זוגיות, סקס. ShutterStock
ShutterStock

להיכנס למיטה בדייט הראשון? התשובה המפתיעה של השדכניות

השדכניות

עודכן לאחרונה: 13.2.2022 / 11:04

fomo או צ'ק ליסט? אולי רשימת הדרישות שלך מוגזמת, אולי הפחד לפספס מפריע לך להתחייב - השדכניות מסבירות מה הבעיה שלך בזוגיות ומה כדאי לך לשחרר בדרך אליה

בימי הרווקות, מועדים כדוגמת הוולנטיין ועוד בתקופה חורפית ובעידן הריחוק החברתי, מובילים להרהור עצמי בפספוסים וטעויות שעשינו לאורך היסטוריית הדייטים המפוארת שלנו. ואם זה עוד לא עלה במחשבותיכם, לכן התכנסנו פה. ג'רי סיינפלד תיאר דייט ראשון כסיטואציה דומה לראיון עבודה, פלוס אופציית עירום בסופו. וזה עוד עמוק בניינטיז העליזות, הרבה לפני שמישהו אפילו חלם על היכרות עם זרים דרך סוויפ ימינה ושמאלה על תמונות בטלפון נייד. אז בואו ניגע בדילמה שכמעט כולנו אוכלים ראש לגביה:¬ האם הסקס הגיע מוקדם מדי ומשם הכל התפקשש?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

תכל'ס, מה הביג דיל בשנת 2022 אם נסיים במיטה דייט מוצלח וראשוני שהתחיל קצת כמו ריאיון עבודה? נרשמה אחלה שיחה, וויב מעולה, ברור שיש עניין משותף להכיר בן זוג ולא ידיד לחיים. למה שלא נתקדם ישר, ונבדוק כישורים אחרים ולא פחות חשובים להצלחת מערכת היחסים? הרי התאמה מינית קריטית מאין כמוה בקשר. אז מדוע גם כיום הנושא מעורר מחלוקות? למה כשנשתף קרובים בדייט שנגמר במיטה, במיוחד כשאנו נשים, נקבל לעיתים עקיצות בסגנון "עבור קשר רציני תפסיקי עם השטויות ושקצת ייחזרו אחריך"?.

אישה יושבת בבית קפה ואוכלת בזמן שהיא מסתכלת בסלולרי שלה. ShutterStock
על מה בדיוק את שומרת?/ShutterStock

ניקח את טלי, גרפיקאית בת 31. היא סיפרה לנו בכנות שחושבת לא אחת במהלך פגישותיה, האם מבזבזת זמן לשניהם. כי כמה שהרושם הראשוני חשוב, זה פשוט לא יילך מבחינתה אם אין משיכה והתאמה מינית, כשמוטב לא לשרוף אנרגיות וזמן מיותרים לשם כך. היא יוזמת די מהר נשיקה ומשם מגע, כשהשיטה עובדת כך: לא הלך טוב? כנראה שגם לא יילך. הבחור עצמו הלך? מסנן דושים מצוין שהיא ידעה לאתר בזמן. היה טוב והבחור נשאר? נהדר, כנראה שתפסה מישהו שווה. אמנם המבחן גורם לכך שמעטים שורדים ל"שלבים המתקדמים", אבל מי שכן הם יחידי סגולה משובחים מבחינתה.

אך האם מפגש מיני ראשוני בהכרח יעיד על הנעשה בהמשך, כשהחיבור מתחזק? לעיתים הפרטנרים נשפטים על ביצועיהם ולמה לא עפו מיד זיקוקי דינור. ובמציאות, כולנו בני אדם שעשויים להתרגש ולהיות סגורים ועצורים במפגש אינטימי מול אדם חדש, למרות שלפעמים מנסים לשדר משהו אחר. ובמילים אחרות, האם טלי מורידה לעיתים את המים עם התינוק? לא נכחיש.

לעומתה יש את יריב בן ה-33, עו"ס במשרד הביטחון. הוא ניחן בחבילה השלמה: נראה נהדר, אינטליגנט, חייכן ואיש שיחה מקסים שיודע להקשיב, להתעניין וגם לשתוק וסתם להיות נעים, המצרך הכי נדיר כנראה בשוק. בעבר, זרימה מהירה למיטה נתפסה עבורו במאני טיים כעליית מדרגה והתקרבות מבורכת. בפועל, פעם אחר פעם הוא לא הצליח להיקשר לאחר מצב אינטימי מיידי. ולא, יריב ממש לא הדוש הנאלח שחותך מיד, מהזן שרואה את הצד השני באופן זול או חותר מראש למין במסווה לקשר רציני. מעבר לכך שהוא שומר על נימוס וכבוד, הוא תמיד מנסה לתת צ'אנס בעוד פגישות נוספות. אבל משהו בהתלהבות נכבה אצלו, והוא אפילו לא יודע להסביר מה.

עוד בוואלה!

כנגד כל הסיכויים: "הייתי אשתו של רוצח סדרתי"

לכתבה המלאה
איש עסקים מציץ בשעונו בזמן היותו במוסך. ShutterStock
הוא יפה, הוא חכם, אבל מה עם הכימיה?/ShutterStock

כשיריב תיאר בפנינו את קשריו האחרונים ומדוע הסתיימו, עלה אותו מאפיין זהה שבעיניו הורס לו את האפשרות להגיע לקשר רציני. לטענתו פספס בחורות איכותיות בגלל מעין דפקט פנימי שלו, בדפוס שבו הוא הולך ונכבה לאחר שהגיע למצב אינטימי עם מישהי בתחילת הקשר. ולעומת זאת כשהסקס הגיע לאחר חמישה דייטים ומעלה, הוא כבר מצא את עצמו יותר שאוב לקשר, מסוקרן להמשיך ולגלות את האישיות של הצד השני, ומשם נולדו הקשרים ארוכי הטווח שלו.

גם אם לאחרים זה עובד מצוין, סקס מהיר לא מומלץ לגברים ונשים כדוגמת יריב אם מכוונים מראש לקשר רציני. העניין אובד להם לפעמים באופן בלתי רציונלי ועלול להוביל לחרטות ובלבול בין כימיה בינאישית למינית. בעולם הסיפוקים המיידיים, הם מעדיפים משהו שהתפתח ונבנה לאורך זמן. דינמיקה ופתיחות של פגישה ראשונה אינה דומה לשלישית, וכך גם עבורם סקס מהיר גם אם הולך נהדר. הרבה פעמים זה הופך לדאונר שממנו קשה להתרומם ומוריד חשק וסקרנות להתקדם. למה? ככה. תקראו להם שמרנים, אבל זה המצב, גם אם הם לאו דווקא תופסים מין כפרס.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי ורוית - השדכניות/נועה רוזן

הם לא תמיד דושים (טוב, חלקם). אבל עבורם, כמו במשחק מקדים, לא קופצים ישר לעניין עצמו, אלא בונים מתח. פגישה ועוד פגישה והנה גברו הסיכויים לבניית מערכת יחסים. מבחינתם דייט ראשון, גם אם נמשך שעות, לא יכול לקלף אותנו כבני אדם שמתרגשים או שלוקח לנו זמן להיפתח מצלקות קודמות או סתם מביישנות וסגירות, ומיד להראות את מלוא האישיות שבתוכנו. המגע הגופני, הרצון לנשק ולגעת, חשובים מאוד, אבל צריך להגיע בהדרגה ולא כהאצה פתאומית אל שיא שמנותק מתהליך ההיכרות עם מי שמולנו.

נהוג לחשוב שגברים מצליחים טוב יותר להפריד בין סקס לרגשות. אבל גם חלקם זקוקים לחיבור וחיבה לא פחות מנשים, בכדי להיות משוחררים וליהנות. מודעותם לכך, לצד רצון כן לזוגיות אמיתית, מחייבת אותם לנהוג אחרת ולתקשר זאת מול הצד השני. ולהבדיל, יש גם נשים שסקס מהיר מוריד מבחינתן את הסיכוי להתאהבות, כשבתור גבר הן וודאי היו נשפטות כדושים.

וכאן מגיע הכלל החשוב ביותר. להתאהבות וקליק ובכלל להתאמה מינית, אין ספר הפעלה. זה הדבר הכי רחוק ממדע מדויק. אחרת, כולנו היינו במערכת יחסים יציבה ומשגשגת עד קץ הימים. מה שעבד לזוגות ששכבו בפגישה הראשונה והיום נשואים 40 שנה עם 5 ילדים, לא בהכרח יעבוד לאחרים. כן, אנחנו מדברות אליך מגיב 23. יום אהבה שמח.

הכותבות הן בילי שינגרט ורוית מגדל בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully