טלי גוטליב, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
פלאש 90/אריק מרמור

כך טלי גוטליב שכנעה אותנו שכולם צריכים לסתום ליומיים

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 9:42

טלי גוטליב נותנת לנו סוף סוף קצת שקט, מאיה ורטהיימר מצליחה לבלבל, נטלי דדון מעצבנת אך צודקת וחראם על אמנדה ביינס. חדשות הנשות בסיכום של החשוב, המטופש והמכוער

גוטליב בהדממה
שומעות את השקט הזה? לא, זוהי לא חופשה בטוסקנה, אלא זכות הדיבור שנשללה מעו"ד טלי גוטליב ליומיים לאחר שהתרגלנו אליה כפסקול חיינו. את העונש הטילה עליה ועדת האתיקה ובה מספר חברי קואליציה, מה שמכפיל כמובן את העלבון, וזאת בעקבות האשמתה את נשיאת העליון אסתר חיות בפיגוע דריסה. אל תחפשו את הקשר בין הדברים.

אך לא היה די בעונש כדי לגרום לגוטליב לחדול ממכתביה מלאי הפאתוס בקבוצת הוואטסאפ של הליכוד, שהתגלתה לאחרונה כאחד מן היעדים הקסומים בישראל. מעניין להבין האם הדליפה מתוכננת, כפי שמשערות הקונספירציות, והליכוד מבקש לאלחש אותנו על ידי יצירת רושם של התפוררות - או שזו ירייה אותנטית בנגמ"ש מצד הגברת גוטליב. לתחושתי האופציה השניה היא הנכונה, אבל אולי אני נאיבית. "אני כזכור לכם לא בובה", כתבה באופן אירוני מגינת האנסים הידועה, שגילתה כעת מה תפקידה בבית הבובות של ראש הממשלה. לבי נכמר עליה ברגעים כאלה, בערך כמו שהוא נכמר על סמוטריץ' המכתת רגליו בשפה האנגלית, כלומר ממש מעט.

אני אומרת, אם כבר - אז כבר: למה לא להשתיק גם מסיתים נוספים מן הקואליציה, כמו סמוטריץ' המדובר, גד"א חברתי, בן גביר וכבוד רוה"מ בכבודו ובעצמו, בנימין נתניהו, שנלחם ב"אנרכיסטים" משל היו האיום האיראני? בגדול, כמובן, אינני תומכת בהשתקה, אנו חיים (עדיין) בדמוקרטיה ליברלית ויש מקום לכל הדעות. רק ליומיים, אני אומרת, אם אפשר לשים את כולכם על "השתק", נודה לכם מקרב לב. יודעים מה, הנה מתווה מרוכך על מלא: גם האופוזציה תשתוק. ליומיים. אחרי כך תמשיכו כולכם לערער את בריאות הנפש המדינית באופן מקיף ויסודי.

האזיקים עוברים אלינו: ישראל בדרך לפגיעה ישירה בחיי הנשים
אהבה חדשה: אם דור היה מתפשט לפני יומיים, הרבה כאב היה נחסך לכולנו
קצת עצוב: הסיבה העיקרית בגללה נשים עדיין מזייפות אורגזמות
בודיפוזיטיב? ככה היא נראית אחרי שנה שלמה בה לא הסירה שיער

מאיה ורטהיימר. אינסטגרם, צילום מסך
אופסי. מאיה וורטהיימר/צילום מסך, אינסטגרם

מאיה ורטהיימר - גאונת שיווק או פדחנית?
"חברי הקלוז פרינדס שלי", כתבה הדוגמנית והמנחה מאיה ורטהיימר בסטורי שלה השבוע, בהחלט לא רק לקלוז-פרינדס, "אני ממש מבקשת שתעזרו לי להרים לאהבה חדשה שתשודר היום ב-21:15. זו עונה נפלאה ולערוץ אין תקציב לדחוף את זה כמו שצריך, אז בבקשה תהיו חברים". על פי הדיווחים, מיד לאחר שהתגלתה הפדיחה, הסירה מנחת התכנית את הסטורי, ומיד נפוצו ספקולציות שונות סביב השאלה האם מדובר בטריק שיווקי או טעות תמימה.

במקרה הזה, שלא כדין טלי גוטליב, אני חלוקה בדעתי. מצד אחד, כפי שאמרו חיות אינסטגרם מנוסות ממני, אף אחת לא תפנה לחברי הקלוז פרינדס שלה במילים "חברי הקלוז פרינדס שלי". זה בומרי כמו לפתוח תגובת פייסבוק במילים "אופיר, שלום". נוסיף לכך שקשה להאמין כי ורטהיימר, שועלת אינסטגרם בעצמה, תיפול בטעות של טירונים. הרי אם את מעלה סטורי בעל רמת סיווג שכזו, המיועדת לאנשי סודך בלבד, ודאי תשגיחי עליו בשבע עיניים. ושנית, מידע שמיועד לאנשי סודך בלבד יועבר באופן אישי, בווטסאפ. משהו כאן לא מסתדר.

מצד שני, קשה לי גם להאמין שרשת 13 היו נותנים יד לשיווק כזה, שמציג את הערוץ כדל אמצעים ומקבץ נדבות. אני אומרת את זה די בביטחון, כמי שהתארחה ברשת 13 לא פעם, ומאז שהעזה לצחוק על הערוץ בערוץ עצמו - סירבו להזמינה עוד. איכשהו, כל זה לא מסתדר לי עם התעוזה השיווקית בסטורי של הוורט. כך או כך, מדובר באמת בעונה מהנה לאללה. נתראה בטור שאכתוב על הפרק הבא.

נטלי דדון חתונה ירדן ויזל. ניר פקין
הפעם היא צודקת. נטלי דדון/ניר פקין

נטלי דדון פותחת ביף עם נועה רוזין בשבוע האופנה
לא הרבה דברים מעניינים אותי לגבי שבוע האופנה הישראלי, שתמיד מתיימר ל"אמירה" ולא אומר כלום, אבל הפעם, הו, הפעם נאמר. הכל התחיל כשנועה רוזין, שהנחתה את האירוע בו הילכה דדון על הבמה, עודדה את הקהל לצאת להפגין. "צרם לי שמנסים דרך האופנה לכפות דעה אחת על כולם", אמרה דדון בתגובה, כנכתב באתר אייס, "וצרם לי שרגע לפני שאני עולה לבמה שמעתי את המשפט 'צאו להצטרף להתנגדות'". אחר כך, כמובן, הוסיפה שבימים אלה יש לדבוק במסר מאחד, מחזק, אישה לאישה וכן הלאה מהלקיסקון המשפיעני.

תראו, נטלי דדון רחוקה מלהיות כוס התה שלי. היא מטיפה לאיחוי, אך גם מנהלת קשר קרוב עם הזוג בן-גביר, שהרי אין עוד מושג אין מושג כמו "אהבת-חינם" שעבר ניכוס וריטוש וגרירה בבוץ על ידי הימין השמרני. מילות האיחוי והחיבור שלה חסרות ערך, לטעמי, בימים שבהם עתיד החברה הישראלית מוטל על הכף. היא בסך הכל רוצה להרגיש טובה יותר מכל עמדה פוליטית, אבל מתחת לזה עמדתה ברורה, ומכאיבה - לא מאחה, לא מחבקת ולא מאחדת - אלא מכאיבה למי שחרדה לזכויותיה.

ואחרי שכל זה נאמר, אין כל הצדקה לכפות מסר על מי שאיננה מחזיקה בו. ועל אף שאני טים נועה רוזין בכל יום שתשאלו אותי, תסכולה של דדון מוצדק: הכלילו אותה תחת מחאה שמייצגת ההפך ממנה. אילו אני הייתי במקומה, גם אני הייתי מתעצבנת. האמת? אם היו מקדמים את עלייתי לבמה בקריאה למען הרפורמה, הייתי מתרתחת. יש להודות בזה, וגם להרים למעצב צמוד-דדון שבתגובתו הכעוסה גם היא תבע את המשפט האייקוני בכל הזמנים: "בתור מעצב בחרתי שהדגם שלי ייצג את כלב בן יפונה ויהושע בן נון, שהם היחידים שלא הוציאו את דיבת הארץ".

אמנדה ביינס. GettyImages, GettyImages
בימים טובים יותר. אמנדה ביינס/GettyImages, GettyImages

אמנדה ביינס אושפזה בכפייה
משהו לא טוב קורה עם אמנדה ביינס. זה ידוע כבר מעל לעשור, מאז נעלמה מחיינו. במהלך הזמן הזה נודע לנו על אישפוזיה וכן מאסר-בית בן שלוש שנים, בעקבות שורה של הסתבכויות עם סמים ועם החוק. נודע לנו גם על ציוציה המשונים, ומאוחר יותר על אבחונה כסובלת מהפרעה דו-קוטבית. לא ברור היה מתי החלה ההידרדרות הקיצונית, אבל היה ברור שמשהו שם פשוט לא בסדר.

בקיץ 2022 התפוצצה פרשת דן-שניידר, מפיק "ניקולודיאון", שהתגלה כי הילך אימים על העובדים תחתיו ובעיקר על העובדות. כוכבות הסדרות הנוסטלגיות, ביניהן "זואי 101" ו-"ויקטוריוס", החלו לדבר על דפוסים מתעללים ומטרידים, כולל נגיעות שלא במקומן, שספגו כילדות מצד המפיק. היו שהחלו לקשר בין העדויות הללו לבין הידרדרותה הנפשית של ביינס, שהתגלתה וטופחה על ידי שניידר.

ביינס נצרבה בלבבות בתור הילדה החייכנית, המתוקה והאנרגטית מ"המופע של אמנדה", תכנית המערכונים שהובילה בעודה בת 13 בלבד, והפכה במהרה למקרה טראגי בסגנון בריטני ספירס. אני עדיין מחכה לדוקו המטלטל בנושא, עליה ועל כל המתרחש בניקולודיאון מאחורי הקלעים באותן שנים אפלות.

ביינס אושפזה לאחרונה בכפייה, לאחר שנמצאה משוטטת עירומה ברחוב וגם סיכנה את חייהם של איש וכלב אחד. קל לראות באירועים כאלו קוריוז ולגחך עליהם מהצד, אבל זה כבר לא 2005 כאן, וידועים לנו נזקיה של תעשיית הבידור על נפשם של הילדים הגדלים לתוכה. מוטב לראות באירוע הזה תזכורת כאובה למחיר שמשלמות, לצערנו עד היום, כוכבות שנחשפו בגיל צעיר מדי לצדה המכוער, הנצלני והסקסיסטי. זו תזכורת גם לכך שכוח גדול מדי, מרוכז מדי, תמיד ינתן לאנשים הלא נכונים ותמיד ינוצל לרעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully