ספיר "רונדלים" מיכאלי. טיקטוק, צילום מסך
צילום מסך/טיקטוק

"היא רוצה שיסתכלו על השדיים שלה ויגידו - וואו, הנה אישה חזקה"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 16:21

ספיר רונדלים תובעת את הסטנדאפיסט אסף יצחקי על בדיחה שבה קרא לה "זונה מטומטמת", ואלפא רק שאלה: "ככה היא רצתה להתפרסם; היא מחפשת את תשומת הלב, אז למה היא מתבאסת ותובעת כשהיא סוף סוף מקבלת אותה?"

ספיר רונדלים/מעריב

בשבוע שעבר התפרסם כי אושיית הרשת ספיר מיכאלי, הלא היא "ספיר רונדלים", ואושיית הבאמת-לא-ברור-מה, אוהד בוזגלו, תובעים את הסטנדאפיסט אסף יצחקי על סך מאה אלף שקלים בתביעת לשון הרע. עילת התביעה היא לא לשון הרע מהסוג של טענה לפרסום כוזב (היותר נפוצות בדרך כלל), אלא מהסוג של טענה לפרסום מבזה: בהופעותיו כינה יצחקי את גברת רונדלים "זונה מטומטמת", ואילו על אוהד בוזגלו אמר "מה יהיה עם הגמד המכוער הבן זונה הזה, שתוקף יותר אוקראיניות קטנות מפוטין?".

לבוזגלו אתייחס בהמשך, אבל קודם עניינה של גברת רונדלים. לספיר רונדלים יש שני כישרונות בולטים, והיא ללא ספק מנצלת אותם: היא מעלה סרטונים בטיקטוק רק בבגדי ים, ואני לא חושב שזה בגלל שהיא תמיד לפני או אחרי בריכה כשהיא עושה את הסרטונים האלה. מה גם שזה די כל פעם אותו סרטון: או "ביצוע" לשיר רונדלים (סטטיק), או לשיר פרובוקטיבית (נועה קירל) או לשיר אחר. כל פעם היא ממציאה ריקוד, עושה קול עם הלשון, וזהו. זה כל מה שהיא עושה, וככה היא רצתה להתפרסם; היא מחפשת את תשומת הלב, אז למה היא מתבאסת ותובעת כשהיא סוף סוף מקבלת אותה?

המיליון של מעתוק הוא זכייתה של התקוה - אולי לא הכל אבוד
תהיי יפה ותחסכי: לק ג'ל מהמם ומעוצב לבד בבית, ב- 30 שקלים
נוזלות וטוב להן: נשים שמחבקות את טרנד הוסת המזרזפת

התשובה של אסף לרונדלים ובוזגלו

הסיבה האמיתית היא, שהיא לא רוצה להרגיש זונה כשהיא עושה את זה. היא רוצה להצטלם בבגד ים, שכולם יסתכלו על השדיים שלה, ויגידו "וואו, הנה אישה חזקה". זו משימה לא פשוטה, גם בימינו: כשמישהי (במיוחד אם היא כוסית-על) מצטלמת בבגד ים, ועוד ללא שום סיבה מיוחדת, היא בעצם משתמשת במיניות שלה כדי להשיג משהו. על פניו, גם זונה משתמשת במיניות שלה כדי להשיג משהו. אם כן, האם המסקנה היא שספיר רונדלים היא זונה?

בעבר התשובה הנורמטיבית הייתה "וואלה יש מצב". אולם כיום התשובה מורכבת יותר (ספוילר לעוד שתי פסקאות - עדיין יש מצב): נכון, מיניות האישה נמצאת במעמד אחר לגמרי, ומותר לנשים אשכרה ליהנות ממין ממש כמו גברים, ואפילו לדבר על זה ולהנכיח את זה. אולם האם הן יכולות להשתמש במין ולצאת ללא התיוג החברתי הנלווה לכך? לא בטוח. למה? כי אין סימטריה: גברים לא יכולים להשתמש במין, כי הם די מגעילים בסך הכל, בטח ביחס לנשים, ואם גברים לא יכולים להשתמש, אז אף אחד לא יכול להשתמש (היופי הוא שגם אם אתה נראה כמו כריס המסוורת', אתה יכול להצטלם בלי חולצה, ולא להיתפס כמי שמשתמש במיניות שלך).

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אז אוקי, גברים יעקמו את העין מול אישה שעושה שימוש במיניות שלה, אבל מה נשים יגידו? האם ספיר רונדלים הרוויחה את התיוג הזה? נשות הסקס-פוזיטיב יגידו שאין בעיה להשתמש במיניות הנשית, שהרי אם לנשים יש את הכוח הזה, אז זכותן להשתמש בו. אולם נשות הליברל-פמיניזם או רדיקל פמיניזם ידחו זאת, בטענה שבכך נשים ממשיכות להנציח את יחסי הכוחות בין המגדרים, במקום לשנות אותם. היופי הוא שאם מכניסים כמה גישות פמיניסטיות לבלנדר, מקבלים בסוף אחלה שייק של פטריארכיה. היות וגברים מנהלים את העולם ואת השיח המתנהל בו, זה די סוגר את הסיפור.

אבל הדבר החשוב הוא שלא משנה מה הגישה שלכם לשימוש במיניות מצד נשים, התביעה המטופשת הזאת חייבת להידחות. להגיד על אישה "זונה" סתם כי משתמשת במיניות שלה זה בהחלט לא להיט, אבל כשעושים את זה בסטנדאפ זה עניין אחר לגמרי: אם אסף יצחקי אומר על ספיר רונדלים שהיא זונה, זה לאו דווקא כי הוא באמת חושב שהיא זונה. הוא פשוט מותח ומאתגר את גבולות השיח בנושא, ולדעתי הוא אפילו בונה על זה שיש טמבלים שלא מבינים את הקונטקסט (ממש כפי שאני עושה בדרך כלל). זה מה שסטנדאפ אמור לעשות, וכל עוד יש לנו בית משפט עצמאי (מה שהפך לא מובן מאליו בשנה האחרונה), הדבר הזה לגמרי מוגן תחת חופש הביטוי. אם סטנדאפיסט לא מוגן על הבמה כשהוא עושה את מה שהוא צריך לעשות, אפשר לסגור את הבאסטה. לא רק על הסטנדאפ, אלא על החברה הליברלית כולה.

אוהד בוזגלו ומריה. אינסטגרם,צילום מסך, עיבוד תמונה
יש לו יותר מדי זמן פנוי - אבל לא בימים שהוא רווק/עיבוד תמונה, אינסטגרם,צילום מסך

עוד פרובוקציה של בוזגלו

בין תיעוד של מפגש מיני אחד למפגש מיני אחר, לאוהד בוזגלו יש כנראה המון זמן פנוי. אחרי שלאחרונה התפרסם כי "חתם הסכם" עם בת זוגו על כך שיהיו ימים בשבוע בהם הוא ייחשב רווק, ואילו ימים אחרים אותם יקדיש לזוגיות, נראה שהתפנה בוזגלו למהלך משפטי מפוקפק אפילו יותר, שגם הוא כולו מהלך יח"צני ותו לא.

אחרי שהידיעה אודות התביעה של אסף יצחקי פורסמה בסטורי בדף האינסטגרם של גיא פינס, הגיב אוהד בוזגלו "בתגובה רשמית" (אפשר לחשוב שאתה היועץ המשפטי לממשלה; מה זה "תגובה רשמית"?!): "יש המון אנשים שמנסים לתפוס כותרות על אנשים אחרים מוכרים שבמרכז העניינים". זהו דוקטור, זה כל מה שאני זוכר… כאילו אוהד בוזגלו, מכונת תשומת לב חסרת בושה, שכל פרסומו המפוקפק נובע מהיותו אח של שחקן העבר מאור בוזגלו, מעז להגיד על אסף יצחקי, שהוא זה שמנסה לתפוס כותרות על חשבונו? אסף יצחקי סטנדאפיסט כבר יותר מ-15 שנה; הוא סטנדאפיסט יחסית מצליח, אבל אם לא היינו מדינה מחורבנת הוא היה מצליח הרבה יותר, שהרי הוא טוטאלי ומוכשר בטירוף. לא ברור לי כיצד התירוץ הזה לבן אנוש טוען שיצחקי תופס טרמפ עליו, כאשר ברור שבוזגלו הוא זה שסחט כאן חצי כותרת בזכות תביעת סרק. בברכת תפסידו אמן. שלכם, אלפא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully