זוג עושה סקס עם שעון. ShutterStock
ShutterStock

לא תאמינו כמה אתם תותחים: מחקר מגלה כמה זמן סקס צריך להימשך

Sheee חו״ל

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 10:51

אם לא נתקלת בזה שמחזיק מעמד במיטה ארבע שעות, לא חווית סבל מימייך. סתם, גם להיתקל באלה שגומרים מהר מדי זה לא תענוג גדול. אבל כמה זמן נחשב "נורמלי"? מחקר חדש בדק, סקר ומצא

גם אם אתם לא מדענים, אולי שאלתם את עצמכם פעם תוך הישענות על ראש המיטה לאחר סשן מאכזב עם מישהי חדשה (עם מישהי חדשה זה קורה כמעט לכולם. הגיוון פשוט גומר אתכם) את השאלה, כמה אמור להימשך סקס אצל האדם הסביר, ואם אתם עומדים בקריטריון הנוקשה הזה - או לא.

אז בניסוח מדעי לגמרי - קבלו את הממוצע הרשמי של שפיכה תוך נרתיקית, לפי מחקר שנעשה לאחרונה. טוב, ממוצע חציוני:

מדידת זמן ממוצע עד שפיכה היא לא עניין פשוט, מסתבר. לשאול אנשים כמה זמן לוקח להם, זה בעייתי, משתי סיבות עיקריות - האחת היא שאנשים לא ממש אובייקטיבים לגבי עצמם, ועלולים לעגל את הזמנים שלהם כלפי מעלה -כי מבחינה חברתית זה כמובן המצב הטוב. מצד שני אנחנו יכולות לספר לכם, שגם אלה שגומרים לאט מדי זה לא כיף. ואם כבר שואלים אותנו, אז הזמן הממוצע שנשים אוהבות הוא משהו בין עשרים דקות לשעה. עשרים זה המינימום, חברים, אבל יותר משעה? לא לפנות.

הבעיה השנייה היא שאנשים לא בהכרח יודעים כי הם לא שמים סטופר. מה לעשות שסקס הוא לא משהו שאנשים עושים בדרך כלל כשחוקר יושב לידם ומביט בשעונו בשעמום, מחכה שזה ייגמר כבר?

שלא יראו בה אובייקט מיני: פניה של הנרצחת הוחלפו בתמונה של גדר
ע': "הוא הטיח אותי על המיטה והחל ללחוך את צווארי, כולו אדום"
לא משנה מה הוא יגיד, הגיל של נעם זה לא מה שמפריע למשה

זוג מתכרבל אחרי סקס. Giphy
כמה זמן לוקח לכם להגיע לכרבול של אחרי?/Giphy

הנתונים שיש לנו להערכת הזמן הממוצע באוכלוסיה הם לא אמינים במיוחד. המחקר הכי אמין שקיים כלל 500 זוגות מרחבי העולם שתזמנו את יחסי המין שלהם במשך ארבעה שבועות עם שעון עצר, וכן,
זה מביך כמו שזה נשמע: הם לחצו על "התחל" בחדירה ו"עצור" בשפיכה. זה יכול להשפיע במידת מה על מצב הרוח, ואולי זה לא מושלם, אבל מה לא עושים בשביל האנושות? לפחות כדי שהיא תרגיש טוב עם הדימוי המיני שלה.

התוצאה הבולטת ביותר היא שהיו הבדלים עצומים בין הנבדקים. הזמן הממוצע של כל זוג (כלומר, בממוצע בכל הפעמים שקיימו יחסי מין) נע בין 33 שניות ל-44 דקות. זה הבדל של פי 80. אפשר לומר שזה מבהיר
שאין פרק זמן "נורמלי" שסקס אמור להימשך. אבל הממוצע החציוני בחישוב של כל הזוגות יחד הזוגות היה 5.4 דקות, תארו לכם את הפערים.

זה אומר שאם מסדרים את 500 הזוגות המהירים ביותר לזוגות הכי איטיים, הזוג הממוצע עושה סקס ל-5.4 דקות בממוצע בכל פעם שהם עושים את זה. היו גם כמה תוצאות משניות מעניינות. לדוגמה, נראה ששימוש בקונדום לא השפיע על משך הזמן בכלל, וגם לא אם הגבר נימול או לא, מה שמאתגר כמה הנחות לגבי רגישות הפין שמשתנה עקב גורמים שונים.

גם השאלה מאיזו מדינה הגיעו הזוגות לא הבליטה הבדלים גדולים מדי - אלא אם כן הם באו מטורקיה, שבמקרה הזה ההם עושים מין יותר קצר באופן משמעותי (3.7 דקות) מזוגות ממדינות אחרות (הולנד, ספרד, בריטניה ו- ארצות הברית). ממצא מפתיע נוסף היה שככל שבני הזוג מבוגרים יותר, כך הסקס קצר יותר, בניגוד לאמונה הרווחת, שכנראה המציאו והפיצו גברים מזדקנים כדי לפצות.

סקס. ShutterStock
למה כל הדחיפות/ShutterStock

כמה זמן נמשך הסקס שלך?

בין חצי שעה לארבעים דקות
בין עשר לעשרים דקות
בין חמש דקות לסטוץ בטורקיה
1466 משתתפים

אז למה אנחנו מושכים סקס כל כך הרבה זמן? אם כל מה שסקס באמת צריך להשיג זה להכניס זרע לנרתיק ולהשאיר אותו שם, בשביל מה צריך את כל הדחיפות והחבטות? במקום לשים את הפין בפנים ולהוציא אותו החוצה מאות פעמים בכל מפגש מיני, למה לא פשוט לשים אותו פעם אחת, לשפוך, ולהמשיך עם היום?

לפני שתגידו - "כי זה כיף להיכנס ולצאת!" בואו נזכור שלאבולוציה לא אכפת מההנאה שלכם. בדרך כלל דברים "עשויים" ככה שהם מסבים הנאה רק אם הם עזרו לאבותינו הקדמונים להעביר את הגנים שלהם לדורות הבאים. אנחנו גם אוהבים אוכל, ועדיין אנחנו לא לועסים כל פירור ממנו במשך חמש דקות רק כדי שההנאה תימשך זמן רב יותר - זה יהיה לא יעיל - ולכן אנחנו לא מחווטים ככה.

למה יש אנשים שמחזיקים מעמד כל כך הרבה זמן היא שאלה די מסובכת שאין לה תשובה ברורה, אבל אולי מתחבא רמז באופן שבו הפין מעוצב. ב- 2003 הראו חוקרים שהרכס הבולט סביב ראש הפין למעשה נמצא שם כדי לגרוף החוצה אצת השפיכה של כל מי שהיה אולי לפניו באותו הנרתיק. ואחרי שגרמתם לנו להרגיש כמו הכניסה לרכבת ההגנה, זה מרמז השהסיבה למשך הזמן הארוך הוא אבולוציוני במובנים האלה. זה יכול להסביר מדוע כמעט כואב לגבר להמשיך לאחר שפיכה - האבולוציה לא רוצה שההנאה שלו תעמוד בינה לבין הישרדות המין האנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully