אביטל צ'רבצקי. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

""ככה תזרים לשלישיה בשני צעדים פשוטים"" מעצימת הגברים מדברת

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 9:50

מכירים את "המרכז להעצמה גברית - אימון רגשי-מנטלי לגברים בשיטת NLP וייעוץ דייטינג"?. גם אנחנו לא הכרנו - מי היא אביטל צ'רבצקי, ומה הביא אותה, בגיל 24, להקדיש את חייה להעצמת גברים? אופיר סגרסקי מראיינת

"ככה תזרים לשלישיה בשני צעדים פשוטים", פונה למצלמה אביטל צ'רבצקי, או בשם הטיקטוק שלה "Avital4men"', בסרטון שגרף עד כה כשמונה מאות אלף צפיות. "חלומו הרטוב של כל כבר זה להזרים שלישיה", היא ממשיכה, "אבל זה לא חייב להישאר חלום". כמיטב המסורת ההיפר-טיקטוקית, היא מלווה כל מילה בתנועת יד ו/או רגל, טון דיבורה מכירתי והיא מחליפה לוקיישנים מהר יותר מסיימון לבייב. בסרטונים אחרים היא מופיעה בז'קט חליפה שרק מדגיש את גילה הצעיר, 24 בסך הכל, את קופצנותה ומתיקותה, שעומדים בסתירה לסגנון הדיבור המדרבן והתקיף ממחוזות האימון העסקי.

כל הדבר הזה בשילוב הטקסט הפרובוקטיבי מעורר תהיה ובלבול: האם מדובר בהטרלה, גרסת בטא של הדר מוכתר או במטפלת אמיתית ולגיטימית שמציעה סדנה אותנטית ל"העצמה גברית", כמוצג בפרופיל? הטיפים שמגיעים בהמשך הסרטון, וכוללים הקשבה וכבוד לנשים המעורבות באקט, רק מאיצים את סחרור המחשבות בראש. מחקר גוגל קטן מגלה לי שעד לא מזמן עבדה הבחורה החיננית הזו כמאמנת כושר, והנה, היום היא אכן מנהלת "המרכז להעצמה גברית - אימון רגשי-מנטלי לגברים בשיטת NLP וייעוץ דייטינג". אז מי היא בדיוק אביטל צ'רבצקי, ומה הביא אותה, בגיל 24, להקדיש את חייה להעצמת גברים?

לא נוגעים ב"אולד ליידיז" הרגלי המין של הלס אנג'לס נחשפים
די מגעיל, אבל טרנד הטיקטוק הזה יגרום לך להתעורר עם פרצוף חלק
לא בא לך? לא יבוא לך: בעיות בתפקוד המיני שלא מדברים עליהן
הו'ז יור דאדי: מה הופך את פדרו פסקל לכל כך לוהט

"התפתחות אישית היא חלק גדול מהחיים שלי כבר מגילאי העשרה", מספרת לי צ'רבצקי, והפעם אחת על אחת, בלי קאטים. "הנושא של התפתחות אישית היה חלק ממני מגילאים צעירים, גם הודות למשפחתי הסובייטית - שתמיד דאגה שאהיה במצויינות, בספורט ובתחומים אחרים, וגם כי בגיל צעיר עברתי חרם חברתי שגרם לי לרצות להעמיק את ההבנה שלי בבני אדם. כבר מגילאי 10-11 יכולת לתפוס אותי קוראת ספרים בפסיכולוגיה".

מאחורי הדמות העליזה והאנרגטית שבטיקטוק מסתתר סיפור ילדות כואב, שמתחיל באותו חרם כואב וממשיך בהפרעות אכילה קשות שהביאו את צ'רבצקי בנעוריה לסף אישפוז. "עובדת סוציאלית התערבה, ושמו לי תנאי", לדבריה: "'אם את לא עולה לכך וכך קילו את מאושפזת בכפייה'". אבל צ'רבצקי לא מצטערת, במבט לאחור. לגישתה, כל מה שעברה הביאה אותה לנקודה בה היא נמצאת היום. "אני מאלה שצמחו מחרם חברתי, ולא סחבו איתם טראומה ארוכת שנים", היא אומרת. "למזלי התגברתי, והחלטתי להעביר את החמלה והידע שיש לי לגבי אנשים מוחלשים כדי לתת להם כלים להתמודד, כיוון שאני הייתי שם".

למה דווקא גברים?
"אני הייתי טומבוי. הסתדרתי תמיד עם בנים, והנשיות שלי הודחקה הצידה עד גילאים די מאוחרים. הייתי מפתחת גוף, היו לי שרירים ויצאתי בעיקר עם בנות - מאוד 'על הצד הגברי'. הייתי אחת עם החבר'ה אבל עם טוויסט - כי הייתי אישה. לכן התייעצו איתי לגבי נשים, ושאלו אותי את מה שלא יכלו לשאול את החברים הגברים שלהם, שישפטו אותם על עצם השאלה, או את בנות הזוג שלהם. אני הייתי יצור הכלאיים בין חבר לידידה".

""ככה תזרים לשלישיה בשני צעדים פשוטים"" מעצימת הגברים מדברת
הסמים, השנאה, החנופה והחד קרן: הנשים שעשו לנו את השבוע
אתגר ה-boob lift שבר את הרשת: נשים מרימות חפצים עם השדיים

זה קטע, כי בסרטונים אין זכר לטומבוי שאת מתארת. ורואים שיש שם מחשבה מאחורי זה, שיש בחירה מודעת בשפת גוף שצועקת נשיות. זה הכל את, או שיש שם חברת קריאייטיב מאחורייך, שאומרת לך ללכת לפה ולשם ולעשות כך וכך?

"זה הכל אני. יש לי צלם שמצלם ועורך את הסרטונים, אבל התסריטים, הלבוש, תנועות הגוף - זה אני. גם אם זה לשחק משהו, זה משהו שאני המצאתי ואני מאוד אוהבת את זה. וכן, אני גם קופירייטרית".

כשהיא בסך הכל בת 15 נחשפה צ'רבצקי לבלוג המפורסם של סניה ולדברג על אמנות הפיתוי, והחלה להשתלב בקהילת השיטה בארץ. "הייתי הבת היחידה שמסתובבת עם קבוצות של בנים בעזריאלי ועוזרת להם להתחיל עם נשים", לדבריה. וכן, היא יודעת גם איזו אסוציאציה עולה לנו בראש כנשים לשמע צמד המילים "אמנות הפיתוי": לפני הכל, כף יד דביקה, אינני רוצה לדעת ממה, שחופנת את כף ידך בעיקשות ודווקא בזמן שאת ממהרת למקום אחר. "המרכז לאמנות הפיתוי" הוקם בארץ לפני עשרים שנה בדיוק, ומאז הפיץ זרעו מספיק כדי שנלמד לזהות את תלמידיו הזוהרים בטפילותם למרחוק. אלה אותם גברים רוטטים מחרמנות וביטחון עצמי מזוייף שיעוטו עלייך ברחוב או בקניון, יקראו לך יפה ומכוערת בנשימה אחת וילחצו עלייך לבקש את הטלפון שלך בו בזמן שיבהירו לך שאת פשרה.

אביטל צ'רבצקי. באדיבות המצולמים
מעצימה מתוך מקום של הבנת החלש. אביטל צ׳רבצקי/באדיבות המצולמים

"יש סיבה לזה שאני לא חלק מהאסכולה הזו היום", מבהירה צ'רבצקי. "השתלבתי שם בגיל מאוד צעיר, ועם השנים גיליתי גם את המוגבלות שבזה, את הצדדים המחפיצים והלא חיוביים שבזה". עם זאת, היא מוסיפה להגנת קולגות-העבר, אמנות הפיתוי עברה התפחות לאורך השנים. "פעם זה היה הרבה להעליב, לעקוץ, לחגוג על טריגרים ריגשיים של נשים, טכניקות שהן לא הומאניות או מוצלחות מדי", לדבריה, "אבל לא הייתי מודעת לזה בתור נערה. כן ראיתי את האפקטיביות של העצמת הביטחון של גברים, שגורמת להם לקחת אחריות על החיים שלהם".

בגיל 21, במקביל לעבודתה כמאמנת כושר, התחילה לעבוד בעצמה עם חברת "דייטינג" שמפעילה קורסים לאמנות הפיתוי. אז הבינה, לדבריה, את מוגבלות השיטה והשטחיות שבה, בו בזמן שהגיעה להחלטה כי היא רוצה להפוך את תחביב הילדות למקצוע רציני ולפתוח עסק משלה. היא החליטה ללמוד NLP במסלול בן שנתיים כולל פרקטיקום, ופתחה את "המרכז להעצמה גברית", שממוקם במגדל אלון בתל אביב. עד כה, אומרת צ'רבצקי, עברו אצלה מעל ל-200 תלמידים ומטופלים שמגיעים ללמוד בפורמט אישי או קבוצתי.

ואיך זה בדיוק עובד?
"הרבה חבר'ה נרשמים לתהליך הקבוצתי, ומגלים שהם צריכים תהליך יותר פרטני איתי, עבודת עומק, אחד על אחד בקליניקה", מסבירה צ'רבצקי. "יש כאלה שרוצים בסך הכל שאעזור להם עם נשים, ואין להם עדיין את ההבנה שזה מתבסס בעיקר על נקודות של ביטחון עצמי. אלה מגיעים לסדנאות קבוצתיות, בהן הנושא העיקרי הוא הבנה של המוח הנשי, תקשורת עם נשים. שם הם גם מקבלים מודעות דרך הסדנה לכך שמה שהכי חשוב לעבוד עליו זה הביטחון העצמי שלהם והחסמים הרגשיים".

זה לא מביך, ללמוד משהו כל כך אינטימי בקבוצה?
"אני יוצרת לזה הקשר מעצים ובריא. הם מבינים שהם מגיעים למקום הזה מתוך אומץ ולא מתוך חולשה. בואי נסכים על זה שגבר שמוכן להוריד את האגו שלו ולחזק את הפנימיות שלו ולשחרר חסמים, זה גבר שיש לו אומץ, לא גבר חלש. גבר חלש זה גבר שיושב בבית ומדחיק את הקשיים ולא עושה איתם כלום בשם המאצ'ואיזם והאגו".

@avitalformen מי אמר שלישיה ולא קיבל ? #fyp #viral #foryou ♬ Love You So - The King Khan & BBQ Show

כאשר צולחים את ההלם הראשוני, את צמד המילים הטעון "העצמת גברים" ואת הפתיחים הפרובוקטיביים שלה, נשארים עם מסרים חיוביים בסך הכל וגישה בריאה לחיים. ולמרות זאת, צ'רבצקי מדווחת שהרשת ממשיכה לסעור אל מול תכניה. ככל שאלה זוכים לחשיפה גבוהה יותר, הם מתרחקים מהמעגל התומך והמפרגן אל ההמון הזועם. ואף על פי כן, "רוב הגברים צמאים להעצמה הזאת", היא טוענת. "במשך שנים, נשים קיבלו את הזרקור והגברים חיכו בצד שמישהו יראה אותם ויבין את הקשיים שלהם ויתן להם יחס חומל".

הביקורת השלילית בעיקרה מגיעה לטענתה מצד נשים, ונוגעת לרוב לעיסוק שלה במיניות. "הרבה שואלות אותי למה אני שוביניסטית ולמה אני מדברת כל כך הרבה על מיניות, הרי גברים גם ככה אגרסיביים", היא מספרת. צ'רבצקי, מצדה, רואה בעשייתה את ההיפך הגמור. "הדרך לעזור לגברים לטובים יותר עבור הנשים שלהם, זה לאמץ את הפנטזיות והחשקים והיצרים ולעשות איתם עבודה. בעיניי אקט של העצמה גברית זה אקט פמיניסטי, כי כל אישה רוצה לצדה גבר מפותח ומודע".

את יכולה להבין את הפחד של הצופות, שאולי את מעודדת איזו תפישה פורנוגרפית?
"אני גורמת לגברים להיזכר ביצרים שלהם. אני אומרת, במקום להדחיק ולגרום ליצרים האלה לצאת אחר כך בצורה אגרסיבית, בואו נעזור להם להתמודד איתם. בהמשך של אותו סרטון, אני מסבירה כמה חשוב לכבד ולהקשיב לנשים שלצדך, לא 'אז בואו נאנוס שתי נשים'. אני מעודדת הסכמה".

יש לה עוד הרבה מה להגיד להייטריות, אבל ברוח הספורטיבית המאפיינת אותה, צ'רבצקי משתדלת להתמקד בטוב. "קיבלתי כבר המון הצעות להתראיין", היא מגלה. "בחוץ רואים רק את ההייט, אבל באינבוקס אני מקבלת פרגון מפה עד לאילת. מישהו כתב לי 'איזה כיף שדיברת על הקונספט של שלישייה - בדיוק אני ואשתי מתכננים משהו בסגנון ומתרגשים מאוד, יש לך טיפים למתחילים?'. התרגשתי, הרגשתי שזכיתי".

על גילה הצעיר, צ'רבצקי מספרת שלא שמעה הרבה טענות. ולא, היא לא חושבת שיש בעיה בכך שבת עשרים וארבע תלמד מבוגרים ממנה על מערכות יחסים. "מעולם לא חיפשתי אישור של מישהו לעשות משהו", היא אומרת. "תמיד הבנתי שזה או שאני מאשרת לעצמי, או שזה לעולם לא יקרה. זה אף פעם לא יהיה 'הזמן המתאים'. הקשיים שחוויתי מגיל צעיר והעיסוק בספורט גרמו לי להיות תחרותית ושאפתנית, וגם מישהי שסומכת על עצמה ומבינה שהעולם הוא מגרש משחקים. ואם תהיי מספיק טובה, ותעשי דברים מהלב - רק טוב יצא מזה. מעבר לזה, יש לי קבלות. זה לא רק אומץ ותעוזה. הייתי הבן אדם עם הכי 'תסמונת המתחזה', בתחילת הדרך טיפלתי בחינם או לקחתי 100 שקל. אבל עשיתי דרך".

אביטל צ'רבצקי. באדיבות המצולמים
״במקום להדחיק ולגרום ליצרים האלה לצאת אחר כך בצורה אגרסיבית, בואו נעזור להם להתמודד איתם״/באדיבות המצולמים

אנשים בני שלושים, שלושים פלוס, מוכנים לקחת ממך עצות?
"מה זה מוכנים? אלה האנשים שיושבים אצלי. והדבר הכי מגניב הוא שלא עולה אצלם בכלל שאלה לגבי הגיל שלי, כי מה שהם רואים ושומעים ממני הופך את הגיל שלי ללא רלוונטי. כשהשאלה עולה, זה נטו מתוך סקרנות, ואז הם מופתעים ונלהבים. הבודדים שמסתייגים - כנראה שזה לא מתאים להם".

קרה שמטופל נדלק עלייך?
"כן. מבחינתי זה טוב שהם רואים בי באיזשהו מקום לא רק דמות סמכותית, אלא גם מתרגלים מולי תקשורת עם אישה. הטיפול הוא מיקרוקוסמוס להצלחה שלהם בחוץ. אם הם לומדים להרגיש בנוח איתי, הם לומדים להרגיש בנוח עם נשים אחרות בחיים שלהם. אני הגורם המתווך".

אין התנגדות מצד גברים, שדווקא אישה תעצים אותם?
"אנשים שבאים אליי בוחרים בי בין היתר כי אני אישה, אני יודעת ממקור ראשון מה אנחנו רוצות. אומרים לי, 'אנחנו באים אלייך כי את לא סתם משננת ממדריכים גברים אחרים'. בנוסף, יש לי את ההכשרה הטיפולית, כך שיש לי את הראייה הרחבה וההוליסטית. אני לא מתאימה גברים אליי אישית, אלא לנשים בכלל".

מה התגובה הכי מוזרה שקיבלת?
"מישהו שאל אותי, למה שהדג ילמד את הדייג איך לדוג. זה מסביר אולי למה לא עובד לגברים שרואים ככה את העולם. נשים, כידוע, לא רוצות למות, אז אם מתייחסים אלינו כדג עם חכה בגרון שמושים אותו מהמים, זה די מסביר למה יש התנגדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully