, צבר בן הזוג במהלך נישואיהם הקצרים. היה ויתברר כי הבחור צבר הון במשך תקופה זו, כלל נכסי הצדדים עומדים לחלוקה עם ביצוע איזון המשאבים. משמעות הדבר כי גם רכוש שצברה אסולין, ככל שצברה, נכנס לתוך החישוב והבן הזוג זכאי למחצית מהם. בין היתר, מציין עו"ד רפי שדמי כי המדובר על מטלטלין, מקרקעין, מכוניות, זכויות כספיות, זכויות סוציאליות, נכסי קריירה וכל זכות שנצברה להם משך שנות נישואיהם בלבד.

בן אסולין אינה הידוענית היחידה שמפרקת בימים אלו את החבילה כעבור זמן קצר. לאחרונה פורסם כי כעבור כשנה וחצי בלבד מאז החתונה, דנית גרינברג, כוכבת האח הגדול, ובעלה ברק חקמט - מתגרשים. האם בין השניים נחתם הסכם ממון? האם בניגוד לבן אסולין, תצא גרינברג מהקשר הקצר עם חבילה נאה? ימים יגידו, אבל נראה לנו שלא צריך לדאוג לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully