אשלי גרהאם. אינטסגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינטסגרם

אפשר לעשות משהו עם הקווים לבנים האלה? קללת סימני המתיחה

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 13:36

הקללה הנשית המרגיזה הזו פוגעת כמעט בכולן אחרי לידהֿ, ואחרות מתוודעות אליהם אף מוקדם יותר. סימני המתיחה קשורים גם לשינויים דרסטיים במשקל, ומצבים הורמונלים מסוימים. שאלנו את אווי דרור איך מטפלים בזה, ובעיקר - מה עושים עם הסימנים הלבנים האלה

אין ספק כי הריון הוא אחד מפלאי הבריאה, אך התופעה הנפוצה של סימני הריון, המוכרים גם בשם "סימני מתיחה", גורמים לנשים לחוש אי נוחות לנוכח המראה שלהן.

סימני מתיחה בעור, בשפה רפואית סטריאות, הנם בעיה אסתטית נפוצה. כ-90% מהנשים בהריון יפתחו סימני מתיחה בבטן ובשדיים. בעוד שסימנים אלו אינם מזיקים ואין להם כל השלכה בריאותית, יש להם, לא פעם, השפעה על האופן שבו האישה מרגישה עם עצמה ועם גופה. ההריון הוא תקופה בה הגוף משתנה, ובעוד שמדובר בדבר טבעי והגיוני, לא פעם קשה להכיל את השינויים האלו. סימני המתיחה גורמים לנשים רבות לחוש כי מדובר בבעיה אסתטית, וכי אין באפשרותן לחשוף את העור שלהן. הדבר עשוי לפגוע בתחושת הביטחון העצמי, בתחושת החיבור עם הגוף ואף לגרום להן להימנע מפעילויות מסוימות, כמו למשל הליכה לים.

מה הקשר??? חיפשנו היגיון בזוגיות של רונה לי שמעון וסטטיק
"השותפה גנבה את הויברטור שלי, ואז טענה שהפללתי אותה"
אחרי שניר הלך נותר רק לחכות שדור יודה שהוא רוצה את נויה



רבות מאיתנו מכירות את התופעה בה העור החלק והיפה שלנו נהיה לפתע "מפוספס". אין ספק כי הם בגדר פולש בלתי רצוי על גופנו. מהם בעצם אותם סימני מתיחה, מה גורם להם להופיע, האם ניתן למנוע זאת וחשוב מכך - האם ניתן להעלים אותם?

סימני מתיחה. ShutterStock
קללה, נו/ShutterStock

מהם סימני מתיחה וכיצד הם נוצרים?
העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף, והוא בנוי משכבות הגנה המורכבות מרקמות. כאשר נפח הגוף משתנה בצורה משמעותית, סיבי הקולגן והאלסטין, אשר מרכיבים את רקמת החיבור ואחראים על חוזקו וגמישותו של העור, מנסים להתאים את עצמם לנפח החדש, וכתוצאה מכך עלול להיווצר קרע ברקמת החיבור, מה שיוצר את סימני המתיחה. הסימנים עצמם הם אותם פסים אדמדמים-סגולים או לבנים המופיעים באזור מסוים, כאשר לרב מדובר באזורי הבטן, ירכיים, חזה וזרועות. סימני מתיחה לאחר הריון או עלייה / ירידה במשקל הם נפוצים ביותר, אך הם עלולים להופיע גם בשל שינויים הורמונליים או נטייה גנטית.

משמעות ההבדל בצבעי הסימנים
כאשר הסימנים מופיעים לראשונה, צבעם לרב הוא אדום-סגול עז, וכאשר חולף הזמן הם הופכים ללבנים. חשוב לציין כי כשזה מגיע לטיפול בסימני המתיחה, לתזמון יש השפעה מכרעת על ההצלחה ואיכות התוצאות. ככל שמתחילים לטפל בנושא מוקדם יותר, סמוך ככל הניתן להופעתם של הסימנים, הסיכויים לקבלת תוצאות משמעותיות ומשביעות רצון גדלות. מאידך, כאשר הסימנים הופכים ללבנים הם כבר מעין צלקות ישנות אשר לא ניתן לחולל במראן שינוי רב.

שיטות טיפול נפוצות בסימני המתיחה
בדומה לבעיות אסתטיות אחרות הרפואה ומדע האסתטיקה נרתמים לחפש פתרונות ולתת מענה. לצערנו, לא נמצא עדיין פתרון חד משמעי לסימני המתיחה, כלומר לא ניתן להעלימם לחלוטין, אך ניתן בהחלט לשפר ולעדן את הנראות בדרכים שונות.

שיטות הטיפול בסימני הריון כוללות הן טיפולים רפואיים, והן טיפולים ביתיים. שיטות הטיפול הרפואיות כוללות לייזר וקילוף עור כימי, זריקות, גלי רדיו, קרמים שונים. המטרה בטיפולים אלו היא לגרום לפגיעה בתאי שכבות העור הפנימיות וכתוצאה מכך לגרום לגוף לייצר סיבי קולגן ואלסטין חדשים. הטיפולים הביתיים כוללים שתייה מרובה של מים, שכן יובש תורם להיווצרותם של הסימנים, ושימוש בקרמים כמו ויטמין E או חמאת שיאה אשר נחשבים ליעילים במידת מה ביכולתם לטשטש את הסימנים.

האם ניתן למנוע סימני מתיחה לאחר הריון?
התשובה האמיתית והמצערת היא לא, לא ניתן למנוע סימני מתיחה לאחר הריון באופן ודאי, זאת משום שהופעתם תלויה גם בגורמים שאינם בידינו, כמו, כאמור, השינויים ההורמונליים שחווה האישה והנטייה הגנטית שלה לכך, כמו גם קצב עלייתה במשקל (דבר אשר משתנה מאישה לאישה).
עם זאת, אין בכך בכדי לומר שאין מה לעשות בנדון! מאחר ומידת הלחות של העור משפיעה מאוד גם היא על הופעת הסימנים, הקפדה על מריחה קבועה לאורך כל ההריון של קרמים המועשרים בויטמין E, כאשר המומלץ ביותר שבהם הוא קרם נבט חיטה, בהחלט עשויה לסייע במניעתם. החדשות הטובות הן שגם במידה והופיעו הסימנים, בהחלט ניתן לטפל בהם - ויפה שעה אחת קודם, שכן ככל שהטיפול נעשה בסמוך יותר לזמן הופעתם, כך הוא אפקטיבי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully