טלי גוטליב, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
פלאש 90/אריק מרמור

לא מניי ולא מביי: טעויות האיפור הקשות של טלי גוטליב

קארין ארד

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 15:02

שאלנו את גילי אלגבי מאפר העל מהן טעויות האיפור שטלי גוטליב עושה (כאילו לא ידענו), וקיבלנו פירוט, ועל הדרך מלא טיפים מעולים למה ואיך כן לעשות את זה. מי אמר שהמדור הזה לא עוסק באקטואליה?

אחרי שישנתי לסירוגין על הספה מול הטלויזיה, כי פשוט לא יכולתי להפסיק לצפות בדבר המדהים הזה שקרה פה, היום התעוררתי בבוקר עם שאלה קריטית שלא הניחה לי, והיא - איך זה, פור קריינג אאוט לאוד, שבתור מדור שעוסק גם בביוטי, עוד לא עשינו אייטם על טעויות האיפור של טלי גוטליב?

הכתובת הרי הייתה על הקיר - בכל פריים, פוסט ופרק של ארץ נהדרת. הליפסטיק המוגזם, הצלליות הסגולות, ההנחה הגרועה של המייק-אפ, הסומק הלא קשור - הרי טלי גוטליב עושה את כל טעויות האיפור שכתובות וגם את אלה שלא כתובות בספרים, ויוצרת, בכל מליאה מחדש, לוק שאפשר לקרוא לו רק במילים שהיא עצמה אומרת (או הדמות שלה, אני לא מבדילה) כל כך יפה - לא מניי ולא מביי.

אז התקשרתי למאפר הכי אמיץ ומצחיק שאני מכירה, כוכב "המירוץ למיליון" לשעבר, שראה כמה טעויות קשות בחייו, כדי להביא לכם את דעתו המלומדת - גילי אלגבי, שממש עכשיו השיק מותג חדש בשם KANDY.

ערה, כבר שנים לא הייתי ככה ערה: כך נשתנה הלילה הזה
"גל", "הר געש", או "מפולת"? גלי איזה סוג אורגזמה את חווה
"ישראלים נותנים ציון לכל אישה שעוברת על התחת ועל הציצי"

טלי גוטליב, דיון ועדת החוקה, כנסת, 20 בפברואר 2023. ראובן קסטרו
לא סומק, קונטור/ראובן קסטרו

"טוב, אפתח ואומר, שאנשים יש להם מה להסתיר לרוב מרבים באיפור. הם בטוחים שאם הם ישימו על עצמם בגדים צבעוניים או לוקים אוונגרדים, זה יטשטש את מה שקורה בתוך הפנימיות שלהם. יש על זה מחקר שלם בפסיכולוגיה.

מלבד זאת, רוב ההופעות שלה באמת בולטות בכמה דברים שאפשר רק לאפיין כסממנים של דמויות רעות בדיסני - שימי לב - דמות רעה תמיד תהיה לה גבה דקה, פנים בהירות - כדי לשדר משהו קריר, ותמיד או בעיניים או בשפתיים יהיה צבע ורדרד קריר או סגלגל. ולטלי גוטליב יש הכל - גבה דקה, פנים לבנות ואולטרא בעיניים".

טוב, על זה לא חשבתי בעצמי, אבל אתה צודק. יכול להיות שהיא מתאפרת ככה בכוונה כדי להפחיד אותי. אבל בוא נניח שלא - יש כמה טעויות ממש קלאסיות שהיא עושה, כמו עיניים ושפתיים מודגשות בו זמנית, נכון?

"בואי נתחיל מהתחלה. א' צבע הפנים לא תואם לצבע הגוף שלה - המייק אפ לא נכון. ב' - בחיים לא ראיתי אישה עם שיער כזה שחור וגבה בחום בהיר. ג', בתמונה כאן יש לה עינים בוורוד סגול, וליפסטיק אדום עם תת גוון כתום. בעיקרון רצוי שהגוון יהיה מאותה משפחה - שיהיה קשר ביניהם. אין שם סינכרון בין כלום לשום דבר שקורה בפנים. ואין באלאנס. והטעות הכי גרועה שיכולה להיות זה שהיא מפדרת את הסקין שלה בצורה מוגזמת מאד, מה שגורם למייק אפ שלה להיראות סופר כבד ולא אמין."

במקרה שלה מור איז מור?

"חד משמעית. מה גם ששני הטרנדים הכי גדולים כרגע בעולם הם נו מייק אפ מייק אפ, שזה האיפור הכי טבעי, ובכלל יש איזו חזרה לטבעיות וחזרה לאמיתיות. אף אחד לא אומר תישארי עם הפגמים אם את רוצה להסתיר אותם, אבל תדעי להסתיר את זה ולהשאיר משהו אמיתי ממך.

אוקיי. הבנו מה לא - מה כן היית עושה במקומה?

"דבר ראשון הייתי מסתפר ונותן קצת צורה לשיער מעבר לארוך ושחור, דבר שני מבין שצבע השיער והגבות צריך להיות אותו דבר, כלומר כהה יותר. חוץ מזה, ומאד מאד חשוב - מספיק עם הפידור, כי זה גורם לעור - לכל עור - להיראות רע".

מה בקשר לצלליות?
"להיפרד מידית מוורודים סגולים ואולטרות, אין לזה שום קשר לצבעים שמתאימים לה - שהם חומים, אפורים, פיצ'ים למיניהם, שנותנים לוק יותר הרמוני ויותר משתלבים עם עור הפנים. ואפשר גם לשים רק מסקרה."

ליפסטיק?
"בענייני ליפסטיק הייתי ממליץ על ליפסטיק יותר ניודי וחום, ומעליו לשים משהו עם יותר ברק, לפרשיות."

סומק?
גוון עדין יותר, פיצ'י. או בכלל בלי סומק, וללמוד לעשות לעצמה קונטור טוב.".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully