לק ג'ל ושפת הסימנים וישראלית
דיאנה סקריפניק וזוהר רקח בראונר. רן יחזקאל,
רן יחזקאל

ככה אומרים את הדברים החשובים בשפת הסימנים

עודכן לאחרונה: 14.9.2023 / 9:39

במרכז תערוכת צילום, שבה מציגות מעצבות ציפורניים מחולון את עבודתן ומדריכות חירשות מ"הזמנה לשקט" מדגמנות את יצירותה לק ג'ל האלו בשפת הסימנים

"אמ:לק" - תערוכת צילומים חדשה, שבמרכזה אומנות הציפורניים ובה מציגות מעצבות ציפורניים מחולון, בעלות עסקים קטנים, את עבודתן תוך כדי שיתוף פעולה מיוחד במינו בין המעצבות לבין המדריכות החירשות של תערוכת "הזמנה לשקט" שבמוזאון הילדים הישראלי בחולון המדגמנות את העבודות באמצעות שפת הסימנים.

נשים חירשות, נבחרו להציג את אומנות הציפורניים באמצעי התקשורת הטבעי שלהן, שפת הסימנים הישראלית, כך שהוויזואליות של שפת הסימנים מתעצמת בזכות חיבורה לאומנות הציפורניים הנקראת בשפה הטרנדית לק ג'ל.

מחממים את הלב או חיים בסרט? הזוג המנצח של חתונה ממבט ראשון
התאמה של שונים מול התאמה של דומים - האם הפכים באמת נמשכים?
1 מ-8 נשים בלבד מגיעות לאורגזמה בכל סקס. השאר עושות את זה
"לכאורה": הרב פגע מינית בעשרות נשים. העדויות מצמררות

לק ג'ל ושפת הסימנים וישראלית
דיאנה סקריפניק וזוהר רקח בראונר. רן יחזקאל,
120 שפות סימנים בעולם/רן יחזקאל

שפת הסימנים היא שפה שמשתמשת בתנועות ידיים, מחוות גוף והבעות פנים אשר יחדיו מהוות אמצעים עיקריים להעברת מסרים ויצירת תקשורת. המשתמשים העיקרים בשפה הזו הם אנשים חירשים או כבדי שמיעה. אצבעות הידיים והדרך בה הן מסמנות סימנים, מהוות כלי תקשורת בולט.

מדובר בשפה מורכבת, המכילה את כל האלמנטים המשמעותיים של שפה מדוברת. בדומה לשפות המדוברות, שפות הסימנים השונות בעולם, מכילות מילים מהעולמות התרבותיים של המדינה שבה הן נוצרות. כיום קיימים קיימות 120 שפות סימנים בעולם.

שפת הסימנים הישראלית היא שפה צעירה שהחלה להתפתח משנות ה-40 של המאה ה-20, עם היווצרות קהילת חירשים בארץ, והיא חלק בלתי נפרד מתרבות האם של קהילת החירשים וכבדי השמיעה בארץ.
עדויות ראשונות על השימוש בצבעים על קצות הציפורניים קיימות כבר כ-3,000 שנים לפנה"ס ואף קודם. שימוש זה נעשה על ידי בני מלוכה, כאשר הצבע ייצג מעמד חברתי. החומרים מהם היו עשויים ציפויי הציפורניים בעת העתיקה היו חלבון ביצה, שעוות דבורים ואף צמח החינה, שידוע ביכולות הצביעה שלו.
מאז ימי שושלות המלוכה בסין ובמצרים, שבהן נעשה לראשונה השימוש בציפוי ציפורניים, ועד ימינו - חלו שינויים והתפתחה תעשייה ענפה סביב הציפורניים, שהפכו מסמל מעמדי לסמל יופי בעולם הטיפוח והאסתטיקה.

לק ג'ל ושפת הסימנים וישראלית
דיאנה סקריפניק וזוהר רקח בראונר. רן יחזקאל,
בדיוק כמו השפה המדוברת/רן יחזקאל

טכניקות ציפוי ציפורניים הפכו לפופולריות בקרב בעלי מקצוע בתחום הקוסמטיקה וכך גם החומרים שמהם עשויים הציפויים, טרנדים בצבעוניות, ציפורניים מלאכותיות שמולבשות על הציפורן הטבעית, אורכים שונים וצורות מגוונות.

במאות ה-20 וה-21, משיחת צבע ובניית ציפורנים הפכו להיות טרנדיים מאוד בעיקר אצל אומניות ואומנים בתחום המוזיקה, כגון: ליידי גאגא, אדל, לנה דל ריי, הארי סטיילס, גר'ד לטו וסטיבן טיילר, שצבע את ציפורניו עוד בשנות ה-70 של המאה הקודמת. זוכת האירוויזיון האחרונה, לורין, שייצגה את שבדיה, שלפה גם היא ציפורניים ארוכות בהופעה הבימתית האייקונית שלה. אופנה זו לא פסחה גם על האומניות המקומיות שלנו.

בשנים האחרונות התפתחה לה גם תרבות ה-ASMR, בתרגום לעברית: "תגובת מצהר חושית עצמאית", ששטפה את הרשת עם סרטוני נקישות ציפורניים. אפשר לראות ציפורניים ארוכות וצבעוניות גם בסרטוני טרנד הרול-אפ והגלידה.

לק ג'ל ושפת הסימנים וישראלית
דיאנה סקריפניק וזוהר רקח בראונר. רן יחזקאל,
מחוות גוף, הבעות פנים ותנועות ידיים, מייצרות את המילים/רן יחזקאל

המעצבות שמשתתפות בתערוכה: דיאנה סקריפניק, נוי גולדברג, זוהר רקח בראונר, ליילה שריקי, אלינה Alina Mitternacht, דנה זליגמן, נועה רפאל, שושן אוגנסיאן, שרי גולדמן.
דוגמניות הציפורניים: אסיה יוחנני, תמי אסולין, נורית שלום, ויקטוריה סמוילנסקי (מדריכות בתערוכה "הזמנה לשקט שבמוזאון הילדים הישראלי בחולון), נועה טננבאום, אמילי רפאלי, בת חן משעניה, ליאן רוזנברג, מרינה צבי, בר קורן, ניקול חורי, רויטל חורי.

"אמ:לק" - 21.9.23 - 31.12.23

במתחם תערוכת חוצות גן המוזאון (כניסה מרח' ויצמן 61, חולון, סמוך למוזאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס) ובכיכר ויצמן (כניסה מרח' סוקולוב 48, חולון). הכניסה חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully