גבר ואישה לשון. ShutterStock
ShutterStock

מתנשקים הערב? עזבו, עדיף להשאר בבית ולפתוח תפוצ'יפס

31.12.2021 / 19:20

מסיבת ערב השנה החדשה היא מסיבה מלחיצה שבה חייבים להתנשק בחצות, ולכן אנחנו נשארות בבית. ואם אתן עוד חושבות לצאת, אופיר סגרסקי ליקטה כמה סיפורי אימה על נשיקות שאולי ישכנעו אתכן שעדיף לפתוח תפוצ'יפס

מיתוס הנשיקה הראשונה הקסומה והמושלמת הוא אחד השקרים האכזריים ביותר שסיפרו לנו מילדות, ממש לצד "16, הכל כזה עם קצפת ודובדבנים". בפועל, מעט מאוד אנשים מתגעגעים לעצמם של גיל 16, ועוד פחות מהם נזכרים בערגה בנשיקה הראשונה, שבמקרה הטוב היא רטובה ומסורבלת. כך או כך, הגיע הזמן לעשות חסד עם בני הנוער שלנו, ולספר להן שהנשיקות הראשונות גרועות בשביל כולם, והכל בסדר. ועם זאת, יש אנשים שהנשיקות הראשונות שלהם היו גרועות אפילו יותר. אספנו אותם כאן.

הנשיקה הראשונה שלי הייתה בדיוק כמו בחלומות - החלומות שבהם אתם הולכים לאיבוד, מגלים שאתם ערומים מול כולם ונופלים לתוך לוע של תנין. מצד שני, זה היה חייב לקרות כבר. עד גיל 17 לא התנשקתי, אולי בדיוק מפני שנאחזתי מדי בפנטזיית הנעורים הידועה לשמצה. סיפרתי לעצמי שאני לא רוצה את זה, אבל בפועל רק ייחלתי שהספרים מהלוקר (שלא היה לי) יפלו לרגלי חתיך מצוי כזה או אחר, מה שלא יותיר לו אלא להתאהב בי.

וכך, בכיתה י"א, באחד מסופי השבוע שיצאתי "לבלות בתל אביב" עם שתי חברות מהלימודים, רומי ושי נקרא להן, מצאתי את עצמי בוכה לשמע שיחה על פינים. רומי ושי כבר נחשפו לפלא, כך גיליתי בדרך אגב, כששוחחו על החוויות המיניות שלהן על דרך רוטשילד. בין התובנות נאמר "איזה מדהים זה סקס", ו"אני חולה על סקס", מה שהגדיר אותן מבחינתי ככוהנות מין ואותי כפתטית שעליה למות. שי הבחינה בשתיקה שלי, ושאלה מה קרה. לצורך הוידוי הושבתי אותן על ספסל, ובמבט מושפל סיננתי, "אפילו לא התנשקתי". "מה?!?!", צווחו השתיים, ורומי הכריזה: "הלילה אנחנו מוצאות לך נשיקה".

שתי נשים מתנשקות. ShutterStock
שוקלות לעבור צד? בצדק/ShutterStock

התכנית הייתה כזאת: קודם כל, נשב ברחוב ונמצא אנשים מבוגרים שיזמינו אותנו למשקאות בבר. באותו הזמן, לא ממש חשבנו על זה שמבוגרים שלוקחים נערות לבר הם אולי טיפוסים שלא היינו רוצות לבלות איתם. רצינו להרגיש בוגרות לגילנו, וגברים שניסו להשכיב אותנו היו מספרים לנו בדיוק את זה. משם, הניחה שי שאחרי כמה משקאות אהיה משוחררת מספיק כדי לתפוס מישהו, ומכאן סלולה דרכי אל חיק החברה הנורמטיבית.

הכל הלך בדיוק לפי התכנית. נתלינו על שני בחורים שלקחו אותנו לבר עם מוזיקת רגאי ופוסטרים של בוב מארלי, אווירה שבאותם הימים נתפסה בעיניי כסקסית לאין שיעור. שתיתי צ'ייסר אחד אולי. לא הציעו לי עוד ולא ביקשתי. רומי קמה לרקוד. כשהצטרפתי אליה, היא לקחה אותי הצידה ולחשה לי, "רואה את הבחור עם הפסים? קחי אותו. תגידי לו שחם לך ותצאי החוצה, הוא כבר יבוא. קדימה, עכשיו". כמו חיילת צייתנית, הלכתי ישירות אל האיש עם חולצת הפסים, ואמרתי לו בפנים חתומות מחרדה, "חם לי. אני יוצאת". "לצאת איתך?". "כן".

אני אפילו לא זוכרת איך הוא נראה. אני זוכרת שהוא היה גבוה, גדול כזה, אבל לא שמן. היה חושך בחוץ. הוא התקרב עם הפה שלו אל הפה שלי, ואני לא ידעתי ממש מה עושים. השפתיים שלו הרגישו גדולות ורכות יותר ממה שדמיינתי, והזיפים שלו דגדגו אותי. הדבר הבא שאני זוכרת זה שהוא עצר באמצע ושאל אותי, "את לא יודעת להתנשק?". "מה?". "אני צריך ללמד אותך להתנשק? למה את לא פותחת את הפה?". קפאתי במקום. "מה קרה, יש לך חבר?". לא ידעתי מה לענות. "סתם... אני... סתם, לא יודעת". הוא חזר פנימה לבר.

"נו, איך היה?", שאלה אותי רומי בדרך החוצה משם. "בסדר", אמרתי לה. "עכשיו אני רק צריכה לשכב עם מישהו, וזהו". אוי, הקסם. אין על נשיקה ראשונה.

עוד בוואלה!

לא טוב היות האייל לבדו - יש לנו כמה רעיונות בשבילו

לכתבה המלאה
גבר מנסה לנשק אישה. ShutterStock
גבר מנסה לנשק אישה/ShutterStock

האמא המעורבת
בכיתה ח', הייתה תגל אליהו הקרבן הקלאסי לפנטזיות הנשיקה הראשונה. היא מצאה חבר, התרגשה וכו', אבל דחתה את הרגע הגדול. גם היא האמינה שהנשיקה הראשונה יכולה וחייבת להיות משהו מיוחד במינו, והחליטה - מי יודע בהשראת איזה סרט נעורים - שהיא צריכה לחכות לחגיגות החודש.

היום הזה הגיע והחבר, נקרא לו עודד, הזמין את תגל למסיבת פיג'מות, שהרי היא פסגת המחוות הרומנטיות של ילדים בכיתה ח' אחרי דייט במקס ברנר. "כל החדר היה חשוך, עם נרות שכנראה גנב לאחותו מהחדר", מספרת אליהו. "סיטואציה ששנינו ממש אילצנו אותה להיות רומנטית". עודד לא עצר שם. לרגל החגיגות המדוברות הוא גם קנה לתגל טבעת (סביר להניח שלא יהלום), והשניים החליפו מתנות.

עכשיו, מאחר ולא נותרו עוד גינונים לשלוף מהשרוול - הבינו שעליהם להתנשק. זה אמור היה להיות סתם מגעיל, אבל המשיך גרוע מזה. "איך שאנחנו באים להתנשק, אמא שלו מתפרצת לחדר, אומרת 'טוב, אני לא יכולה יותר זו סכנת נפשות'", מחקה תגל בקול צורמני. "היא מתחילה לכבות את הנרות, פו פו פו, 'יופי, היה רומנטי', יוצאת ומשאירה את הדלת פתוחה". אמרתם אמא מביכה, אמרתם אמא של עודד.

"נשארנו שם וחשבנו, טוב, מה נעשה... אמרנו שאחרי חודש מתנשקים, אי אפשר לחזור בנו". לפיכך, התיישבו לשחק פיפא. ואז זה קרה. "באמצע המשחק, בלי שום קשר לכלום הוא החליט לנשק אותי, וזו הייתה נשיקה עם המון לשון עם המון רוק", מספרת תגל. "לקח זמן עד שלמדנו להתנשק נכון. הקשר הזה המשיך לעוד 4 חודשים של נישוקים, ועוד עשיתי קוביות בשיניים באמצע". ומה זו אם לא אהבת אמת, תגידו לי.

אין ספק שמדובר בנשיקה ראשונה גרועה, אם כי תחילתה וסופה מתוקים, לפחות. אם אתם מצליחים לצלוח חוויה מביכה כל כך בגיל 14, הלא הוא הגיל המביך מכל, ושורדים למשך חמישה חודשים - תקופת נצח במושגי כיתה ח' - אתם כנראה באמת משהו מיוחד. בפרט עודד האמור, שבמקומו הייתי נפרדת מתגל מרוב בושה, עוברת בית ספר ומשנה את השם.

אישה מוציאה לשון. ShutterStock
עם לשון? בלי לשון?/ShutterStock

ההתערבות
הסיפור של יואב טלמור הזה מתחיל בשנת 1993, במושב בשרון, עם חבר שנקרא לו יוני, נער עם השפעה מפוקפקת על הסביבה. "ליוני היו כל מיני חברות וחברים לא מהמושב, שאלוהים יודע איפה הוא פגש - פאנקיסטים ונערות פרא ששתו וודקה חרבות בדשא של מרכז ספיר בכפר סבא או בתל אביב", מספר טלמור. והוא, שהיה אז בן 13, התיידד איתם דרך יוני.

"באחת הפעמים האלה פגשתי את מאיה", לדבריו. "נערה עם מבט עמוק, עור מוקה ותלתלי פחם שקצת התעניינה בי, אז כמובן שמיד התאהבתי בה, כי כזה הייתי בגיל 13. היא גם שאלה אם כבר התנשקתי, מה שבכלל טלטל את כל עולמי. כמה ימים אחר כך, בסוף יום לימודים, יאיר אמר לי שמאיה מתעניינת בי ושהיא תהיה ברוק ירוק רעננה". יואב שמח עד הגג, כי בתור נער רענני בניינטיז, לא הכיר אפשרות בילוי לוהטת יותר מתחרות הלהקות הצעירות. "הסיבה היחידה שלא הגעתי 4 שעות לפני פתיחת הקופות היא שבאתי עם עוד אנשים", הוא נזכר.

מרגע שהגיע, מצוייד בכמה חברים, אחותו הגדולה וחברותיה, יואב חיפש את מאיה - ומצא. מיד הם הלכו הצדה להסתודד, כפי שמסתודדים בגיל 13, כלומר מוקפים בצופים מהצד." אני לא זוכר על מה דיברנו, רק שכל הזמן התקרבנו עוד ועוד והוויברציות גאו, עד שהיא שילבה את אצבעות שתי ידיי בשלה והצמידה את שפתיה לשלי, והלשונות עשו מה שעשו. בכלל לא סגרנו את הפה. אין לי מושג כמה זמן זה נמשך, אבל באיזשהו רגע היא אמרה משהו על איזו חברה שיש לה כאן וההופעה שיש כרגע ושנפגש אחר כך".

יואב, אח קטן מתוק שכמוהו, חזר בהתרגשות לספר לאחותו וחברותיה, שצפו מהצד כל הזמן וחגגו משל הייתה זו הצעת נישואין. "הרגשתי שנפל דבר בעולם", להגדרתו. בימים שאחרי יואב התקשר למאיה כמה פעמים, כלומר לאבא של מאיה, וביקש לדבר עם מאיה, והם אכן דיברו ולבסוף גם קבעו להיפגש.

"אבא שלי הסיע אותי, ואני חושב שהוא בעיקר חש הקלה על זה שאני לא הומו אחרי הכל", מתרפק יואב על הזכרונות. אבל המפגש ריסק כל ציפייה של הנער המאוהב. "מאיה היתה סוג של נחמדה, אבל בכלל לא נלהבת מהמפגש, והיה ברור שנשיקה שניה בכלל לא נמצאת על השולחן", הוא אומר. "לא כל כך הבנתי מה קרה, ובסוף גם הפסקתי לנסות".

אם אתם תוהים מה הקשר ליוני ההוא, אז הנה, הקשר מגיע: בפעם הבאה שנפגש איתו יואב, הברנש הסורר סיפר בדרך שהוא ומאיה התערבו מי ינשק יותר "בתולי שפתיים" באותו חופש גדול. הגדרה מילונית: אאוץ'. "הדבר היחיד ששמר עליי מהתרסקות טוטאלית, היה שרמת האמינות של יוני הייתה, איך לומר, לא משהו", מסייג טלמור. "אז תמיד היה הספק לגבי נכונות הסיפור. אבל זה אומר שהאפשרות הטובה יותר היא שמאיה פשוט התחרטה. בכל מקרה, בכיתי מספיק בשביל שתי האפשרויות גם יחד".

אבל יש בסיפור הזה גם נקודה של אור - מהר מאוד הקארמה השיבה ליואב כגמולו. "אחרי כמה חודשים", הוא מספר, "על מקלט במושב, התנשקתי עם מאיה אחרת שהיתה אהבת חיי האינסופית, לנצח נצחים, שנמשך חצי שנה".

גבר מנסה לנשק אישה. ShutterStock
הקסם של הנשיקה הראשונה/ShutterStock

הנשיקה הכפויה
הרבה סיפורים על נשיקות כפויות, ספק תקיפות מיניות, הגיעו לפתחי מרגע שפניתי לציבור הפייסבוקי לחיפוש מרואיינים. רובן לא נכנסו לכאן, שכן רשימת סיפורים היתולית איננה במה שעושה חסד עם סיפורים קשים כמו אלה, מלבד זה של אביה חנה אוחיון, משום הגישה שהיא עצמה נוקטת כלפי הסיפור.

"הייתי בת 13 והתחלתי לדבר עם מישהו מאיזה אתר נוער, נראה לי מקושרים", היא מספרת. "הוא היה מאותה עיר שלי וגדול ממני בשנה, מה שישר עשה אותו סופר מגניב". אביה וגיא (שם בדוי) יצאו פעם-פעמיים, במהלכן הסתבר שהייתה לו בכלל חברה, ממנה גיא נפרד למען אהבת האמת החדשה.

"הכל היה איזה בליל של דרמת נעורים, שאף אחד לא באמת מרגיש, אבל זה כמו בסרטים אז אנחנו מחוייבים לתסריט", היא מספרת. בהמשך לתסריט, יצאו הזוג עם כמה חברים לנופש עם ג'קוזי, כלומר לקאנטרי העירוני. "פתאום התחילה שיחה בין החברים שלו, אם התנשקנו או לא, וכשהם הבינו שלא הם התחילו לאתגר אותו כמו חבורת בבונים שיעשה את זה כבר".

מכאן הרומנטיקה רק מתגברת, וכך, באור יום, בג'קוזי מלא נערים מפגרים וסביבנו מבוגרים רופסים וריח של כלור, גיא - שנדחף בעצמו - דחף את הלשון שלו לפה ההמום של אביה. "היה לו גם מסטיק בפה תוך כדי, ומאז אני לא חושבת שלעסתי zoom תות יותר", היא אומרת. טראומה, דרכים משונות לה.

"כשהוא סיים כולם המשיכו לדבר כרגיל, ואני חייכתי בנימוס כאילו זה מה זה בקטנה", היא נזכרת. "אחר כך כשאני והחברה שלי הסתובבנו בקאנטרי, נלהבות ונרגשות מהסו-קולד אונס שעברתי עכשיו, ראינו מישהי מהשכבה שתמיד שנאה אותי ושנאתי אותה. היא שמעה על הנשיקה שלי והורגש ממנה שהיא ממש מעוצבנת ומבויישת מזה שאני התנשקתי לפניה ושכאילו יש לי חבר".

לאור הסטואציה המורכבת, עד היום זוכרת אביה את החוויה כאמביוולנטית. "זו הייתה הפעם הראשונה שהרגשתי את השילוב של תחושת ניצחון ובחילה ביחד", היא אומרת. בדיעבד, זו הייתה נשיקה בטעם מר-חמוץ-מתוק, ובעיקר של מסטיק זום.

אישה מקיאה. ShutterStock
"ליפף את לשון החשופית שלו סביב הענבל שלי" בעעעהה/ShutterStock

דאבל דייט
נועה (שם בדוי) הייתה בכיתה ה' כשהתנשקה לראשונה עם החבר הראשון שלה. "הוא הציע לי חברות עם פתק והייתי צריכה לסמן כן או לא", היא נזכרת. "סימנתי כן". בהתאמה אופיינת לדור שגדל על "המורדים", גם החבר הכי טוב שלו והחברה הכי טובה שלה, מאותה הכיתה, במקרה לגמרי, הפכו לזוג.

בשלב מסוים הרגישו הבנים בוגרים מספיק כדי להתנשק, או לפחות מוכנים מספיק כדי להמציא סימן סודי ל"נשיקה צרפתית" עם אצבעות הידיים, אותו סימנו זה לזה במהלך שיעורים תוך צחוק כבוש. וכך, באמצע אחד השיעורים, קבעו הרביעייה שילכו בהפסקה לחדר האמנות. "החלטנו שאם אנחנו נתנשק צרפתית, גם הם יתנשקו", מספרת נועה, וככה הם עשו.

"אני והחבר שלי עמדנו אחד מול השני עם עיניים עצומות, כשהם ספרו לנו שלוש… שתיים… אחת…..
והתביישנו שנינו", היא נזכרת. גילאים מאוד מוזרים היו גילאי היסודי, שבהם קבענו לעשות ה-כ-ל ביחד. להתנשק, נגיד, היה יכול להיות פחות מביך עם אדם נוסף בלבד בחדר. ובאמת, עשר דקות הם עמדו זה מול זו בהלם, כיאה לסיטואציית ה-7-דקות-בגן-עדן. עד שנפל דבר, כמו שאומר יואב טלמור. אבל נפל בראבק.

"כשבסוף הוא נישק אותי, אם אפשר לקרוא לזה ככה. ילד בכיתה ה', שלא יודע מה זה צרפתית, ליפף את הלשון חשופית רכיכה שלו סביב הענבל שלי, ואז נשך לי את השפתיים", מספרת נועה. "כמעט הקאתי". גם אני כמעט הקאתי, ורק מלתמלל את הסיפור הזה. "ההפסקה כבר כמעט נגמרה והגיע תור הזוג חברים שלנו. ספויילר: הם לא התנשקו. כשהגענו לכיתה והשמועה כבר רצה בשכבה - שהתנשקנו צרפתית. אני הלכתי לשירותים לגרגר מים. זה היה דוחה".

החותר למטרה
גברים רבים לוקים בתסמונת הלשון התוקפנית, במיוחד בנשיקותיהם הראשונות. אבל רק אביעד, שם בדוי, הודה בפניי בפה מלא לשון שהיה אחד מהם. זה קרה בחופש הגדול שבין כיתה ט' לכיתה י', עם נערה שאביעד עשה מאמצים להתאהב בה באמצעות מניפולציה על עצמו, עם עזרתם המוזיקלית של בריאן אדמס ו- REM.

"אני זוכר שלא כל כך נמשכתי אליה כמו שנמשכתי לקונספט של שבירת בתולי השפתיים שלי", מסביר אביעד. "היא כבר הייתה בעניין, והלוזריות הרומנטית שלי ניצחה את התשוקה". לאחר תכנון לפרטי פרטים, כולל חימום האווירה בשיר הנושא של "טיטאניק" - יצא אביעד למשימה שסופה התנגשות בקרחון.

"כך יצא שהלשון שלי נכנסה לפה שלה וחצתה יבשות עד לקרקעית החצוצרות שלה", הוא מספר. "היא נחנקה, הביטה בי בחרדה קיומית, ואמרה: 'דגכלחדךכחדךגכלחדךגכ דגכלדךגכחדךגלכחדגכ' או משהו כזה". לפרשנותו, התכוונה לומר, "מחר יהיה יותר טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully